WWE SmackDown! vs. Raw 2007 to
kolejna odsłona popularnej serii gier, traktujących o wrestlingu. Owa
dyscyplina, stanowiąca formę zapasów, zyskała największą popularność w
Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Japonii. Warto dodać, iż
wspomniany sport jest jednym z niewielu, w których rozrywka i chęć
zrobienia dobrego show góruje nad prawdziwą rywalizacją.
Niniejszy tytuł pozwala na wcielenie się w jednego z zawodników, znanych
przede wszystkim z programów telewizyjnych WWE SmackDown! i WWE Raw. Do
dyspozycji użytkownika oddano kilkadziesiąt postaci, wśród których
znajdują się m.in. Jon Cena, Shelton Beniamin, Rey Mysterio, The Great
Khali i Undertaker. Rzecz jasna bohaterowie różnią się pod względem
techniki, umiejętności, zręczności, szybkości i wielu innych aspektów.
Gracz ma także sposobność do stworzenia własnego sportowca i rozwijania
go podczas zabawy.
Zdecydowanie ulepszony Season Mode składa się z czterdziestu
scenariuszy. W jednym z nich użytkownik wciela się w nowicjusza, dopiero
co rozpoczynającego swoją wrestlingową karierę. Natomiast w innym staje
się zawodnikiem o wielkiej sławie i uznaniu wśród kibiców. Specjalnie z
myślą o miłośnikach zabawy w trybie multiplayer przygotowano przeszło
pięćdziesiąt rodzajów meczów, odbywających się za pośrednictwem
Internetu.
Istotny element stanowi dwadzieścia tzw. hotspotów czyli miejsc w danej
lokacji, wykorzystywanych w nieco niestandardowy sposób. Znajdując się w
owym obszarze i stosując właściwy cios posiada się możliwość
uruchomienia krótkiej sekwencji filmowej, ukazującej pewne zdarzenie. W
przypadku gdy hotspotem jest głośnik, użytkownik po wykonaniu
odpowiedniego ruchu ogląda scenkę, w której jego przeciwnik zderza się z
owym urządzeniem. Całemu zajściu towarzyszą liczne efekty specjalne, jak
chociażby iskry.
Poszczególne ciosy zadaje się za pomocą odpowiedniego operowania gałką
analogową. Łącznie przygotowano ok. czterdzieści rodzajów ataków. Aby
dodatkowo urozmaicić zabawę, zaoferowano przeszło sześćdziesiąt
przedmiotów (m.in. butelki i parasolki), wykorzystywanych w starciu z
przeciwnikiem. Użytkownik niejednokrotnie ma sposobność do walki poza
ringiem – aspekt ten został usprawniony i obecnie tłum otaczający arenę
wchodzi w interakcje z zawodnikami (np. klepanie sportowców po ramieniu
czy rzucanie im broni).