Spis treści:
Wstęp
Cele programu
Założenie i opis programu
Warunki realizacji programu
Ewaluacja programu – sprawdzanie i ocenianie osiągnięć uczniów
I. Umiem żyć bezpiecznie
Bezpieczeństwo na drodze
Scenariusz 1. Uczestnicy ruchu drogowego
Scenariusz 2. Bezpieczne poruszanie się po drodze
Scenariusz 3. Znaki informacyjne i drogowe
Scenariusz 4. Zachowanie się na przystankach i pojazdach
Scenariusz 5. Środki komunikacji publicznej
Scenariusz 6. Uwaga, samochód!
Scenariusz 7. Wypadki drogowe. Telefony alarmowe
Scenariusz 8. Bezpiecznie jeżdżę rowerem
Bezpieczeństwo na co dzień
Scenariusz 9. Bezpieczeństwo w szkole
Scenariusz 10. Bezpieczeństwo w domu
Scenariusz 11. Bezpieczeństwo podczas zabaw i gier. Miejsca bezpiecznych zabaw
Scenariusz 12. Bezpieczeństwo w czasie zabaw zimowych
Scenariusz 13. Bezpieczeństwo w czasie zabaw letnich
II. Umiem żyć zdrowo
Higieniczny tryb życia
Scenariusz 14. Higiena miejsca pracy
Scenariusz 15. Higiena osobista
Scenariusz 16. Higiena jamy ustnej
Scenariusz 17. Nie hałasuj!
Scenariusz 18. Higieniczne odżywianie się
Scenariusz 19. Kultura spożywania posiłków
Promowanie zdrowia
Scenariusz 20. Dobrze się czuję
Scenariusz 21. Wiem, jak się zdrowo odżywiać
Scenariusz 22. Wiem, jak zdrowo wypoczywać
Scenariusz 23. Uczę się dbać o własne zdrowie
III. Umiem rozwiązywać problemy
Asertywność
Scenariusz 24. Znam swoje wady i zalety
Scenariusz 25. Wiem, jaką podjąć decyzję
Scenariusz 26. Wiem, jak przekonać innych
Scenariusz 27. Jak rozwiązywać konflikt?
Scenariusz 28. Jak rozwiązywać konflikt klasowy?
Scenariusz 29. Umiem zrozumieć innych, będących w trudnej sytuacji
Scenariusz 30. To mi przeszkadza
Scenariusz 31. „Pozwól mi skończyć”
Scenariusz 32. Kiedy mówić „nie”?
Scenariusz 33. Kiedy ktoś mówi „nie”
IV. Umiem żyć bez agresji
Przezwyciężanie agresji
Scenariusz 34. Co to jest agresja?
Scenariusz 35. Rozpoznaję agresję
Scenariusz 36. Dlaczego bywam agresywny?
Scenariusz 37. Opanowuję agresję
V. Umiem żyć bez nałogów
Zapobieganie uzależnieniom
Scenariusz 38. Środki uzależniające
Scenariusz 39. Dlaczego ludzie palą papierosy, piją alkohol i zażywają narkotyki?
Scenariusz 40. Co to jest nałóg?
Scenariusz 41. Skutki palenia papierosów, picia alkoholu, zażywania narkotyków
Scenariusz 42. Dbam o swoje zdrowie – odmawiam
Bibliografia
Aneks
Załącznik 1. Rozsypanka sylabowo-wyrazowa
Załącznik 2. Plątaninka literowa
Załącznik 3. Krzyżówka
Załącznik 4. Zagadki związane z komunikacją miejską
Załącznik 5. Rozsypanka sylabowo-wyrazowa
Załącznik 6. Wykreślanka
Załącznik 7. Rozsypanka sylabowo-wyrazowa
Załącznik 8. Wykreślanka
Załącznik 9. Zagadki związane z zabawami i sportami zimowymi
Załącznik 10. Zagadki związane z zabawami i grami letnimi
Załącznik 11. Wykreślanka
Załącznik 12. Zagadki związane z higieną
Załącznik 13. Karta pracy
Załącznik 14. Krzyżówka
Załącznik 15. Zagadki związane ze zdrowym odżywianiem się
Załącznik 16. Plątaninka literowa
Załącznik 17. Krzyżówka
Załącznik 18. Zagadki związane ze zdrowym odżywianiem się
Załącznik 19. Rozsypanka sylabowo-wyrazowa
Załącznik 20. Krzyżówka
Załącznik 21. Wykreślanka
Załącznik 22. Plątaninka literowa
Załącznik 23. Krzyżówka
Załącznik 24. Rozsypanka wyrazowo-zdaniowa
Załącznik 25. Wykreślanka
Załącznik 26. Rozsypanka sylabowo-wyrazowa
Załącznik 27. Krzyżówka
Załącznik 28. Wykreślanka
Załącznik 29. Plątaninka literowa
Załącznik 30. Rozsypanka wyrazowo-zdaniowa
Załącznik 31. Krzyżówka
Załącznik 32. Wykreślanka
Test sprawdzający wiadomości uczniów z zakresu dbania o zdrowie – ewaluacja innowacji