ŻAGLOWCE HANDLOWE Z REWY
SPIS TREŚCI
Przedmowa
I. Żegluga kaszubska na Zatoce Gdańskiej
II. Charakterystyka statków rewskich
Nazwy statków
Określenie rodzaju statków
Rok budowy i remonty
Pojemność rejestrowa
Nośność
Długość, szerokość i zanurzenie
Liczba żagli
III. Rewscy armatorzy i formy eksploatacji ich floty
IV. Historia żaglowców z Redy w latach 1920—1945
Zakończenie
SPIS RYCIN
Wyładunek w porcie gdańskim, szkut zbudowanych prawdopodobnie w Pucku
Plan okolic Rewy
Mapa wybrzeży Zatoki Puckiej
Szperk przy Rewie — widok ogólny
Sklep i restauracja Konkolów w Swarzewie
„Konkolowa droga" w Swarzewie
Bloki z takielenku szkuty Anna Maria
Skrzynia marynarska Antoniego Budzisza
Model szkuty „Helena"
Port helski w 1898 r
Handlowy jacht bałtycki z końca XIX w
Szkuta „Helena" wyrzucona na brzeg w 1915
Rekonstrukcja planu generalnego szkuty „Helena" z ok. 1919
Rzut boczny szkuty „Helena" po przebudowie po 1936
Klemens Długi
Resztki pomostu przeładunkowego pod Osłoninem
Fragment obrazu z kościoła w Swarzewie
Szkuta „Henryk" w 1923
Szkuta „Erwin" w 1928
Szkuta „Helena" w 1936
Rekonstrukcja modelarska „Heleny"
Szkuty rewskie w Pucku
Duński jagt „Castor" z 1867
Szkuta rewska — prawdopodobnie „Maria"
Szkuta „Maria" po przebudowie w 1939
Łomy z Tolkmicka w 1945
Przebudowa „Marii" w Stoczni Rybackiej w Gdyni
Szkic położenia wraku „Heleny", 1969
Pachołek, jufersy i blok szkuty „Helena"
Lornetka kapitana „Heleny", Klemensa Długiego
Parowiec „Rewa"