WAŻNE PRZED ZAKUPEM KSIĄŻEK WYDAWNICTWA HELION PROSZĘ ZAPOZNAĆ SIĘ ZE STRONĄ "O MNIE"
Wyjątkowa promocja - szczegóły na końcu strony To już ostatnie sztuki - nie czekaj kup dziś
OpenGL. Leksykon kieszonkowyAutor: Andrzej Orłowski Data wydania: 06/2005 Stron: 160 Wydawnictwo Helion Cena książki: 11.50 zł - ISBN: 83-7361-968-2
- Format: B6
|
| Biblioteka OpenGL to narzędzie służące do tworzenia realistycznej grafiki trójwymiarowej w programach. Możliwości OpenGL możemy dziś podziwiać w grach komputerowych, animacjach, wizualizacjach i filmowych efektach specjalnych. Większość publikacji dotyczących biblioteki OpenGL przedstawia ją w kontekście języka C++, z poziomu którego faktycznie jest najczęściej wykorzystywana. Jednakże wielu programistów, którzy często rozpoczynają swoją naukę od Pascala i związanego z nim środowiska Delphi, próbuje stosować ją również w połączeniu z tym językiem. Książka "OpenGL. Leksykon kieszonkowy" jest przeznaczona właśnie dla tych programistów. Opisuje bibliotekę OpenGL pod kątem zastosowania jej w aplikacjach tworzonych za pomocą Delphi. Przedstawia wszystkie funkcje służące do generowania i wyświetlania grafiki -- począwszy od brył podstawowych, a skończywszy na krzywych NURBS i Bèziera. Pokazuje sposoby oświetlania i teksturowania obiektów w scenie oraz metody importowania siatek stworzonych w programach 3D. Typy danych w OpenGL Metody rzutowania i wyświetlania sceny 3D na ekranie monitora Obiekty i bryły podstawowe Oświetlenie Umieszczanie napisów w scenie Korzystanie z map bitowych Materiały i tekstury Animacja Import obiektów 3D Delphi to nie tylko aplikacje bazodanowe i internetowe. Przekonaj się, że w Delphi można również stworzyć realistyczną animację 3D.
Spis treści
- Wstęp (5)
- 1. OpenGL dla Windows (7)
- Typy Object Pascal i OpenGL (7)
- Przygotowanie środowiska pracy. Funkcje WGL (10)
- Aplikacja w oknie (13)
- Aplikacja pełnoekranowa (19)
- Komponent (VC) dla Delphi (19)
- 2. Biblioteki OpenGL (23)
- Biblioteka standardowa (23)
- Biblioteka GLU (59)
- Biblioteki GLUT (63)
- 3. Metody zobrazowania (64)
- Rzut prostokątny (64)
- Rzut perspektywiczny i kamera (67)
- Organizacja ekranu OpenGL (72)
- 4. Obiekty podstawowe (74)
- Punkt (74)
- Linia (78)
- Trójkąt (81)
- Czworokąt (83)
- Wielokąt (84)
- 5. Bryły (86)
- Cylinder (87)
- Dysk (88)
- Sfera (91)
- 6. Krzywe i powierzchnie (93)
- Krzywe i powierzchnie Beziera (93)
- 7. Światło (108)
- Światło tła (otoczenia) (109)
- Położenie źródła światła w przestrzeni (110)
- Światło rozproszone (112)
- Reflektor (112)
- Rozmycie (113)
- 8. Napisy (116)
- 9. Obrazy w OpenG L (118)
- Mapy bitowe (118)
- Wczytywanie plików BMP (119)
- Wyświetlanie obrazów w formacie BMP (121)
- Kopiowanie fragmentu ekranu (124)
- Powiększenie (126)
- 10. Materiał i tekstura (128)
- Materiał (128)
- Tekstura (133)
- 11. Import siatek (140)
- 12. Ruch (148)
- Przemieszczenie (148)
- Obroty (150)
- Skalowanie (153)
- Skorowidz (154)
Książka jest wysyłana listem priorytetowym. Zapraszam na moje pozostałe aukcje
W chwili obecnej książka jest w cenie 11,50 zł - najniższa cena na Allegro.
|