
OPIS PRODUKTU:
Żarówka oświetlania ksenonowego pod mocowanie D1S - barwa 10000k. Barwa 10000K daje światło koloru białego z mocno widoczną niebieską poświatą. Odpowiada fabrycznie montowanym żarówkom.

Żarówki D1S montowane są w pojazdach wyposażonych w reflektory soczewkowe.
UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA!
Coraz częściej pojawiając się na rynku żarniki ksenonowe bardzo słabej jakości. Odróżnić je można zwracając uwagę na mocowanie samej żarówki. W żarówkach wysokiej jakości mamy mocowanie metalowe, natomiast w tych tańszych zamiennikach mocowanie jest plastikowe, poprzez co ich żywotność jest znacznie krótsza. Dlatego zalecamy zwracanie uwagi na jakość wykonania żarników D1S przed zakupem.


Rysunek 1 Mocowanie plastikowe

Rysunek 2 Mocowanie metalowe KOM-MAX

SPECYFIKACJA TECHNICZNA PRODUKTU:
- Barwa: 10000K
- Pobór mocy: 35W
- Jasność: 3200lm
- Trwałość: 1500 - 2000h
- Luminacja: 6000cd/m2
- Ilość w opakowaniu: 1 szt

Zalecamy wymianę żarówek parami, gdyż tylko taka opcja pozwala na wyeliminowanie różnego świecenia dwóch żarówek.
PRZYDATNE INFORMACJE:
Czym są ksenony?
Jest to nowoczesny rodzaj oświetlenia stosowany w samochodach i nie tylko. W klasycznym rozwiązaniu źródłem światła jest żarówka, wynalazek tak stary jak mało wydajny, zużywający większość pobieranej mocy na wytworzenie ciepła zamiast na emisję światła. Oprócz tego żarówki ulegają zużyciu po stosunkowo niedługim czasie, przepalają się i konieczna jest ich wymiana. W oświetleniu ksenonowym źródłem światła jest palnik/żarnik, czyli wypełniona szlachetnym gazem, ksenonem, szklana bańka. Kiedy przyłożymy do elektrod żarnika napięcie emituje on bardzo silne światło. Jego natężenie jest 3 razy większe aniżeli światła emitowanego przez żarówki, a pobór mocy potrzebny do jego wytworzenia o jedną trzecią mniejszy. Znacznie mniejsza jest także emisja ciepła. Do rozpalenia łuku elektrycznego pomiędzy elektrodami potrzebne jest bardzo wysokie napięcie, rzędu kilkunastu tysięcy volt, a do jego podtrzymania około 85V. Służą do tego przetwornice wytwarzające odpowiednie napięcia.
Jaką barwę wybrać?
W zasadzie możliwe jest uzyskanie pełnego zakresu temperatury barwowej w zakresie widzialnym dla oka ludzkiego. Fizycznie udowodniono, iż najskuteczniejszym światłem jest to o barwie temperaturowej 4300K - 6000K. Emituje ono ok. 3200 Lumenów. Producenci samochodów do 2000 roku wyposażali auta w barwę 4300K, natomiast od roku 2000 reflektory wyposażają w palniki 6000K. Światło 6000K dzięki delikatnej poświecie niebieskiej barwy jest bardziej przyjemne dla ludzkiego oka - oddaje barwę światła dziennego.