Akcja Tom
Clancy's Ghost Recon 2 w
edycji dla konsol Sony PlayStation 2 i Nintendo GameCube toczy się w
2007 roku. Jest to prequel drugiej wersji tej gry, która została wydana
dla platform Microsoft Xbox i komputerów PC. Obie prezentują tylko część
głównej historii, zawierają inne misje, poziomy i przerywniki filmowe.
Wydarzenia rozpoczynają się, gdy należąca do Korei Północnej
baza rakietowa zostaje użyta do wysłania pocisku przeciwko należącemu do
Stanów Zjednoczonych lotniskowcowi stacjonującemu w strefie
bezpieczeństwa na granicy z Koreą Południową. Amerykańscy dowódcy szybko
podejmują decyzję podjęcia obrony przed możliwymi kolejnymi działaniami
komunistycznych władz z Phenianu. Wywiad zaś wysyła na terytorium Korei
Północnej Odział Widmo w celu przeprowadzenia szeregu misji
rozpoznawczych, które wyjaśnią przyczyny zaistniałej sytuacji. Okazuje
się, że została ona przygotowana celowo, aby wywołać konflikt na większą
skalę. Amerykanie decydują się, więc na działania sabotażowe. Już po
kilku dniach administracja generała Paika pod wpływem pogarszającej się
sytuacji podpisuje z USA zawieszenie broni. Komuniści jednak w
przyśpieszają przygotowania swojego programu zbrojeń nuklearnych żeby
wkrótce rozpocząć nową wojnę. Oddział Widmo zostaje ponownie wysłany za
linie wroga, aby zahamować rozwój kolejnych wydarzeń.
Podczas rozgrywki gracz obejmuje dowództwo nad elitarnym
oddziałem Ghost Recon. Wchodzący w jego skład żołnierze mają do swojej
dyspozycji nowoczesne bronie i gadżety wykorzystujące często
eksperymentalne technologie. Z ich pomocą mamy zdecydowanie większe
szanse na efektowną walkę z przeważającym liczebnie wrogiem. Wykonanie
każdej misji zależy od tego jak sprawnie koordynujemy działania
podległych nam członków zespołu. Twórcy gry w tym celu usprawnili system
wydawania komend głosowych i interfejs użytkownika. Ponadto nasi
żołnierze różnią się zarówno wyglądem, osobowością i umiejętnościami.
Wszystkie sterowane przez komputer postacie zostały obdarzone nowym
systemem sztucznej inteligencji, dzięki któremu posługują się bardziej
zróżnicowanymi taktykami niż w poprzednich grach z serii.
Silnik graficzny Tom
Clancy's Ghost Recon 2 wykorzystuje
nowoczesne technologie, które pozwoliły na przedstawienie dynamicznego
oświetlenia oraz multiteksturowania. Do prezentacji efektu ragdoll,
animacji postaci i pojazdów oraz fizyki świata gry wykorzystano odrębny
system Havok. W stosunku do poprzednich edycji wprowadzono też nowy typ
kamery. Została ona umieszczona nad ramieniem sterowanej przez nas
postaci i pozwala na obserwowanie jej reakcji na zmiany w najbliższym
otoczeniu.
W trybie wieloosobowym w wersji dla platformy Sony PlayStation
2 gra pozwala na rozgrywki dla maksymalnie 16 graczy przy wykorzystaniu
systemu link-kable oraz z graczami z całego świata przy wykorzystaniu
systemu Network Adaptor. Użytkownicy przy wykorzystaniu specjalnych
serwerów gry mogą tworzyć różne turnieje i klany graczy. Tom
Clancy's Ghost Recon 2 zawiera
wiele nowych typów rozgrywek opartych zarówno na rywalizacji jak i
współpracy ze sobą uczestników zabawy.