|
"WIEDZA O KULTURZE LITERACKIEJ. GŁÓWNE POJĘCIA" , S. ŻÓŁKIEWSKI ; wydanie I; seria : "BIBLIOTEKA WIEDZY WSPÓŁCZESNEJ OMEGA" NR 354 ; WP 1985; stan : plus db : brak strony tytułowej ; przesyłka polecona : 8,50 zł.
SPIS TREŚCI :
PODSTAWOWE ZAGADNIENIA TEORII KULTURY Granice kultury......... Perspektywa komunikacyjna . Społeczeństwo a kultura .11 Dwie funkcje zjawisk kultury . Ekspresyjna teoria kultury .... Granice analizy systemowej .33 Przedmioty semiotyczne..... Badanie znaczeń........3o Języki a praktyki....... Funkcje rzeczowe i semiotyczne .... 43 Problemy metody........ 47 Spór o hermeneutykę...... 47 Analiza semiotyczna....... 51 Tekst........... 55 Bachtdnowska analiza semiotyczna ... 59 Perspektywa historyczna...... 65 Sytuacje komunikacyjne...... 65 Świadomość ideologiczna...... 70 Zastosowania literaturoznawcze .... 74 Kultura literacka........ 74 Wtórne systemy modelujące..... 79 Jak wyodrębniamy komunikację literacką? 83 Poszukiwanie rzeczywistych funkcji społecznych .......... Przypisy...........
2. PROBLEM NADAWCY........ Polityka kulturalna........ Miejsce literatury w kulturze Polityka kulturalna, czyli nadawca w szerokim sensie......... Czynniki technologiczne i rynkowe polityki kulturalnej......... Formy kontroli ..... Instytucje polityki kulturalnej .... Problemy pisarza........ Cechy zawodowe i klasowe świadomości pisarskiej.......... Role społeczne pisarzy...... Profesjonalizacja pisarstwa — instytucje zawodu.......... Proces komunikacyjny — podstawową daną empiryczną......... Przestrzeń żyda literackiego..... Nadawcy w przestrzeni i czasie .... Mobilność literacka — ośrodki i regiony literackie.......... Przypisy...........
3. PRZEDMIOT SEMIOTYCZNY I JEGO FUNKCJE Dzieło jako przedmiot i tekst..... Funkcja rzeczowa dzieła...... Sytuacje komunikacyjne a funkcje rzeczowe dzieła.......... Wpływ funkcji rzeczowej na funkcję semiotyczną dzieła......... Problemy tekstu......... Wtórny system modelujący literatury . Modele funkcjonalne literatury .... Obiegi społeczne literatury..... Awanse i degradacje tekstów . Ideologia dzieła.........197 Literatura a świadomość społeczna 197 Literatura a ideologia . 201 Cechy klasowe..... . 203 Dzieło jako dokument ..207 Analiza pragmatyki tekstu ...212 Sytuacje komunikacyjne a funkcje tekstów 212 Sytuacje komunikacyjne a generowanie tekstów i zachowania nadawcy . 217 Tak zwana analiza treści..... 226 Przypisy.......... . 231
4. ODBIORCA.......... Publiczność literacka....... 235 Zasięg publiczności literackiej . 235
Sytuacje komunikacyjne a typologie publiczności ......240 Obiegi społeczne literatury i odpowiednie sytuacje komunikacyjne ....243 Kolizje obiegów czytelniczych . 252 Instytucje i funkcje........ 256 Instytucje uczestnictwa w kulturze literackiej ........... 256 Funkcje społeczne dzieła...... 262 Przypisy........... 271
BIBLIOGRAFIA..........274 |
|
|