Bogata, wyczerpująca kolekcja ilustracji, ukazująca zmiany w modzie męskiej w ciągu ostatnich 100 lat, z tekstem autorstwa historyka mody, Cally Blackman, Rzadko publikowane fotografie i ilustracje prezentują, w miarę jak mijał wiek, eleganckie krawiectwo z Savile Row i solidność uniformów khaki i dżinsowych, a także pracownie, w których powstawały wspaniałe fasony i zestawienia kolorów. Ta unikatowa książka, poprzez bogactwo ciekawych ilustracji, ukazuje ewolucję ubiorów męskich, od tych praktycznych do niezwykle wykwintnych i ozdobnych. Wpływy twórczości Pierre’a Cardina, Giorgia Armaniego, Ralpha Laurena i innych projektantów ukazano w zestawieniu z wpływami mody ulicznej z lat sześćdziesiątych XX wieku, sceny punkowej i klubowej, zawierając historię rozwoju rynku ubiorów męskich w jednej, bezcennej książce. 100 lat mody męskiej będzie nieocenioną pomocą dla wszystkich studentów, historyków i teoretyków mody i miłośników męskich ubiorów Fragment wstępu Ta książka przywraca właściwą rangę modzie męskiej – do niedawna uważanej za podrzędną w stosunku do mody damskiej. Historia mody pomija w olbrzymiej części ubiory męskie XX wieku, uważane za nieciekawe w porównaniu z oczywistym urokiem ubiorów kobiecych. Takie pojmowanie zawdzięczamy częściowo ogólnej akceptacji teorii J.C. Flügela o „wielkim męskim wyrzeczeniu się” mody, zawartej w dziele The Psychology of Clothes (Psychologia ubioru), opublikowanym w 1930 r. James Laver, poważany historyk ubiorów, poparł tę teorię w swym dziele Taste& Fashion (1937 r.), w którym stwierdzał, że mężczyźni nie byli w stanie konkurować z kobietami w dziedzinie mody od końca XVIII wieku aż do tak zwanej peacock revolution („pawiej rewolucji”) w latach sześćdziesiątych XX wieku. Jednakże na długo przedtem mężczyźni zdradzali zainteresowanie stylowymi ubiorami; nie tylko nosili pięknie skrojone garnitury, ale także ubierali się w awangardowe, a nawet „wywrotowe” stroje pod tym względem pozostawiając kobiety daleko w tyle. Faktem jest, że w poprzednim stuleciu męskie ubiory wywarły dużo większy wpływ na modę kobiecą niż kobiece na męską.
Książka ta dokumentuje za pomocą ilustracji najbardziej ekscytujący okres w historii mody, który cechuje największa różnorodność: od roku 1900 do dziś. Pokazuje i omawia ubrania elit, uniformy, stroje sportowe, style uliczne oraz haute couture. Zachwyci każdego, kto interesuje się modą; przyda się również studentom historii i początkującym projektantom odzieży. Ostatnie stulecie było okresem wielkich przemian w modzie damskiej. Sztywne gorsety z początku XX w. ustąpiły miejsca swobodniejszym stylom, takim jak te wprowadzone przez francuskiego projektanta Paula Poireta. Styl życia kobiet dramatycznie zmieniły dwie wojny światowe, podobnie radykalnym transformacjom uległ ich styl ubierania się. Od szycia w domu do haute couture, od racjonowania do „New Look”, od pojawienia się strojów dla nastolatków do masowej produkcji odzieży, od wpływów „wyższych sfer” do kultury celebrytów – wszystkie te etapy historii rewolucji w modzie prześledzi czytelnik dzięki ponad 400 znakomitym fotografiom i ilustracjom – wiele z nich opublikowano po raz pierwszy.
Magia stylu. Cały sekret kryje się w tych słowach. Wiele kobiet poświęca swemu wizerunkowi serce i duszę, starannie wybierając makijaż, fryzurę i kolor włosów, szukając bezustannie tej jedynej, wyjątkowej sukni i kolekcjonując tony dodatków. Większość osiąga w ten sposób pewien poziom elegancji, niewiele natomiast jest w stanie stworzyć własny styl, który sięga poza modę i wykracza poza stereotypy. Dziesięć kobiet opisanych w tym niezwykłym albumie pozostawiło po sobie dziedzictwo, które przetrwało upływ czasu i zmiany mody. Każda z nich funkcjonuje w zbiorowej pamięci jako pamięć unikatowa, wyjątkowa i absolutnie niedościgniona. Co miało największy wpływ na ich wizerunek, tak charakterystyczny i niepowtarzalny w każdym geście?
Oto dwadzieścia kamieni milowych świata mody, o różnych kształtach i barwach. Niektóre są ekskluzywne, inne zaś wpisane w nasze życie codzienne. Każdy znajdzie tu dla siebie coś wyjątkowego, wyrafinowanego i eleganckiego. Panuje powszechne przekonanie, że moda jest efemeryczna, ulotna: trwa jeden sezon, kilka dni, a później rusza naprzód, bezustannie się odnawiając. Gdy pojawia się najnowsza wiosenna "sensacja", kolekcje zimowe są już przebrzmiałe i zaczyna się planowanie na przyszły rok. Tak naprawdę - a ostatnio widać to coraz wyraźniej - trendy często powracają, albo jako prawdziwy "fenomen" (na przykład w przypadku produktów vintage'owych) albo jako nowe wcielania klasyków. Tak jest, klasyków. W ten sposób dochodzimy do sedna: nie wszystko co modne przemija. Co więcej, są takie kreacje, które nawet wiele lat po pojawieniu się na scenie mody wciąż emanują elegancją, stylem i klasą. Ta książka prezentuje dwadzieścia ikon mody, które z racji kilku istotnych i niedoścignionych atrybutów stanowią kwintesencję "klasyki domów mody". Zostały one stworzone przez wielkich artystów, legendarnych interpretatorów trendów, którzy odcisnęli swe piętno nie tylko na konkretnej dziedzinie, ale i na ewolucji postrzegania ducha czasu.
masz pytanie zadzwoń:
32 [zasłonięte] 93 lub 32 [zasłonięte] 72
REGULAMIN SKLEPU NA STRONIE O MNIE
kupujesz wypełnij - formularz płacę niezależnie od formy płatności
DANE DO PRZELEWU:
P.P.H.U Najbar Mirosław
ul.Batorego 24
43-100 Tychy
ING BANK ŚLĄSKI 92 1050 [zasłonięte] 1[zasłonięte]3990023 [zasłonięte] 247368