WAŻNE PRZED ZAKUPEM KSIĄŻEK WYDAWNICTWA HELION PROSZĘ ZAPOZNAĆ SIĘ ZE STRONĄ "O MNIE" Wyjątkowa promocja - szczegóły na końcu strony To już ostatnie sztuki - nie czekaj kup dziś |
| Python. Od podstaw
Autor: Zespół autorów Data wydania: 11/2006 Stron: 704 Wydawnictwo Helion Cena książki: 80.20 zł
Tytuł oryginału: Beginning Python Tłumaczenie: Rafał Jońca ISBN: 83-[zasłonięte]-0528-2 Format: B5 Oprawa: twarda
|
Dołącz do społeczności programistów Pythona! Poznaj elementy języka Zaprojektuj interfejsy użytkownika Stwórz własne aplikacje sieciowe Python to jeden z najszybciej rozwijających się języków programowania. Jest dostępny na licencji open source i posiada elastyczną, czytelną składnię. Jego możliwości pozwalają programistom na tworzenie aplikacji sieciowych, komunikację z bazami danych i zarządzanie systemami operacyjnymi. Python jest językiem wieloplatformowym, dzięki czemu napisane w nim programy można uruchamiać w różnych środowiskach i pod kontrolą różnych systemów operacyjnych. Ogromne możliwości tego języka zainspirowały duże grono entuzjastów aktywnie dzielących się wiedzą na jego temat na różnego rodzaju forach i listach dyskusyjnych. Gwarantuje to, że żadne zadane im pytanie dotyczące Pythona nie pozostanie bez odpowiedzi. Książka "Python. Od podstaw" to podręcznik dla tych, którzy chcą opanować ten język i tworzyć w nim własne aplikacje. Dzięki niej poznasz wszystkie elementy Pythona i dowiesz się, na czym polega programowanie obiektowe. Nauczysz się przetwarzać dane tekstowe i liczbowe, tworzyć graficzne interfejsy użytkownika za pomocą GTK oraz łączyć aplikacje z bazami danych. Poznasz zasady korzystania z plików XML, pisania aplikacji internetowych i integrowania Pythona z usługami sieciowymi oraz innymi językami programowania. Oto niektóre z zagadnień poruszanych w tej książce: operacje na liczbach i ciągach znaków, konstrukcje sterujące, funkcje i moduły, programowanie obiektowe, operacje na plikach i folderach, połączenia z bazami danych, przetwarzanie plików XML, obsługa serwerów pocztowych, tworzenie własnych rozszerzeń w języku C, aplikacje biznesowe, usługi sieciowe, integracja Pythona i Javy.
O autorach (15) Wprowadzenie (17) Rozdział 1. Podstawy programowania i ciągi znaków (25) Czym różni się programowanie od używania komputera? (25) Programowanie to spójność (26) Programowanie to sterowanie (26) Programowanie podąża za zmianami (27) Co to wszystko oznacza? (27) Pierwsze kroki (27) Uruchamianie edytora codeEditor (28) Wykorzystywanie powłoki Pythona w edytorze codeEditor (28) Zaczynamy korzystać z Pythona - ciągi znaków (29) Czym jest ciąg znaków? (30) Dlaczego cudzysłowy? (30) Stosowanie apostrofów i cudzysłowów (31) Łączenie dwóch ciągów znaków (32) Złączanie ciągów znaków na różne sposoby (33) Wyświetlanie tekstów za pomocą instrukcji print (34) Podsumowanie (35) Ćwiczenia (36) Rozdział 2. Liczby i operatory (37) Różne rodzaje liczb (37) Liczby w Pythonie (38) Pliki programów (40) Korzystanie z różnych typów (41) Podstawowe działania matematyczne (43) Kilka niespodzianek (45) Wykorzystywanie obliczeń matematycznych (45) Kolejność wykonywania działań (45) Formaty liczb (46) Błędy się zdarzają (47) Pewne nietypowe rozwiązania (48) Podsumowanie (49) Ćwiczenia (50) Rozdział 3. Zmienne - nazwy dla wartości (51) Przechowywanie danych - wykorzystywanie nazw (51) Zmiana danych za pomocą nazwy zmiennej (52) Kopiowanie danych (53) Nazwy, których nie można używać, i kilka zasad (53) Kolejne wbudowane typy danych (54) Krotki - niezmienne sekwencje danych (54) Listy - modyfikowalne sekwencje danych (57) Słowniki - grupowanie danych z indeksacją na podstawie nazw (59) Traktowanie ciągu znaków jak listy (61) Typy specjalne (62) Inne typowe właściwości sekwencji (63) Dostęp do ostatniego elementu (63) Zakresy sekwencji (63) Rozszerzanie list przez dodawanie kolejnych elementów (64) Wykorzystywanie list do tymczasowego przechowywania danych (65) Podsumowanie (66) Ćwiczenia (66) Rozdział 4. Podejmowanie decyzji (69) Porównywanie wartości - czy są takie same? (69) Operacja przeciwna - nierówność (71) Porównywanie wartości - która jest większa? (71) Większy lub równy, mniejszy lub równy (73) Negacja prawdy lub fałszu (73) Poszukiwanie wyniku więcej niż jednego porównania (74) Podejmowanie decyzji (75) Powtarzanie (77) Jak wykonywać coś raz za razem? (77) Zatrzymywanie pętli (79) Obsługa błędów (81) Wypróbowywanie kodu (82) Podsumowanie (84) Ćwiczenia (85) Rozdział 5. Funkcje (87) Umieszczanie programu w osobnym pliku (87) Funkcje - grupowanie kodu pod konkretną nazwą (89) Dobór nazwy (90) Opisywanie funkcji w jej wnętrzu (91) Ta sama nazwa w dwóch różnych miejscach (92) Pozostawianie notatek samemu sobie (93) Przekazywanie wartości do funkcji (94) Sprawdzanie parametrów (96) Ustawianie wartości domyślnej parametru (98) Wywoływanie funkcji wewnątrz innych funkcji (99) Funkcje wewnątrz funkcji (101) Zgłaszanie własnych błędów (102) Warstwy funkcji (103) Sposób analizy błędów w zagnieżdżonych funkcjach (103) Podsumowanie (104) Ćwiczenia (105) Rozdział 6. Klasy i obiekty (107) Podejścia do programowania (107) Pojęcie obiektu jest powszechnie znane (107) W jaki sposób korzystać z obiektów? (109) Definiowanie klasy (109) W jaki sposób wykonać obiekt? (110) Obiekty i ich zasięg (117) Podsumowanie (120) Ćwiczenia (122) Rozdział 7. Organizacja programów (123) Moduły (124) Importowanie modułów, z których chce się skorzystać (124) Tworzenie modułu na podstawie istniejącego kodu (125) Korzystanie z modułów - zaczynamy od wiersza poleceń (127) Zmiana sposobu działania importu (129) Pakiety (129) Moduły i pakiety (131) Przeniesienie wszystkiego do aktualnego zasięgu (131) Ponowny import modułów i pakietów (132) Podstawy testowania modułów i pakietów (134) Podsumowanie (135) Ćwiczenia (136) Rozdział 8. Pliki i foldery (137) Obiekty file (137) Zapis plików tekstowych (138) Odczyt plików tekstowych (139) Wyjątki dotyczące plików (141) Ścieżki i foldery (142) Ścieżki (142) Zawartość folderu (145) Uzyskiwanie informacji o plikach (146) Rekurencyjne wyświetlanie folderów (146) Zmiana nazwy, przenoszenie, kopiowanie i usuwanie plików (148) Przykład - rotacja plików (148) Tworzenie i usuwanie folderów (150) Globbing (150) Serializacja (152) Wskazówki dotyczące serializacji (153) Wydajna serializacja (154) Podsumowanie (154) Ćwiczenia (155) Rozdział 9. Inne elementy języka Python (157) Lambda i filtry - krótkie funkcje anonimowe (157) Funkcja reduce (158) Funkcja map - krótsza wersja pętli (159) Decyzje wewnątrz list - listy składane (160) Generowanie list dla pętli (161) Zastępowanie ciągów znaków wartościami ze słowników (163) Przydatne modułu (165) Getopt - pobieranie opcji z wiersza poleceń (165) Wykorzystywanie więcej niż jednego procesu (167) Wątki - wiele zadań wykonywanych przez jeden proces (169) Przechowywanie haseł (171) Podsumowanie (172) Ćwiczenia (173) Rozdział 10. Tworzenie modułu (175) Szczegóły działania modułów (175) Importowanie modułów (177) Znajdowanie modułu (177) Analiza istniejącego modułu (178) Tworzenie modułów i pakietów (181) Stosowanie klas (182) Elementy programowania obiektowego (183) Tworzenie klas (183) Rozszerzanie istniejących klas (185) Wykonywanie pozostałych zadań związanych z modułami (186) Definiowanie błędów specyficznych dla modułu (186) Określanie eksportowanych informacji (187) Dokumentowanie modułu (188) Testowanie modułu (194) Uruchamianie modułu jako programu (195) Tworzenie pełnego modułu (196) Jak to działa? (199) Instalacja własnych modułów (202) Podsumowanie (205) Ćwiczenia (206) Rozdział 11. Przetwarzanie tekstu (207) Dlaczego przetwarzanie tekstów jest tak istotne? (207) Wyszukiwanie plików (208) Analiza dzienników (209) Przeszukiwanie poczty (210) Poruszanie się po systemie plików za pomocą modułu os (210) Wyrażenia regularne i moduł re (216) Podsumowanie (219) Ćwiczenia (220) Rozdział 12. Testy (221) Asercje (222) Przypadki testowe i zestawy testowe (223) Osprzęt testowy (227) Łączymy wszystko, wykorzystując metodologię XP (230) Implementacja w Pythonie narzędzia wyszukiwania (231) Bardziej zaawansowany skrypt wyszukujący (236) Testy formalne w cyklu życia oprogramowania (238) Podsumowanie (239) Rozdział 13. Tworzenie graficznych interfejsów użytkownika (241) Środowiska do tworzenia graficznych interfejsów dostępne w Pythonie (241) Wprowadzenie do pyGTK (243) Zasoby dotyczące pyGTK (243) Tworzenie interfejsów graficznych za pomocą pyGTK (245) Sygnały GUI (247) Wątki pomocnicze GUI i kolejka zdarzeń GUI (248) Pakowanie widgetów (254) Glade - tworzenie interfejsów graficznych dla pyGTK (255) Systemy budowania GUI dla innych szkieletów interfejsów graficznych (256) Wykorzystywanie libglade w Pythonie (256) Krótki przewodnik po Glade (257) Uruchamianie Glade (257) Tworzenie projektu (259) Wykorzystywanie palety do utworzenia okna (259) Umieszczanie widgetów w oknie (260) Glade tworzy plik XML opisujący interfejs graficzny (261) Tworzenie rozbudowanej aplikacji z wykorzystaniem Glade (263) Zaawansowane widgety (269) Dalsza rozbudowa PyRAP (272) Podsumowanie (278) Ćwiczenia (279) Rozdział 14. Dostęp do baz danych (281)... Książka jest wysyłana listem priorytetowym. Zapraszam na moje pozostałe aukcje W chwili obecnej książka jest w cenie 80,20 zł - najniższa cena na Allegro. |
10 dniowa gwarancja 100% satysfakcji: po prostu zwracam pieniądze "bez gadania"Bazując na opiniach Klientów, zdecydowałem się wprowadzić unikalną gwarancję, która ma zapewnić Twoje maksymalne zadowolenie z mojej oferty. Gwarancja spełnia swoją rolę w 100%. Jak to działa?
Możesz wypróbować tę książkę przez 10 dni. Jeśli z jakiegokolwiek powodu, nie będziesz z niej w pełni zadowolony (mimo, że testowałeś go przez 10 dni) możesz zażądać natychmiastowego zwrotu pieniędzy bez podania przyczyny. Wystarczy, że wyślesz do mnie niezniszczoną książkę a ja zwrócę Ci Twoje pieniądze. |