Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi
jest kolejną konsolową grą walki, powstałą na kanwie
słynnej serii dalekowschodnich komiksów (styl manga) i filmów animowanych,
traktujących o przygodach wojowników z rasy Saiyan i ich przyjaciół,
wymyślonych przez japońskiego rysownika nazwiskiem Akira Toriyama.
Omawiana pozycja stanowi także następczynię trzech produktów z cyklu DBZ:
Budokai, które ukazały się w okresie od 2002 do 2004 roku.
Developerzy pozwolili nam na uczestniczenie w widowiskowych
pojedynkach, toczonych w obszernych lokacjach – począwszy od kanionów,
poprzez tereny zurbanizowane, a skończywszy na morskich głębinach.
Wirtualne środowisko uczyniono bardzo interaktywnym, więc nic nie stoi
na przeszkodzie, aby przy okazji nacierania na przeciwnika prowadzić
totalną destrukcję otoczenia. Każda ponad pięćdziesięciu dostępnych
postaci (m.in. Son Goku, Trunks, Kuririn, Piccolo i Vegeta) posiada
szereg ciosów standardowych, zadawanych rękami i nogami, jak również
sporo specjalnych ataków energetycznych o niesamowitej sile rażenia.
Warto zauważyć, że nie musimy korzystać z przygotowanych przez
programistów bohaterów, ponieważ istnieje opcja tworzenia i rozwijania
zawodnika według własnego pomysłu.
Abyśmy nie narzekali na nudę zaoferowano nam kilka odmiennych
wariantów zabawy. Jedna osoba może brać np. udział w turnieju mistrzów
sztuk walki lub wcielić się w konkretnego awanturnika, celem odegrania
którejś z kluczowych scen z Dragon
Ball Z. Nie zapomniano także o wprowadzeniu klasycznej opcji
współzawodnictwa na tym samym ekranie. Jednakże niezależnie od
uaktywnionego trybu rywalizacji zawsze podziwiamy świetnie
zaprojektowaną trójwymiarową oprawę wizualną, powstałą w oparciu o
technologię cel-shading. Grafika wygląda zatem niczym w filmie
animowanym, a system dynamicznych kamer dodaje całości uroku.