Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

0 Konsument na rynku nowej żywności Wybrane uwar

24-01-2012, 5:36
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 28 zł     
Użytkownik zbyszekwlodarczy
numer aukcji: 2004141398
Miejscowość PL
Wyświetleń: 10   
Koniec: 16-01-2012 16:16:31

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2009
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 


0 Konsument na rynku nowej żywności   Wybrane uwar

 

Konsument na rynku nowej żywności
Wybrane uwarunkowania spożycia
Marzena
Jażewska-Zychowicz,
Ewa
Babicz-Zielińska,
Wacław
Laskowski




SPIS TREŚCI

1. WSTĘP ... 7

2. WYBRANE UWARUNKOWANIA WYBORU ŻYWNOŚCI ... 12
2.1. Ekonomiczne uwarunkowania wyboru żywności ... 12
2.1.1. Wprowadzenie ... 12
2.1.2. PKB, dochód i cena jako determinanty makroekonomiczne... 16
2.1.3. Teoria racjonalnego zachowania konsumenta – uwarunkowania w mikroskali ... 26
2.2. Społeczno-kulturowe uwarunkowania wyboru żywności ... 33
2.2.1. Wprowadzenie ... 33
2.2.2. Procesy społeczne a wybór żywności ... 34
2.2.3. Przynależność do grup społecznych a wybór żywności ... 41
2.2.4. Kultura a wybór żywności ... 43
2.2.5. Znaczenie kultury masowej ... 47
2.3. Psychologiczne uwarunkowania wyboru żywności ... 48
2.3.1. Wprowadzenie ... 48
2.3.2. Proces uczenia się ... 49
2.3.3. Motywy ... 52
2.3.4. Emocje ... 54
2.3.5. Osobowość ... 55
2.3.6. Postawy ... 56
2.3.7. Preferencje ... 60
2.4. Metodologia badań zachowań konsumenckich na rynku nowej żywności i ich uwarunkowań ... 63

3. ŻYWNOŚĆ FUNKCJONALNA – ISTOTA I UWARUNKOWANIA WYBORU ... 66
3.1. Wiadomości ogólne ... 66
3.2. Znajomość żywności funkcjonalnej ... 70
3.3. Częstość spożywania żywności funkcjonalnej ... 74
3.4. Deklarowana chęć spożywania żywności funkcjonalnej ... 76
3.5. Wybrane poglądy na temat żywności funkcjonalnej ... 78
3.5.1. Walory zdrowotne ... 78
3.5.2. Korzyści z wprowadzenia do jadłospisu żywności funkcjonalnej ... 80
3.5.3. Ryzyko związane ze spożywaniem żywności funkcjonalnej ... 82
3.6. Deklarowane postawy w stosunku do żywności funkcjonalnej ... 84
3.7. Podsumowanie ... 86

4. ASPEKTY SPOŁECZNO-PSYCHOLOGICZNE ŻYWNOŚCI ETNICZNEJ A ZACHOWANIA KONSUMENTA ... 88
4.1. Żywność etniczna – perspektywa społeczno-psychologiczna ... 88
4.2. Znajomość żywności etnicznej i jej spożywanie ... 92
4.3. Przyszłe zachowania na rynku żywności etnicznej ... 97
4.4. Cechy żywności etnicznej w opinii badanych ... 100
4.5. Deklarowane postawy względem żywności etnicznej ... 104
4.6. Podsumowanie ... 106

5. ŻYWNOŚĆ GENETYCZNIE ZMODYFIKOWANA – UWARUNKOWANIA JEJ WYBORU ... 110
5.1. Żywność genetycznie zmodyfikowana – jej istota i metody produkcji ... 110
5.2. Produkcja i spożycie żywności genetycznie zmodyfikowanej – korzyści i zagrożenia ... 112
5.3. Postrzeganie inżynierii genetycznej i jej efektów przez konsumentów ... 113
5.4. Postawy względem żywności genetycznie zmodyfikowanej ... 114
5.5. Zagrożenia i korzyści w opinii konsumentów ... 121
5.6. Znajomość żywności genetycznie zmodyfikowanej i jej konsumpcja ... 128
5.7. Przyszłe zachowania konsumentów na rynku żywności genetycznie zmodyfikowanej ... 133
5.8. Podsumowanie ... 136

6. ŻYWNOŚĆ WYGODNA – JEJ ISTOTA I DETERMINANTY WYBORU ... 138
6.1. Definicje i charakterystyka żywności wygodnej ... 138
6.2. Znajomość żywności wygodnej ... 142
6.3. Częstość spożywania żywności wygodnej aktualnie i w przyszłości ... 144
6.4. Postawy respondentów w stosunku do żywności wygodnej ... 148
6.5. Walory zdrowotne i ryzyko związane ze spożywaniem żywności wygodnej ... 150
6.6. Podsumowanie ... 155

7. RYNEK NOWEJ ŻYWNOŚCI A ZACHOWANIA KONSUMENTÓW ... 157
7.1. Neofobia a zachowanie konsumenta na rynku nowej żywności ... 157
7.2. Innowacyjność a zachowanie konsumenta na rynku nowej żywności ... 164
7.3. Typologia konsumentów ze względu na znajomość i spożywanie nowej żywności ... 170

ZAKOŃCZENIE ... 176

Bibliografia ... 179


.Wydawca brak
Język polski
Nr wydania 01
SKU A0001SGGW-0295
Kod KSI SGGW-0295
Ilość w magazynie 6
Rok 2009
Waga 0.33
Ilość stron 187
ISBN 13[zasłonięte]978-8383-147-4
ISBN 10 brak
Tom brak
Seria brak
Oprawa miękka