WAŻNE PRZED ZAKUPEM KSIĄŻEK WYDAWNICTWA HELION PROSZĘ ZAPOZNAĆ SIĘ ZE STRONĄ "O MNIE" Wyjątkowa promocja - szczegóły na końcu strony To już ostatnie sztuki - nie czekaj kup dziś |
| Java 2 dla każdego
Autorzy: Laura Lemay, Rogers Cadenhead Data wydania: 10/2001 Stron: 592 Wydawnictwo Helion Cena książki: 81.40 zł
Tytuł oryginału: TY Java 2 in 21 Days Tłumaczenie: Grzegorz Kowalczyk, Dariusz Małyszko ISBN: 83-7197-411-6 Format: B5
|
W dobie szybkiego postępu technicznego i jeszcze szybszego rozwoju technologii internetowych Java stwarza możliwości, o jakich dotychczasowi programiści mogli jedynie marzyć. Dzięki swej jasnej koncepcji, prostocie oraz obiektowości Java stała się idealnym językiem we wszystkich zastosowaniach wymagających przejrzystości i jednocześnie wysokiego poziomu abstrakcji. Czytając niniejszą książkę nauczysz się tworzyć programy w języku Java w sposób, który odzwierciedla standardy XXI wieku. W niektórych przypadkach będzie to wyglądało zupełnie inaczej niż początkowo przewidywałeś. Pomimo że Java nadal pozostaje bardzo użytecznym narzędziem dla projektantów witryn WWW pragnących nieco "ożywić" ich wygląd, to jednak jej zastosowania wykraczają daleko poza świat przeglądarek sieciowych. W ostatnich latach Java stała się popularnym językiem programowania ogólnego przeznaczenia, a niektóre sondaże wykazują, że obecnie o wiele więcej programistów używa tego języka niż np. C++.
O Autorach (15)Wprowadzenie (17)Co znajdziesz w naszej książce (18)Parę słów o książce (20)Dla kogo niniejsza książka jest przeznaczona (20)Część I Podstawowe założenia języka Java (23)Rozdział 1. Java a wiek XXI (25)Poznajemy język Java 2 (26)Java wczoraj, dziś i jutro (27) Interaktywne oprogramowanie witryn WWW (27) "Dębowe" korzenie języka Java (29) Wersje języka Java (30) Java's Outlook (31)Dlaczego należy wybrać język Java (32)Java jest językiem zorientowanym obiektowo (32) Java jest językiem łatwym do przyswojenia (32) Java jest językiem niezależnym od platformy (33)Zagłębiamy się w programowanie w Javie (35)Wybór narzędzia programistycznego (36) Instalujemy pakiet SDK 1.3 (37) Konfiguracja pakietu SDK 1.3 (40)Twój pierwszy program w języku Java (42)Tworzenie kodu źródłowego (43)Rozdział 2. Programowanie obiektowe (49)Myślenie w kategorii obiektów (50)Obiekty i klasy (51)Wielokrotne wykorzystywanie obiektów (52)Atrybuty i zachowanie (53)Atrybuty klasy obiektów (53) Zachowanie klasy obiektów (54) Tworzenie klasy (55) Uruchamianie programu (57)Hierarchia klas (60)Dziedziczenie (60) Tworzenie hierarchii klas (62) Dziedziczenie w praktyce (64) Dziedziczenie pojedyncze i wielokrotne (66) Interfejsy (66) Pakiety (66)Rozdział 3. ABC języka Java (69)Instrukcje i wyrażenia (70)Zmienne i typy danych (71)Tworzenie zmiennych (71) Zasady nadawania nazw zmiennym (73) Typy zmiennych (73) Przypisywanie wartości do zmiennych (75) Zmienne ustalone (75)Komentarze (77)Literały (78)Literały numeryczne (78) Literały typu boolean (79) Literały znakowe (80) Literały łańcuchowe (80)Wyrażenia i operatory (81)Działania arytmetyczne (82) Przypisywanie wartości zmiennym (84) Inkrementacja i dekrementacja zmiennych (85) Operacje porównywania (87) Operatory logiczne (87) Priorytety operatorów (89)Operacje na łańcuchach (90)Rozdział 4. Obiekty w języku Java (93)Tworzenie nowych obiektów (93)Operator new (94) Do czego służy operator new? (96) Kilka słów na temat zarządzania pamięcią (96)Dostęp do zmiennych klasy i zmiennych obiektu (97)Pobieranie wartości zmiennej (97) Zmiana wartości zmiennych (98) Zmienne klasy (99)Wywoływanie metod (100)Zagnieżdżanie wywoływania metod (101) Metody klas (102)Odwołania do obiektów (103)Rzutowanie oraz konwersja obiektów i typów elementarnych (105)Rzutowanie typów elementarnych (podstawowych) na inne typy elementarne (106) Rzutowanie obiektów (107) Rzutowanie typów elementarnych na obiekty (108)Porównywanie wartości obiektów i klas (109)Porównywanie obiektów (109) Określanie klasy danego obiektu (111)Rozdział 5. Listy, wyrażenia logiczne i pętle (113)Tablice (113)Deklaracja zmiennych tablicowych (114) Tworzenie obiektów tablicowych (115) Dostęp do poszczególnych elementów tablicy (116) Modyfikacja poszczególnych elementów tablicy (117) Tablice wielowymiarowe (119)Polecenia blokowe (120)Instrukcja warunkowa if (121)Instrukcja warunkowa switch (122)Pętla for (127)Pętle while oraz do (130)Pętla while (130) Pętla do ... while (132)Przerywanie działania pętli (133)Etykiety pętli (134) Operator warunkowy (134)Rozdział 6. Tworzenie klas i metod (137)Tworzenie klas (137)Tworzenie zmiennych obiektowych i klasowych (138)Tworzenie zmiennych obiektowych (138) Zmienne klasowe (139)Metody (139)Tworzenie metod (139) Słowo kluczowe this (141) Zasięg zmiennych a definicje metod (142) Przekazywanie parametrów do metod (144) Metody klasowe (145)Tworzenie aplikacji w języku Java (146)Klasy pomocnicze (148)Aplikacje języka Java a parametry wywołania z wiersza poleceń (148)Przekazywanie parametrów do aplikacji języka Java (148) Przekazywanie parametrów do aplikacji języka Java (149)Przeciążanie metod (150)Konstruktory (154)Podstawowe rodzaje konstruktorów (155) Wywoływanie innych konstruktorów (155) Przeciążanie konstruktorów (156)Przesłanianie metod (157)Tworzenie metod przesłaniających inne metody (158) Wywoływanie metody przesłoniętej (159) Przesłanianie konstruktorów (160)Metody finalizujące (finalizery) (161)Rozdział 7. Tworzenie apletów Java (163)Na czym polega różnica pomiędzy apletem i aplikacją (163)Zagadnienia bezpieczeństwa apletów Java (164)Jaką wersję języka Java należy wybrać? (165)Tworzenie apletów (167)Najważniejsze metody wykorzystywane w apletach (168) Tworzymy przykładowy aplet Java (172)Wstawianie apletu Java na stronę WWW (174)Znacznik (174) Testowanie apletów (175) Umieszczanie apletów na stronach WWW (176)Znacznik dla zaawansowanych (176)Atrybut ALIGN (177) Atrybuty HSPACE oraz VSPACE (178) Atrybuty CODE oraz CODEBASE (179) Znacznik
|