WAŻNE PRZED ZAKUPEM KSIĄŻEK WYDAWNICTWA HELION PROSZĘ ZAPOZNAĆ SIĘ ZE STRONĄ "O MNIE" Wyjątkowa promocja - szczegóły na końcu strony To już ostatnie sztuki - nie czekaj kup dziś
Narzędzia komunikacji pisemnej w biznesie Zasady tworzenia przejrzystych tekstów Uwagi dotyczące dokumentów technicznych Reguły pisania e-maili Czy stosujesz świadomie zasady sprawnej komunikacji, gdy tworzysz krótką notatkę służbową lub obszerne sprawozdanie, redagujesz oficjalne pismo albo też list elektroniczny? Czy zastanawiasz się, w jaki sposób najefektywniej da się przekazać zamierzone treści albo na ile skutecznie wpłyniesz na swoich odbiorców? Naucz się łączyć perswazyjną treść przekazu z najbardziej adekwatną formą. Twój Osobisty Mentor dostarczy Ci cennych wskazówek na temat tego, jak pisać różne rodzaje tekstów. Podpowie Ci, jak wyostrzyć styl, nadać przesłaniu odpowiednią wyrazistość i zwiększyć jego efektywność. Sprawdź: jak buduje się lekki i perswazyjny akapit; czemu warto przeprowadzić organizację materiału; dlaczego strona czynna czasowników jest Twoim sprzymierzeńcem; co zyskujesz, dostosowując przekaz do odbiorcy; czego możesz nauczyć się z zalecanej literatury. Książki z serii „Osobisty Mentor” są rzetelnymi źródłami informacji, pokazującymi, jak stawiać czoła codziennym wyzwaniom zawodowym. Zawierają wiele praktycznych wskazówek, podpowiedzi oraz przykładów pomagających Czytelnikowi zidentyfikować jego najmocniejsze strony i potencjalne słabości. W biurze, na zebraniu czy w domu - te niewielkie przewodniki stanowią niezawodne wsparcie przy rozwiązywaniu codziennych problemów szybciej, efektywniej i bardziej profesjonalnie. Bądź menedżerem, który potrafi: budować jasne i niebudzące wątpliwości przekazy; trzymać się kluczowych zasad tworzenia korespondencji; pisać teksty zwięzłe i zawierające maksimum informacji; błyskawicznie nakreślić szkic dowolnego dokumentu. "Teksty i pisma biznesowe. Osobisty mentor - Harvard Business Press" -- spis treści: Przesłanie mentora - pisanie dokumentów pod kątem odbiorcy daje lepsze rezultaty (7)
Komunikacja pisemna w biznesie - podstawy (9)
Podstawowe zasady (11)
Jasno określ cel (12)
Skoncentruj się na odbiorcy (13)
Jasno określ główne przesłanie (14)
Sformułuj krótkie i proste przesłanie (15)
Ustal strategię przekazu (16) Określ zakres projektu (21)
Strategie początkowe (25)
Badanie (26)
Tradycyjny szkic (27)
Burza mózgów (28) Organizacja materiału (31)
Najważniejsze na początku (32)
Metoda chronologiczna (32)
Metoda procesu lub procedury (33)
Uporządkowanie przestrzenne (34)
Porównanie lub kontrast (35)
Od szczegółu do ogółu lub od ogółu do szczegółu (35)
Metoda analityczna (37) Pierwszy szkic (39)
Zacznij tam, gdzie Ci najwygodniej (40)
Podziel tekst na części (40)
Specjalna uwaga dotycząca dokumentów technicznych (42) Budowanie akapitów (45)
Ogranicz liczbę podmiotów w każdym akapicie (46)
Stosuj łagodne przejścia (46) Redagowanie treści (49)
Skoncentruj się na głównym przekazie (50)
Sprawdź, czy tekst jest jasny (51)
Przekaż główną wiadomość według ustalonej strategii (51)
Odpowiedz na pytanie czytelników: "Dlaczego?" (52) Poprawianie stylu (55)
Zadbaj o wrażenie wizualne (56)
Dostosuj ton do odbiorcy (57)
Sprawdź dokument pod względem zwięzłości (59)
Używaj strony czynnej czasowników (60)
Sprawdzanie poprawności (61) Pisanie e-maila (63)
Typowe problemy (64)
Rozpocznij od tematu wiadomości (65)
Tylko jeden temat w e-mailu (66)
Jasno określ cel wiadomości (67)
Postaraj się, aby wiadomość była zwięzła i używaj załączników (67)
Pamiętaj o swoich odbiorcach (68)
Zachowaj prosty styl formatowania (68)
Sprawdź wewnętrzną politykę firmy w kwestii korespondencji elektronicznej (68)
Wiedz, kiedy nie należy wysyłać e-maila (69) Wskazówki i narzędzia (73)
Narzędzia komunikacji pisemnej w biznesie (75)
Sprawdź się (81)
Zalecana literatura (89)
Źródła (95)
Książka jest wysyłana listem priorytetowym. Zapraszam na moje pozostałe aukcje W chwili obecnej książka jest w cenie 22,90 zł - najniższa cena na Allegro. |