Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Żydzi judaica syjonizm Izrael nacjonalizm judaizm

20-05-2014, 15:48
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 20 zł     
Użytkownik boni_mores
numer aukcji: 4228982140
Miejscowość Krosno
Wyświetleń: 1   
Koniec: 20-05-2014 15:41:39

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Tytuł:

­Tytuł:

W imię Tory

Żydzi przeciwko syjonizmowi

Autor:

Yakov M. Rabkin

Wydanie:

Dialog Warszawa 2007

Stron:

311

Stan:

Bardzo dobry, oprawa miękka, ze skrzydłakami

Wymiary:

18,5 x 24 cm

Płatność: przelew bankowy bezpośrednio na moje na konto
43 2490 [zasłonięte] 0[zasłonięte]0050000 [zasłonięte] 434336 (Alior Bank S.A.)
Dostawa: list polecony, koszt wysyłki 9 zł.

Patronat: Żydowski Instytut Historyczny

Zadaniem tej książki jest zaprezentowanie czytelnikowi historii oporu przeciwko "nieubłaganemu i wszechogarniającemu" zagrożeniu syjonizmu, oporu, którego konceptualne podłoże niewiele się zmieniło przez ostatnie 120 lat. Książka ta rzuca światło na żywotną, upartą postawę, którą zwolennicy syjonizmu postrzegają z kolei jako świętokradztwo. Wśród krytyków syjonizmu, z którymi spotykamy się na kartach książki, są nie tylko Żydzi noszący czarne płaszcze. Zaliczają się do nich wszyscy, którzy opierają swój sprzeciw na argumentach o charakterze judaistycznym: chasydzi i mitnagdim, Żydzi reformowani i konserwatywni, Żydzi z Izraela i diaspory, a nawet przedstawiciele nurtu narodowo-religijnego, którzy zakwestionowali własne syjonistyczne przekoniania.

Książka Y. Rabkina, opublikowana już w wielu językach, a obecnie wydawana po polsku, na pewno zaciekawi polskiego czytelnika. Polska była bowiem zarówno miejscem powstania, jak i rozwoju syjonizmu, który później został przeszczepiony do Palestyny i Izraela. Praca napisano w sposób jasny i kompetentny jest jak najbardziej aktualna.

/profesor Szewach Weiss, ambasador Izraela w Polsce/

Żydowski antysyjonizm? Czy to nie sprzeczność? A jednak. Książka obala mit państwa Izrael jako monolitu ideologicznego, etnicznego i narodowego oraz odkrywa nadal bardzo mało znane aspekty życia polityczno-społecznego w Izraelu, rzucając nowe światło na tło konfliktu palestyńsko-izraelskiego.

/profesor Piotr Balcerowicz, Uniwersytet Warszawski/

Prof. Yakov Rabkin opisuje ponad stuletni proces preparowania przez syjonistów żydowskiej mitologii politycznej. Pokazuje, jak stare religijne pojęcia zostały wykorzystane do stworzenia nowego świeckiego języka siły i dominacji. Jak historia pisana na nowo i wybiórcza archeologia pamięci stały się instrumentem mistyfikacji. Praca prof. Rabkina podważa pewien popularny mit wygodny zarówno dla proamerykańskich liberałów jak i niechętnych Żydom konserwatywnych katolików - mit jakoby polityka Państwa Izrael, zwłaszcza zaś polityka wobec Palestyńczyków, cieszyła się bezwarunkowym poparciem wszystkich żydowskich środowisk na świecie.

/dr hab. Włodzimierz Ługowski IFIS PAN/

Książka prof. Y. Rabkina opisuje ostatnią, i dotąd najbardziej dramatyczną fazę konfliktu, jakie rozdzierał żydostwo niemal od zarania dziejów, konfliktu między dwoma zasadami leżącymi u jego podstawy: religijną zasadą przymierza i świecką w istocie zasadą plemiennej przynależności. Chodzi o istotę żydowskiej tożsamości: co w byciu Żydem decydujące, przynależność do narodu żydowskiego czy też udział w przymierzu, jakie naród ten zawarł z Bogiem i przestrzeganie religijnego prawa, które ze strony ludzkiej jest tego przymierza warunkiem. Syjonizm – czyli projekt stworzenia nowej, świeckiej tożsamości żydowskiej i nowej formuły narodowego bytu opartej nie na religijnej tradycji ale takich samych politycznych fundamentach jak inne powstające państwa narodowe - był ciosem w samo jądro dawnej żydowskiej tożsamości i musiał spotkać się z oporem ze strony reprezentantów tej tradycji. Rabkin pokazuje, że opór ten, choć marginalizowany w publicznym dyskursie trwa a sam spór o żydowską tożsamość daleki jest od rozstrzygnięcia, podobnie jak przyszłość samego Izraela.

/dr hab. Jan Doktór, Żydowski Instytut Historyczny/

Warszawa 2007

SPIS TREŚCI

O autorze 7

Przedmowa do polskiego wydania 9

Wstęp 13

Prolog 15

Rozdział 1. Orientacje 20

Sekularyzacja i asymilacja 22

Historia jako pole bitwy 26

Antysyjoniści i niesyjoniści 32

Rozdział 2. Nowa tożsamość 40

Od mesjanizmu do nacjonalizmu 40

Narodziny Żyda świeckiego 51

Niepełna przemiana 55

Żyd, Hebrajczyk, Izraelczyk 61

Współczesny język hebrajski a świecka tożsamość 76

Rozdział 3. Ziemia Izraela: wygnanie i powrót 86

Grzech a wygnanie 89

Mesjańska przestroga 94

Myśl syjonistyczna 104

Przedsięwzięcie syj onistyczne 111

Rozdział 4. Użycie siły 118

Zakodowany pacyfizm 118

Żydzi Rosji: frustracja i przemoc 125

Duma i samoobrona 130

Ambiwalentny nacjonalizm 138

Zwycięstwa Izraela 145

Korzenie terroryzmu 160

Rozdział 5. Współpraca i jej granice 166

Opór wobec syjonizmu w Ziemi Świętej 168

Odrzucenie syjonizmu w diasporze Stosunki z państwem Państwo a judaizm

Rozdział 6. Syjonizm, szoah i Państwo Izrael Katastrofa i jej przyczyny Syjoniści a szoah Cudowne odrodzenie czy bezustanna destrukcja?

Rozdział 7. Proroctwa zagłady i strategie przetrwania Państwo Izrael w żydowskiej ciągłości Debata publiczna i jej granice Obietnica czy groźba?

Epilog

Podziękowania

Noty biograficzne

Słownik

Indeks

Bibliografia