Opony Uniroyal MS plus 6 to kolejna odsłona opon deszczowych produkowanych przez koncern Continental zapewniających optymalne bezpieczeństwo podczas podróżowania na mokrej, oblodzonej i zaśnieżonej nawierzchni.
Inżynierowie i konstruktorzy pracujący nad oponami deszczowymi udoskonalili parametry bezpieczeństwa nowej opony przeznaczonej dla pojazdów klasy kompaktowej. Udało się także zwiększyć poziom ochrony opon Uniroyal przed zjawiskiem aquaplaningu. Opona jest oferowana w 24 rozmiarach na obręcze 13 i 14 calowe.
Inżynierowie ds. rozwoju opon w koncernie Continental opracowali nowatorski, wzór bieżnika, umożliwiający szybkie i skuteczne odprowadzanie wody spod czoła bieżnika. Układ trójwymiarowych kanałów o załamanych krawędziach klocków bieżnika sprawia, że woda i błoto pośniegowe są nie tylko skutecznie ale i szybko usuwane spod opony. W porównaniu z poprzednim modelem opony ochrona przed aquaplaningiem wzrosła o 6 procent. Dzięki zastosowaniu specjalnej mieszanki gumy o wysokiej elastyczności, opony mają zdecydowanie większą przyczepność na mokrej i śliskiej drodze. Użycie do produkcji opony Uniroyal nowatorskiej, aktywnej mieszanki pozwoliło skrócić drogę hamowania aż o 6 procent. Opona Uniroyal doskonale spisuje się także na suchej nawierzchni w małych i kompaktowych samochodach. Stabilne bloki bieżnika i solidne barki oraz zygzakowate lamele minimalizują wszelkie odkształcenia bieżnika, ułatwiając hamowanie i kierowanie pojazdem.
Zaawansowany technologicznie system lameli ma znaczącą przewagę podczas podróżowania po zaśnieżonych drogach. Lamele umieszczone są prostopadle lub pod kątem w stosunku do powierzchni bieżnika, w zależności od danego fragmentu wzoru bieżnika odpowiedzialnego za przejmowanie siły hamowania lub zmiany kierunku ruchu. Dzięki temu pojazd ma doskonałą przyczepność na ośnieżonych trasach, a siła hamowania i dynamika zmiany kierunku ruchu pozostaje zachowana.
Inżynierowie koncernu Continental wydłużyli również okres eksploatacji i przebiegu nowej opony Uniroyal poprzez ujednolicenie szerokości bloków bieżnika. Jest to ważny element decydujący o ekonomicznej jeździe w przypadku małych i kompaktowych pojazdów. Podczas jazdy ciężar pojazdu jest rozkładany na cały bieżnik, dzięki czemu opona zużywa się równomiernie, a okres przebiegu opony uległ wydłużeniu o 4 procent.