Autorki podejmują zagadnienia związane z codziennością współczesnych dziewcząt. Opisane z perspektywy antropologiczno-socjologicznej przyczyny, przebieg i konsekwencje seksualizacji oraz dziewczęcej agresji wymierzonej w przedstawicielki tej samej płci wskazują na wieloaspektowość i niebanalny charakter wymienionych zjawisk, a także ich wpływ na funkcjonowanie dziewcząt zarówno w małych społecznościach, jak i w szerszym kontekście społecznym. Publikacja powstała na podstawie wyników badań własnych przeprowadzonych przez Autorki wśród uczennic gimnazjum metodą indywidualnego wywiadu pogłębionego. Książka adresowana jest nie tylko dla socjologów, pedagogów czy psychologów, ale również do rodziców i nauczycieli, którzy z opisanymi tu problemami seksualizacji i agresji spotykają się i zmagają bezpośrednio i nierzadko pozostają w ich obliczu bezradni. Zjawiska dziewczęcej agresji i seksualizacji zostały opisane po raz pierwszy nie w kategoriach dewiacyjno-przestępczych, ale jako element wszechobecny i na stałe wpisany w dziewczęcy świat. Prezentowane zjawiska nie są marginalne, lecz szeroko rozpowszechnione w kulturze, o czym świadczą liczne publikacje i badania poświęcone seksualizacji dziewcząt i dziewczęcej agresji podejmowane w kręgach europejskich i amerykańskich przedstawicieli nauk społecznych.