WAŻNE PRZED ZAKUPEM KSIĄŻEK WYDAWNICTWA HELION PROSZĘ ZAPOZNAĆ SIĘ ZE STRONĄ "O MNIE" Wyjątkowa promocja - szczegóły na końcu strony To już ostatnie sztuki - nie czekaj kup dziś
Wykorzystaj potencjał Excela, by Twoja firma odniosła sukces! Jak zaprząc dodatki Excela do tworzenia dokumentacji firmowej? Jak importować pliki z aplikacji zewnętrznych? Jak obsługiwać autofiltry i aktualizować dane? Excel stał się obecnie niezastąpionym programem biurowym. Niestety, nie wszyscy potrafią wykorzystać drzemiący w nim potencjał, bowiem program ten zwykle uważany jest za trudny do przyswojenia. Praca z nim przynosi jednak odczuwalne korzyści, a stosowanie jego różnorodnych narzędzi i dodatków może sprawić, że niepotrzebne staną się wszystkie wyspecjalizowane programy księgowe. Dodatkowym atutem Excela jest możliwość skojarzenia formantów i formularzy z fragmentami programów napisanych w języku VBA. „Excel w firmie” w przystępny i jasny sposób pokazuje praktyczne rozwiązania w zakresie prowadzenia bogatej dokumentacji biurowej. Z tej książki dowiesz się, jak zbudować skoroszyt, zaktualizować poszczególne arkusze, wprowadzić zmiany, stworzyć gotowe dokumenty i zestawienia księgowe, kadrowe i magazynowe. Zawarte w podręczniku przykłady zostały opisane w taki sposób, aby można je było od razu wykorzystać w praktyce lub potraktować jako wzory do tworzenia własnej dokumentacji. Edytor języka Visual Basic Formularze, makra i formanty Instalacja dodatków Przeznaczenie i budowa skoroszytu Importowanie danych z plików innych aplikacji Pobieranie danych z internetu Filtrowanie i sortowanie Budowanie arkusza „Faktury VAT” Excel - asystent niezastąpiony w każdej firmie!"Excel z elementami VBA w firmie" -- spis treści:Wstęp (7)
Rozdział 1. Makra, formanty, VBA - czyli narzędzia do programowania Excela (9)
Makropolecenia - pierwszy krok w programowaniu (10)
Rejestrowanie makropolecenia (10) Przeglądanie makra za pomocą edytora VBA (15) Formanty - informacje podstawowe (18)
Umieszczanie formantu w arkuszu (19) Wyświetlenie okna właściwości formantu (22) Formanty dostępne z paska narzędzi Formularze - informacje podstawowe (23)
Edytor języka Visual Basic (28)
Obsługa edytora VBA (29) Formularze (38)
Dodawanie formantów do formularza (40) Właściwości formularzy (40) Wyświetlanie (aktywacja) formularza (41) Rozdział 2. Instalacja dodatków - czyli łatwe ulepszanie Excela (43)
Kopiowanie dodatków z płyty CD (44)
Instalowanie dodatków - Excel XP/2003 (45)
Odinstalowanie dodatku (47)
Instalowanie dodatków - Excel 2007 (48)
Dodatek Wielkanoc.xla - czyli wyznaczanie daty Świąt Wielkanocnych (49)
Dodatki Slox.xla oraz Slox_m.xla - czyli zamiana wartości liczbowej na zapis słowny (53)
Uwagi dotyczące stosowania funkcji Slox() (54) Uwagi dotyczące stosowania funkcji Slox_m() (55) Konstrukcja funkcji Slox() oraz Slox_m() (56)
Zapis instrukcji funkcji Slox() (56) Zapis instrukcji funkcji Slox_m() (57) Dodatek Calend.xla - czyli łatwe wprowadzanie dat do arkusza (58)
Obsługa dodatku Calend (59) Uwagi dotyczące obsługi okien dialogowych dodatku Calend (63) Rozdział 3. Odsetki ustawowe lub podatkowe - czyli wymierne skutki opieszałości w płaceniu (67)
Przeznaczenie i budowa skoroszytu (67)
Obsługa skoroszytu w wersji Excel XP/2003/2007 (69)
Arkusz Odsetki ustawowe (69)
Obszar wprowadzania danych (69) Obszar formuł (72) Aktualizacja arkusza Odsetki ustawowe (75)
Arkusz Odsetki podatkowe (77)Rozdział 4. Informacje z innych aplikacji - czyli łatwe wprowadzanie danych (79)
Otwieranie plików pochodzących z aplikacji typu dBase (*.dbf) (81)
Otwieranie plików bazy danych Access (*.mdb) (82)
Otwieranie plików tekstowych (*.txt) (84)
Procedura zamiany znaku kropki na znak przecinka (88) Importowanie danych z plików innych aplikacji (89)
Odświeżanie danych (91) Importowanie plików z Internetu (92)
Dowody kupna i sprzedaży dewiz - praktyczne zastosowanie danych pobieranych z Internetu (95)
Przeznaczenie i budowa skoroszytu (95) Obsługa arkusza (97) Arkusz Tabela (97) Arkusz Ustawienia (100) Arkusz ND (104) Arkusz Baza (105) Arkusz Dowód (108) Arkusz Cennik - drukowanie (110) Rozdział 5. Lista obecności - czyli nasza praca w miesiącu (113)
Przeznaczenie i budowa skoroszytu (113)
Obsługa skoroszytu (115)
Obsługa skoroszytu w wersji Excel XP/2003 (115) Obsługa skoroszytu w wersji Excel 2007 (117) Arkusz Pracownicy (120)
Arkusz Lista (121)
Część nagłówkowa listy (122) Część specyfikacji dni miesiąca dla listy obecności (128) Obszar specyfikacji dni świątecznych (130) Formatowanie warunkowe - wersja pełna (132) Formatowanie warunkowe - wersja oszczędna (135) Uwagi do konstrukcji skoroszytu w wersji Excel 2007 (138)
Wstawienie formantów w aplikacji Excel 2007 (138) Formatowanie warunkowe Excel 2007 (139) Ustawienia wstępne skoroszytu Lista obecności (144) Rozdział 6. Kartoteka obecności - czyli nasza nieobecność w pracy (147)
Przeznaczenie i budowa skoroszytu (147)
Obsługa arkusza Excel XP/2003 (148) Obsługa skoroszytu w wersji Excel 2007 (150) Arkusz Zestawienie (153)
Arkusz Rok (154)
Formatowanie warunkowe komórek zawierających nazwy dni tygodnia (157) Wstawienie formantu typu przycisk pokrętła w arkuszu Rok (160) Wyznaczenie dni świątecznych w kartotece (163) Formatowanie warunkowe komórek zawierających oznaczenie dni świątecznych (168) Wstawienie formantu typu pole kombi w arkuszu Rok (171) Wstawienie formantu typu przycisk polecenia przeznaczonego do automatycznego wstawiania kodu nieobecności w komórkach arkusza Rok (174) Konstrukcja kodu do obsługi przycisku wstawiania kodu nieobecności (176) Obsługa arkusza Rok (178) Ustawienia wstępne skoroszytu Rok (179) Rozdział 7. Filtrowanie - czyli wydajne szukanie (181)
Autofiltr - Excel XP/2003 (181)
Wybór kolumn przeznaczonych do filtrowania (182) Obsługa Autofiltru (184) Autofiltr - Excel 2007 (192)
Filtrowanie tekstu (193) Filtrowanie liczb (195) Filtrowanie dat lub godzin (197) Filtrowanie zaawansowane - Excel XP/2003 (200)
Wiele warunków w jednej kolumnie (201) Jeden warunek w dwóch lub większej liczbie kolumn (202) Jeden z dwóch zestawów warunków dla dwóch lub większej liczby kolumn (203) Opis struktury przykładowej tabeli (204) Filtrowanie zaawansowane - Excel 2007 (211)Rozdział 8. Sortowanie - czyli oczekiwana zamiana miejsc (215)
Sortowanie - Excel XP/2003 (216)
Sortowanie za pomocą przycisków paska narzędzi Standardowy (218) Sortowanie za pomocą polecenia Sortuj (219) Sortowanie z uwzględnieniem wielkości liter (222) Sortowanie wielokolumnowe (223) Sortowanie za pomocą listy (225) Sortowanie - Excel 2007 (227)Rozdział 9. Zaświadczenie o zatrudnieniu i zarobkach - czyli coś, bez czego nic nie załatwimy (231)
Przeznaczenie i budowa skoroszytu (231)
Obsługa skoroszytu (233)
Obsługa skoroszytu w wersji Excel XP/2003 (233) Obsługa skoroszytu w wersji Excel 2007 (234) Arkusz Katalogi (238)
Arkusz Dane (239)
Wstawienie formantu typu pole kombi służącego do aktualizacji komórek w kolumnie Stanowisko - Excel XP/2003 (240) Wstawienie formantu typu pole kombi służącego do aktualizacji komórek w kolumnie Rodzaj zatrudnienia (247) Aktualizacja komórek za pomocą formantów typu pole kombi (249) Wstawienie formantów w aplikacji Excel 2007 (250) Arkusz Zaświadczenie (251)
Wstawienie formantu typu pole listy (254) Drukowanie zaświadczenia (257)Rozdział 10. Faktura VAT - czyli to, czego wymaga fiskus (259)
Przeznaczenie i budowa skoroszytu (259)
Obsługa skoroszytu (261)
Obsługa skoroszytu w wersji Excel XP/2003 (261) Obsługa skoroszytu w wersji Excel 2007 (264) Arkusz Towary (267)
Konstrukcja makropolecenia do obsługi przycisku sortowania towarów (268) Wstawienie formantu typu przycisk w arkuszu Towary oraz przypisanie do niego makropolecenia sortowania towarów (272) Arkusz Odbiorcy (274)
Makropolecenie oraz formant typu przycisk w arkuszu Odbiorcy (274) Arkusz Ustawienia (275)
Arkusz Faktura (276).... Książka jest wysyłana listem priorytetowym. Zapraszam na moje pozostałe aukcje W chwili obecnej książka jest w cenie 46,60 zł - najniższa cena na Allegro. |