WAŻNE PRZED ZAKUPEM KSIĄŻEK WYDAWNICTWA HELION PROSZĘ ZAPOZNAĆ SIĘ ZE STRONĄ "O MNIE"
Wyjątkowa promocja - szczegóły na końcu strony To już ostatnie sztuki - nie czekaj kup dziś
| Informatyka Europejczyka. Zeszyt ćwiczeń dla szkoły podstawowej. Część I
Autorzy: Danuta Kiałka, Katarzyna Kiałka Data wydania: 10/2006 Stron: 192 Wydawnictwo Helion Cena książki: 15.40 zł ISBN: 83-[zasłonięte]-0559-2 Format: 195x260 |
| Komputery są wszędzie -- spotykamy je w domu, szkole, sklepach i setkach innych miejsc. Zapewniają nam dostęp do informacji, rozrywkę i narzędzia pomocne w nauce i pracy. Umiejętność obsługi komputera jest przydatna już dziś, a w przyszłości będzie wręcz niezbędna. Dzięki komputerowi rozwiążesz zadanie domowe z matematyki, przygotujesz interesujące materiały na lekcje biologii, historii i fizyki, a jeśli jakieś zagadnienie poruszone na lekcji zainteresuje Cię bardziej, w internecie na pewno znajdziesz na jego temat mnóstwo ciekawych informacji. Musisz jednak zrobić pierwszy krok -- poznać możliwości komputera i dowiedzieć się, jak je wykorzystać. Dzięki książce "Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkoły podstawowej" nauczyłeś się korzystać z podstawowych możliwości komputera. Dowiedziałeś się, z jakich elementów zbudowany jest zestaw komputerowy i do czego służy system operacyjny. Poznałeś przeznaczenie plików oraz folderów a także skorzystałeś z internetu. "Informatyka Europejczyka. Zeszyt ćwiczeń dla szkoły podstawowej" to świetne uzupełnienie podręcznika. W składającym się z dwóch części zestawie znajdziesz zadania i ćwiczenia, dzięki którym powtórzysz i utrwalisz swoją wiedzę z zakresu informatyki. Wykonując ćwiczenia z części I, przećwiczysz zasady korzystania z systemów Windows i Linux, opanujesz techniki szybkiego pisania na klawiaturze oraz poznasz w praktyce edytory tekstu i grafiki. Dowiesz się także, w jaki sposób komputer może pomóc Ci w nauce.
Spis treści
1. Wprowadzenie, czyli kilka słów o komputerze (9) 1.1. Komputer po raz pierwszy (10) 1.2. Co każdy użytkownik komputera wiedzieć powinien? Cz. I (15) 1.3. Co każdy użytkownik komputera wiedzieć powinien? Cz. II (18) 1.4. Jak zaradzić wirusom komputerowym? (19) 1.5. Poznajemy regulamin pracowni komputerowej. Sprawdzamy dysk programem antywirusowym (22) 1.6. Podsumowanie (24) 2. Środowisko pracy (26) 2.1. Poznajemy środowisko pracy. Opis systemów Windows i Linux (27) 2.2. Środowisko pracy - ćwiczenia. Poznajemy sposoby uruchamiania programów (30) 2.3. Środowisko pracy - ćwiczenia utrwalające i rozszerzające. Praca w kilku otwartych oknach (32) 2.4. Środowisko pracy - ćwiczenia utrwalające, rozszerzające i sprawdzające (34) 2.5. Pliki i katalogi - wprowadzenie: nośniki informacji, tworzenie plików i katalogów (37) 2.6. Pliki i katalogi - kopiowanie, usuwanie, odzyskiwanie z Kosza plików i katalogów (40) 2.7. Pliki i katalogi - zapisujemy i odczytujemy wyniki pracy z komputerem (43) 2.8. Pliki i katalogi - ćwiczenia utrwalające. Utrzymujemy porządek na dysku (45) 2.9. Pliki i katalogi - ćwiczenia utrwalające i rozszerzające (47) 2.10. Pliki i katalogi - porządkujemy swoje prace. Ćwiczenia utrwalające, rozszerzające i sprawdzające (49) 2.11. W poszukiwaniu zguby. Korzystanie z wbudowanej pomocy (51) 2.12. Akcesoria komputerowe (53) 2.13. Ćwiczenia utrwalające i rozszerzające (55) 2.14. Podsumowanie (57) 3. Nauka pisania na klawiaturze komputera (60) 3.1. Klawiatura narzędziem do pisania tekstów (61) 3.2. Ćwiczenia w pisaniu przy użyciu programu Mistrz Klawiatury (64) 3.3. Ćwiczenia w pisaniu przy użyciu odpowiedniego programu - cz. I (66) 3.4. Ćwiczenia w pisaniu przy użyciu odpowiedniego programu - cz. II (68) 3.5. Ćwiczenia w pisaniu przy użyciu odpowiedniego programu - cz. III (70) 3.6. Podsumowanie (72) Tabela wyników (74) 4. Podstawy edycji grafiki (75) 4.1. Pierwsze kroki w grafice komputerowej - poznajemy program TuxPaint (76) 4.2. Rysujemy proste rysunki z wykorzystaniem narzędzi programu TuxPaint (78) 4.3. Rysowanie na ekranie - TuxPaint (79) 4.4. TuxPaint - ćwiczenia utrwalające i sprawdzające (80) 4.5. Uruchomienie i opis programu Paint. Wykonujemy rysunek (81) 4.6. Przygotowanie dokumentu do druku. Drukujemy swoje prace (85) 4.7. Rysujemy i malujemy na ekranie - otwieranie pliku, modyfikacja, zaznaczanie, kopiowanie, wklejanie (87) 4.8. Rysujemy i malujemy na ekranie. Drukujemy swoje prace (89) 4.9. Rysujemy i malujemy na ekranie - ćwiczenia utrwalające (92) 4.10. Rysujemy i malujemy na ekranie - ćwiczenia rozszerzające (93) 4.11. Wstawianie tekstu do rysunku, drukowanie (95) 4.12. Kopia ekranu - wykorzystanie funkcji Print Screen (97) 4.13. Komponowanie własnych rysunków cz. I (98) 4.14. Komponowanie własnych rysunków cz. II (99) 4.15. Ćwiczenia utrwalające i sprawdzające (100) 4.16. Podsumowanie (102) 5. Podstawy edycji tekstu (104) 5.1. Pierwsze kroki w edytorze tekstu (105) 5.2. Wykonujemy operacje na blokach tekstu (110) 5.3. Wykonujemy operacje na blokach tekstu - ćwiczenia utrwalające (113) 5.4. Formatowanie dokumentu tekstowego - zmiana rodzaju, rozmiaru, stylu i koloru czcionki (115) 5.5. Formatowanie dokumentu tekstowego - ćwiczenia (117) 5.6. Tworzymy listy numerowane i punktowane (119) 5.7. Tworzymy listy numerowane i punktowane - ćwiczenia (121) 5.8. Poznajemy przydatne funkcje edytora tekstu (122) 5.9. Tworzenie ilustrowanych dokumentów w edytorze tekstu z wykorzystaniem klipartów (124) 5.10. Tworzenie ilustrowanych dokumentów w edytorze tekstu z wykorzystaniem edytora grafiki (127) 5.11. Tworzenie ilustrowanych dokumentów w edytorze tekstu z wykorzystaniem WordArt (129) 5.12. Tworzenie ilustrowanych dokumentów w edytorze tekstu z wykorzystaniem autokształtów (132) 5.13. Numerowanie stron, wstawianie tabeli (134) 5.14. Przygotowanie dokumentu do druku i wydruk prac (137) 5.15. Ćwiczenia utrwalające i sprawdzające (140) 5.16. Podsumowanie (146) 6. Komputer w edukacji i rozrywce (149) 6.1. Pierwsze kroki w multimediach (150) 6.2. Poznajemy multimedialne programy edukacyjne (152) 6.3. Jak wykorzystywać internet w edukacji? (153) 6.4. Rozrywka z komputerem - gry (155) 6.5. Rozrywka z komputerem - przygotowanie krzyżówki (157) 6.6. Rozrywka z komputerem - przygotowanie rebusu (161) 6.7. Rozrywka z komputerem - opracowanie ilustrowanego słowniczka do nauki języka obcego (163) 6.8. Podsumowanie (164) Dodatek A Powtórzenie i utrwalenie wiadomości (167) A.1. Pytania utrwalające (168) A.2. Ćwiczenia utrwalające (173) A.3. Przygotowanie wspólnego projektu (180) A.4. Opracowanie i wydruk materiałów do prezentacji projektu (182) A.5. Prezentacja i omówienie prac (183) A.6. Podsumowanie (184) Notatki (187) Bibliografia (191) Polecam literaturę (192)
Książka jest wysyłana listem priorytetowym. Zapraszam na moje pozostałe aukcje
W chwili obecnej książka jest w cenie 15,40 zł - najniższa cena na Allegro.
|
10 dniowa gwarancja 100% satysfakcji: po prostu zwracam pieniądze "bez gadania" Bazując na opiniach Klientów, zdecydowałem się wprowadzić unikalną gwarancję, która ma zapewnić Twoje maksymalne zadowolenie z mojej oferty. Gwarancja spełnia swoją rolę w 100%. Jak to działa? Możesz wypróbować tę książkę przez 10 dni. Jeśli z jakiegokolwiek powodu, nie będziesz z niej w pełni zadowolony (mimo, że testowałeś go przez 10 dni) możesz zażądać natychmiastowego zwrotu pieniędzy bez podania przyczyny. Wystarczy, że wyślesz do mnie niezniszczoną książkę a ja zwrócę Ci Twoje pieniądze. |