Zainteresowanie, jakie wzbudziły w Polsce wykłady, seminaria i książki doktora Hubertusa von Schoenebecka, skłania do zaproponowania Czytelnikom kolejnego tekstu tego autora.
Wielu dorosłych poszukujących klucza do porozumienia z dziećmi, innymi dorosłymi i sobą znajdzie być może w tej lekturze inspirację do wewnętrznej przemiany. Czytelnikom myślącym podobnie jak autor niniejszy tekst przynieść może wsparcie w życiowej wędrówce po „tamtej stronie wychowania”. Innym spośród Państwa proponujemy edukacyjne spotkanie z postpedagogicznym sposobem myślenia.
Długiego namysłu wymagało przełożenie na język polski jednego z ważniejszych pojęć – „V e r a n t w o r t u n g”. Zbliżając się do dosłownego tłumaczenia, należało by mówić „odpowiedzialność”. Ponieważ jednak istotą problemu jest subiektywne postrzeganie siebie i świata – sedno pojęcia w polskim przekładzie lepiej oddaje „s t a n o w i e n i e”, rozumiane (za Słownikiem języka polskiego) jako decydowanie o czymś, rozstrzyganie.
Czytelnicy, którzy zechcą poznać bliżej proponowaną przez autora ideę, mogą sięgnąć do wydanych w Oficynie Wydawniczej „Impuls” książek: Antypedagogika w dialogu, Wolność od wychowania, Postpedagogika.
Zapraszając zatem do lektury, żywię przekonanie, że dla każdego Czytelnika będzie to osobiste, interesujące i wartościowe doświadczenie.
Do Czytelnika
Ruch praw dziecka, prawa wyborcze
Szkoła
Postpedagogiczny impuls, AMICATION
Problematyka obrazu człowieka, równouprawnienie
Pedagogicznie zorientowany obraz człowieka a stanowienie o sobie
Postpedagogiczny obraz człowieka
Łagodne narodziny
Agresja psychiczna
Psychiczna toksyna
Uczucia, psychologiczna przemiana
Utrata poczucia samostanowienia
Konflikt, autorytet, demoralizacja
Współodczuwanie i empatia
Wymiary dorosłości, istota dzieciństwa
Pokochać siebie na nowo
Samostanowienie: brzemię i radość
Miłość do siebie i innych
Świat z pedagogicznej perspektywy
Stosunek do młodych ludzi, partnera, siebie samego