Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Żelazne rekiny Donitza TOM 1 i 2 Borowiak Wys 24H

19-01-2012, 14:30
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 59 zł     
Użytkownik nantess
numer aukcji: 2034577431
Miejscowość Sosnowiec
Wyświetleń: 9   
Koniec: 13-01-2012 09:41:25

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: twarda
Rok wydania (xxxx): 2009
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

 

Żelazne rekiny Donitza TOM 1 i 2 Borowiak Wys 24H

Żelazne rekiny Dönitza Tom 1 + Tom 2

Autor: Mariusz Borowiak
Wydawnictwo: Almapress
ISBN:[zasłonięte]978-8320-452-2
Okładka: twarda
Liczba stron: 240 + 688 str
Wymiary: 170 x 240 mm
Rok wydania: 2009

cena detaliczna 69,99 zł

 

Żelazne rekiny Dönitza Tom 1

Do najpowszechniej używanych bojowo jednostek podwodnych w niemieckiej U-Bootwaffe podczas drugiej wojny światowej należał średni pełnomorski okręt typu VII. Była to udana konstrukcja, dowodem czego duża skuteczność „siódemek” w bitwie o Atlantyk. Szturmowych okrętów tego typu weszło do służby aż 703! Zdaniem jednego ze współczesnych amerykańskich historyków morskich, okręty podwodne typu VII były najbardziej „zapracowanymi” jednostkami bojowymi w Kriegsmarine. Niemieckie U-Booty zostały zarazem określone „najskuteczniejszą bronią do prowadzenia wojny podwodnej”. Na pokładach tych właśnie okrętów niemieccy marynarze walczyli wszędzie, gdzie posłał ich rozkaz – od Wyspy Niedźwiedziej na Morzu Arktycznym, aż do Bermudów, od Grenlandii do Gibraltaru, jak również na Morzu Śródziemnym. W tomie I dużo miejsca poświęcono genezie i rozwojowi prac nad niemiecką bronią podwodną, która została zapoczątkowana pod koniec pierwszej połowy XIX i na początku XX wieku, które pozwoliły przedstawicielom niemieckiego przemysłu okrętowego na wprowadzenie wiele innowacji. Przyjrzymy się, jak na przestrzeni lat przebiegała ewolucja projektów jednostek typu VIIA, B i C, C/41, D i F. Czytelnik znajdzie w książce też informacje na temat U-Bootów wersji VIIC/42 i VIIC/43 oraz VIIE, których rozwiązania konstrukcyjne pozostały na etapie projektu lub były już wdrożone do produkcji, lecz ich realizacja w stoczniach została wstrzymana. Przyjrzymy się też jak wyglądało życie we wnętrzu śmierdzącego olejem napędowym, potem i pleśniejącą żywnością okrętu podwodnego. Pełne napięcia życie w zatłoczonej, wypełnionej łomotem diesli, dusznej, cuchnącej moczem, wymiocinami i fekaliami oraz wonią psującej się żywności, pokrytej solą stalowej skorupy, stanowiło codzienność dla kilkudziesięciu członków załogi każdego U-Boota. Pięknie wydana, bogato ilustrowana (niektóre zdjęcia publikowane po raz pierwszy oraz rysunki techniczne) monografia o „koniach roboczych” Wielkiego Admirała Karla Dönitza.


Żelazne rekiny Dönitza Tom 2

Drugi tom niniejszego cyklu to zwięzła historiografia (od dnia podpisania umowy na budowę jednostki podwodnej do chwili jej zatopienia w działaniach wojennych na morzach i oceanach) przeszło 700 okrętów typu VII w latach 30. i 40. ubiegłego wieku. Jest to pierwsze przygotowane i opublikowane w Polsce tak szerokie kompendium typu encyklopedycznego poświęcone najbardziej „zapracowanym” jednostkom podwodnym „Wielkiego Lwa” – K. Dönitza. Hasła zawierają wiadomości zaczerpnięte z wielojęzycznej literatury przedmiotu oraz ze zbiorów prywatnych przechowywanych m.in. w Niemczech i Anglii. Publikacja na temat U-Bootów została zaopatrzona w mapy z zaznaczonymi „kwadratami morskimi”. Dla tych Czytelników, którzy chcieliby bardziej dogłębniej poznać losy „szarych wilków” podczas II wojny światowej, sporządzono bogaty wykaz literatury.