Przyczepność w zmiennych warunkach zimą
- Znakomita przyczepność w warunkach zimowych
- Niskie opory toczenia
- Komfort w każdych warunkach
Nokian W+ jest oponą o zredukowanych oporach toczenia, stworzona w szczególności z myślą o łagodnych, ale często zmieniających się warunkach zimowych w Europie Środkowej. Opona ta, posiadając szereg różnorodnych właściwości, zapewnia doskonałą przyczepność zarówno wtedy, gdy nawierzchnia jest mokra, jak i wtedy, gdy na drodze zaskoczy cię śnieg lub błoto pośniegowe. Dzięki swoim wyważonym właściwościom i wyjątkowej stabilności, opon Nokian W+ porusza się płynnie i bezpiecznie również na suchej drodze.
Nowy system nacięć lameli Hakasiping zapewnia znakomitą przyczepność.
Dzięki zaawansowanej technologii Hakasiping poprawia się stabilność jazdy, a właściwości opony pozostają doskonałe przez cały okres użytkowania opony. Opona zapewnia właściwą przyczepność w każdych warunkach pogodowych dzięki dostosowanemu do każdego rozmiaru kątowi nachylenia rowków w bieżniku. Błoto pośniegowe i masy wody są w ten sposób skutecznie odprowadzane spod opony.
Przyjemne i ciche
Nokian W+ to odpowiedni wybór dla osób ceniących wygodę i szanujących środowisko. Przyjemny komfort podróży dopełniony jest cichą pracą nowoczesnej opony zimowej. Nowy wzór bieżnika i nowa mieszanka gumy, zoptymalizowana pod kątem warunków na drogach w Europie Centralnej, jest odporna na zużycie. Niskie opory toczenia w oponie bezpośrednio wpływają na zmniejszenie zużycia paliwa i przekładają się na redukcję emisji dwutlenku węgla do atmosfery.
Technologie
Usuwanie błota pośniegowego
Skośna krawędź przednia bloku o układzie schodkowym poprawia przyczepność opony na mokrej nawierzchni i na lodzie. To nowe rozwiązanie pozwala na sprawne i skuteczne usuwanie wody i błota pośniegowego z rowków bieżnika.
Kriogeniczna mieszanka canola
Mieszanka gumowa zastosowana do produkcji bieżnika jest oryginalnym połączeniem gumy, krzemionki oraz oleju canola, które zapewnia oponie optymalną przyczepność w zimowych warunkach i na mokrych nawierzchniach oraz sprawia, że bieżnik jest maksymalnie odporny na zużycie w szerokim zakresie temperatur. Dzięki wysokiej zawartości krzemionki opona ma niski opór toczenia, zużywa mniej paliwa, co idzie w parze z niższą emisją CO2 w porównaniu z tradycyjnymi konkurentami.
Cool Touch Design
Mimo gęstej sieci lameli opona utrzymuje doskonałą sztywność oraz przyczepność. Nowy system pozwala zminimalizować tarcie oraz stopień ciepła generowanego przez ruch lameli. Obniża to opór toczenia opony, co przekłada się bezpośrednio na lekką, przyjemną jazdę.
Technologia cichej ściany bocznej
Specjalna strefa znajdująca się na ścianie bocznej opony odpowiada za wytłumienie hałasu oraz wibracji przenoszonych z nawierzchni drogi poprzez bieżnik. Powstrzymując przenoszenie fal dźwiękowych z opony uzyskujemy wyraźną poprawę komfortu akustycznego podczas jazdy.
Oczyszczone oleje
W produkcji opon stosowane są wyłącznie oczyszczone oleje bez dodatku jakichkolwiek substancji toksycznych lub rakotwórczych. Nokian Tyres jest pionierem w kwestii przyjazności dla środowiska. Jest również pierwszym producentem opon na świecie, który do swojej produkcji wprowadził wyłącznie oczyszczone, niskoaromatyczne oleje. Opona posiada dzięki temu znakomitą przyczepność na mokrej nawierzchni oraz doskonałe własności pod względem bezpieczeństwa.
System lameli Hakasiping
Dzięki systemowi Hakasiping, wraz z eksploatacją opony formują się nowe komórkowe krawędzie przyczepności, które odpowiadają za przyczepność na śniegu i na lodzie. Mimo gęstej sieci lameli Haka, powierzchnia opony pozostaje sztywna, co oznacza znakomite prowadzenie oraz stabilność jazdy.
Wskaźnik zużycia bieżnika i ryzyka wystąpienia aquaplaningu
Wskaźnik zużycia bieżnika znajdujący się na centralnym żebrze opony pokazuje aktualną wysokość rzeźby bieżnika w milimetrach. Wytłoczone na bieżniku cyfry wycierają się sukcesywnie wraz z postępowaniem zużycia opony.
Pole informacyjne
W polu informacyjnym można zaznaczyć zalecane ciśnienie powietrza w oponie oraz właściwe umiejscowienie opony w samochodzie przydatne podczas przechowywania opon.