Gdy w roku 2004 decydenci z Electronic Arts postanowili
reanimować pod nową nazwą serię gier bokserskich (wcześniej znaną jako „Knockout
Kings”), nie spodziewali się zapewne aż takiego sukcesu. Pierwszy „Fight
Night” okazał się krokiem milowym w rozwoju gatunku i w krótkim czasie
przez wielu miłośników boksu okrzyknięty został najlepszym symulatorem
tego sportu w dziejach gier wideo. Rok później firma poszła więc za
ciosem, przygotowując kolejną odsłonę cyklu, oczywiście znów zapowiadaną
jako przełom.
Zmian jest rzeczywiście sporo. W warstwie wizualnej podwojono
liczbę wielokątów i tekstur, z jakich zbudowane są modele graficzne
prezentowanych bokserów. Ich twarze są przy tym bardziej realistyczne i
ekspresyjne, a i pozostałe mięśnie ciała zostały szczegółowo
odwzorowane. Nawet sposób wizualizacji kontuzji czy też krwawienia jest
uzależniony od budowy fizycznej i odporności danego zawodnika oraz,
rzecz jasna, miejsca, precyzji i siły trafienia.
Ruchy pięściarzy stały się szybsze i o wiele bardziej
dynamiczne. Premiowane też jest wszechstronne wyszkolenie, a kolejne
walki poprzedza trening. Jeśli zlekceważymy te zajęcia, nasz bokser
zacznie tyć, stopniowo tracąc technikę i umiejętności. Jeżeli jednak
przeforsujemy go zbyt intensywnym wysiłkiem, stanie się powolny i
podczas głównego pojedynku szybko będzie się męczyć.
Prawdziwą jednak innowację stanowi bezpośrednia obsługa przez
grającego ekipy narożnika w przerwach pojedynku. W tej nietypowej
minigrze należy podjąć wszelkie działania, by przywrócić zawodnikowi
choć część energii i uchronić go od dyskwalifikacji z powodów
zdrowotnych. Ten przepis o nokaucie technicznym wprowadzono zresztą na
prośbę graczy.
Poboksować możemy samemu bądź z innymi ludźmi w rozbudowanym
trybie on-line. Spotkamy, a nawet pokierujemy karierą, kilkunastu
gwiazdorów zawodowego ringu, w tym po raz pierwszy: Miguela Cotto,
Floyda Mayweathera lub Jermaine Taylora. A gdyby i tego było mało, do
dyspozycji gracza oddany zostaje edytor postaci, w którym przy pomocy
technologii morfingu będzie sobie można wykreować herosa o dowolnej
posturze, masie, muskulaturze czy też wyglądzie (włącznie z fryzurą,
budową nosa, rozstawem oczu, kształtem szczęki, itd.).