Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

0 Media w Polsce: pierwsza władza w IV RP Sokołows

02-06-2012, 18:52
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 31.99 zł     
Użytkownik zbyszekwlodarczy
numer aukcji: 2285676524
Miejscowość PL
Wyświetleń: 15   
Koniec: 17-05-2012 21:11:48
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 


0 Media w Polsce: pierwsza władza w IV RP Sokołows

 

Media w Polsce: pierwsza władza w IV RP?

Marek Sokołowski

 

"Tytuł niniejszej publikacji Media w Polsce. Pierwsza władza IV RP? powoli staje się uzasadniony, gdyż zarówno politycy, jak i sami ludzie mediów, chętnie przypisują mediom rangę pierwszej władzy. Czy jest to jedynie figura stylistyczna czy trwała wartość - odpowiedzi niechaj poszukują sami Czytelnicy, którym przedstawiamy zbiór tekstów wytrawnych medioznawców, politologów, socjologów i kulturoznawców, którzy polem swoich badań uczynili media".

z Wprowadzenia

prof. dr hab. Marek Sokołowski, Katedra Socjologii, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski

"W ostatnich dwóch latach w sferze komunikowania publicznego, zwłaszcza politycznego, wzrosła znacząco agresywność werbalna. Zjawisku temu towarzyszyły spektakularne działania władzy, wykorzystującej media publiczne, ale i koncern medialny ojca Tadeusza Ryzyka, w celu urzeczywistnienia zasady: "kto ma władzę, ten ma media". Rządzący swoje wzrastające wpływy w mediach uzasadniali tym, że chodzi im o zniszczenie układów, które dominowały w III RP, a wynikały z kryminogennych powiązań - powstałych jeszcze przy "okrągłym stole" - zagrażających suwerenności Polski. Jednak część zamieszczonych w tym tomie prac pokazuje, że media prywatne i ich publiczność skutecznie przeciwstawiają się zakusom polityków, dążących do ich zdominowania i ograniczenia ich wolności".

prof. dr hab. Ignacy S. Fiut

Wydział Nauk Społecznych Stosowanych Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie

"Podstawową funkcją mediów jest, podobno, neutralne opisywanie ludzkiego świata. Ale same też są fascynującym przedmiotem analizy. Ten niezmiernie ciekawy zbiór tekstów pokazuje, jak niebezpiecznie jest ufać w ich obiektywizm i bezstronność. Szlachetni idealiści, którzy ciągle wierzą w to, że media tylko opisują rzeczywistość mogą przeżyć intelektualny szok. Książka ta pokazuje, jak groźne stają się media, kiedy porzucają lub źle rozumieją misję budowania wspólnoty, opartej na rozmowie i dialogu. I jakie aksjologiczne straty ponosi społeczeństwo, kiedy media stają się narzędziem w rękach polityków, gdyż tylko pełna ich niezależność umożliwia budowanie społeczeństwa obywatelskiego".

dr Andrzej Rostocki, Instytut Socjologii Uniwersytetu Łódzkiego

"Doświadczenia dojrzałych demokracji wskazują, że to różnorodność i faktycznawolność mediów, a nie ich "jakość" czy "obiektywizm", czy "odpowiedzialność" dziennikarzy ma kluczowe znaczenie dla funkcjonowania społeczeństwa obywatelskiego. Ta prawda jednak w Polsce się nie przebija, również wśród profesjonalnych badaczy, co widać w tym, skądinąd arcyciekawym, zbiorze. Uczeni autorzy wydają się nie rozróżniać ciężaru gatunkowego problemów mediów. Fundamentalnym zagrożeniom, takim jak to, że w kwestii granic wolności słowa zmierzamy w fatalnym kierunku, bo sądy - łącznie z Trybunałem Konstytucyjnym - w swoim orzecznictwie dają coraz wyraźniejszy prymat ochronie "dóbr osobistych" kosztem wolności wypowiedzi, towarzyszą analizy i rozróżnienia pozbawione realnej wagi. Trywialnych problemów polskie media mają multum, jak wszystkie na świecie. Upieram się jednak, że gdyby Polska miała rządy choć w połowie równie sprawne jak ma media, z Warszawy do Gdańska jeździlibyśmy samochodem w dwie godziny".

Mariusz Ziomecki, dziennikarz

Informacje dodatkowe

Wydawca Akademickie i Profesjonalne Wydawnictwa Sp.z o.o.
Język polski
Nr wydania 1
SKU
Kod KSI WAPS-0107/1
Ilość w magazynie 17
Rok 2007
Waga 0.74
Ilość stron 443
ISBN 13 978[zasłonięte][zasłonięte]08073
ISBN 10 brak
Tom brak
Seria Edukacja medialna
Oprawa miękka