Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Żak Izabela - Grafika Francuska XVI-XIX w.

01-05-2014, 0:52
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 20 zł     
Użytkownik Mysza657
numer aukcji: 4113276501
Miejscowość Kasinka Mała
Wyświetleń: 6   
Koniec: 01-05-2014 00:51:48

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Wysyłka w 24h
- Pocztą Polską

Wybrane przez Państwa książki wysyłane są po zaksięgowaniu wpłaty na naszym koncie bankowym lub po mailowej informacji iż przesyłka ma być wysłana za pobraniem.
WYSYŁKA GRATIS
Wysyłka gratis przy zakupach powyżej 150 złotych. Nie dotyczy przesyłek pobraniowych i zagranicznych. Książki wysyłamy również za pośrednictwem firmy kurierskiej.
Kontakt
Antykwariat i Księgarnia Tezeusza
Kasinka Mała 657
34-734 Kasinka Mała
tel. 604[zasłonięte]847

gg Monika 38[zasłonięte]513
gg Iwona 43[zasłonięte]495
e-mail: [zasłonięte]@tezeusz.pl

Nr konta bankowego:
Millennium
60 1160 [zasłonięte] 2[zasłonięte]2020001 [zasłonięte] 910803

Żak Izabela - Grafika Francuska XVI-XIX w.
ISBN: 838[zasłonięte]6956
Wymiar: 205 x 270 mm
Nr wydania: -
Seria: -
Ilość stron: 124
Ocena: Bardzo dobry -
Waga: 0,54 kg
Indeks: 0188/37/0001
Rok wydania: 1998
Rodzaj okładki: Miękka
Stan: Używana
Wydawca: Wrocław
Autor: Żak Izabela

Opis książki

Katalog zbiorów. Część pierwsza - album.
Zespół grafik francuskich zgromadzonych przez Muzeum Narodowe we Wrocławiu stanowi wyjątkowo cenną kolekcję obejmującą około 1300 pozycji. Na wystawie, której towarzyszy katalog zaprezentowano prawie 300 dzieł - najciekawszych pod względem artystycznym i tematycznym. Pierwszą część dwutomowej edycji zatytułowanej "Grafika francuska XVI-XIX w." stanowi album będący odzwierciedleniem podziału ekspozycji na kilka zespołów poświęconych wybranym problemom. We wstępie przedstawiono historię kolekcjonerstwa jako zjawiska wielowymiarowego, bardzo rozpowszechnionego w siedemnastowiecznej Francji i w konsekwencji kształtowania się paryskich zbiorów grafiki. Pogrupowane prace pozwalają na zapoznanie się m.in. z zasadami akademickiego nauczania artystycznego we Francji od połowy XVII w., dokumentują też bogactwo technik graficznych stosowanych od XVI do XIX w., będących wynikiem poszukiwań nowych środków wyrazu prowadzących m.in. do uzyskania coraz doskonalszego efektu malarskości. W dalszej części zwrócono uwagę na relacje zachodzące między tekstem, gdzie inspiracją stały się bądź utwory literackie, bądź "historie biblijne". W grupie grafik portretowych znalazły się reprezentacyjne wizerunki władców i znanych osobistości, portrety alegoryczne, a także intymne kompozycje o charakterze rodzajowym. Kolejny cykl mówi o pełnieniu przez sztukę funkcji tak dokumentacyjnych jak i propagandowych. W końcowej części znalazły się przykłady tzw. "grafiki oryginalnej", będącej efektem twórczego zamysłu autora, oraz "grafiki reprodukcyjnej", powstałej w oparciu o wzory malarskie tak znanych artystów, jak: Rafael, Tycjan, Rubens, Poussin czy Géricault. Nazwiska większości znakomitych grafików znane są jedynie specjalistom, tylko nielicznym udało się zdobyć większą popularność (np. Jacques Callot, Paul Gavarni), chyba że byli równocześnie znanymi malarzami (jak Francois Boucher, Honore Daumier). Albumowa część publikacji dostarcza niewątpliwie sporo wiedzy na temat epoki, w której powstawały pokazywane prace, przede wszystkim jednak jest źródłem niezapomnianych wrażeń estetycznych, satysfakcjonujących nie tylko profesjonalistę, dla którego szczególnie istotna będzie część druga - naukowy katalog zbiorów.

Uwagi:


Oprawa lekko wytarta. Brzegi stron lekko zakurzone.
Zobacz także...