Wiek przedszkolny to okres tzw. swoistej mowy dziecięcej. Wymowa dziecka w tym okresie nie jest jeszcze w pełni ukształtowana. Dlatego metodyka postępowania ortofonicznego z dziećmi przedszkolnymi obejmuje swym zasięgiem takie grupy ćwiczeń jak: oddychanie, fonację, logarytmikę, słuch fonemowy i fonetyczny, sprawność narządów mownych oraz artykulację. Ćwiczenia te prowadzone są ze wszystkimi dziećmi, zarówno przy prawidłowym rozwoju mowy, doskonaląc wymowę i bogacąc słownictwo, jak i przy opóźnionym rozwoju mowy, zapobiegając wadom. Natomiast przy zaburzeniach mowy ćwiczenia te stosuje się według wskazań logopedy.
„Ćwiczenia ortofoniczne polegają na wyrazistym wymawianiu głosek, wyrazów, krótkich rymowanek, tekstów z wyrazami, w których występują trudne do wymówienia głoski i połączenia głosek. Ćwiczenia te doskonalą mechanizmy rządzące mową: prawidłowy oddech, umiejętność posługiwania się głosem, prawidłowe stosowanie elementów prozodycznych mowy (melodii, akcentu i rytmu), zdolność różnicowania dźwięków mowy oraz dokonywania analizy i syntezy słuchowej, umiejętność obserwowania ruchów narządów mownych, zdolność wykonywania tych ruchów.”
Informacje dodatkowe
Wydawca |
brak |
Język |
polski |
Nr wydania |
01 |
SKU |
A0001FRAS-1039 |
Kod KSI |
FRAS-1039 |
Ilość w magazynie |
4 |
Rok |
2008 |
Waga |
0.14 |
Ilość stron |
36 |
ISBN 13 |
[zasłonięte]978-83309-48-2 |
ISBN 10 |
brak |
Tom |
brak |
Seria |
brak |
Oprawa |
miękka |