wydawnictwo: Helion / OnePress
rok wydania: 2006
stron: 388
format: 158 x 235 mm
oprawa: twarda
Czy myślałeś o otwarciu własnej firmy? A może już prowadzisz działalność? Jeśli tak, to poznałeś lub wkrótce poznasz typowe problemy świeżo upieczonych przedsiębiorców, takie jak brak środków, trudności z pozyskaniem kredytu, niepewność, czy firma wyjdzie na plus, zbyt mała wiedza o księgowości i podatkach, brak znajomości wśród potencjalnych dostawców i klientów. Z tej książki dowiesz się, jak pokonać takie trudności.
Zostać własnym szefem jest łatwiej i taniej, niż myślisz. I wcale nie musisz mieć wielkich pieniędzy. Znajdź coś, w czym możesz wykorzystać swoje umiejętności i doświadczenie, a potem rozreklamuj pomysł wśród ludzi, którzy mogą potrzebować Twojego produktu -- od tego zaczyna się każdy biznes. Ale to nie wystarczy. Oprócz idei będziesz potrzebować wiedzy o prowadzeniu firmy.
Dzieki tej pozycji dowiesz się:
- jak stworzyć rozsądny biznesplan: określenie kosztów początkowych i bieżących;
- jak zdobywać fundusze na rozwój firmy;
- jak być w zgodzie z prawem: księgowość, przepisy i ubezpieczenie działalności gospodarczej;
- jak tanio i skutecznie prowadzić marketing;
- jak przyspieszyć rozwój początkującej firmy.
Każdy biznes wiąże się z ryzykiem, a także wymaga od Ciebie wiedzy... i oczywiście pieniędzy. Autorzy tej książki rekomendują Ci pomysły na biznes i oceniają ich najważniejsze aspekty: poziom zagrożenia, wymagane umiejętności przedsiębiorcy, potrzebne licencje i zezwolenia, możliwość sprzedaży przez Internet i telefon oraz szacowane koszty wprowadzenia pomysłu w życie: od 0 do 15 000 zł.