Wystawiona cena dot. kpl 4 szt.
Koszt transportu przy wysłaniu jednorazowym 4 szt świec.
Od przeszło stu lat Bosch opracowuje i produkuje świece zapłonowe do prawie każdego typu silnika. Zapewniają one autom właściwe przyspieszenie, optymalny rozruch silnika, pomagają oszczędzić paliwo, chronią silnik i katalizator, obniżają emisję zanieczyszczeń. Pod koniec ubiegłego roku firma zmieniła dostępny na rynku polskim program świec zapłonowych Bosch Super przeznaczony do samodzielnego montażu, upraszczając go jednocześnie z 500 do 350 typów. Według specjalistów świece zapłonowe powinny być wymieniane po przejechaniu 30-60 tys. kilometrów, ale dzięki nowoczesnym technologiom okres ten można wydłużyć nawet do 90 tys. kilometrów. Samodzielna wymiana świec w samochodzie jest dość trudna, gdyż dobierając je do danego silnika trzeba wziąć pod uwagę wiele parametrów, np. rodzaj i długość gwintu, położenie i liczbę elektrod czy odstęp między elektrodami. By ułatwić dobór właściwej świecy zapłonowej, w ramach oferty dostępny jest program Bosch Super plus, który obejmuje 24 typy świec do najpopularniejszych na rynku samochodów. Do każdego typu silnika przypisany jest tylko jeden typ świecy, dzięki czemu łatwo jest odnaleźć i dopasować odpowiedni produkt. Obecny program spełnia wymogi stawiane produktom wyposażenia fabrycznego. Obejmuje on wyłącznie świece z rezystorem przeciwzakłóceniowym, ponieważ w coraz większej liczbie pojazdów takie świece są montowane fabrycznie. Świece z rezystorem przeciwzakłóceniowym pomagają zagwarantować sprawne funkcjonowanie wszystkich systemów elektronicznych w pojeździe (np. ABS, ASR i ESP), pozwalają również na odbiór radia bez zakłóceń. Każda świeca zapłonowa Super plus posiada elektrodę ze stopu itru, do niedawna wykorzystywanego wyłącznie w świecach Boscha montowanych fabrycznie oraz w samochodach wyścigowych. Itr tworzy szczelnie przylegającą warstwę tlenku, która sprawia, że świeca jest wyjątkowo odporna na korozję i przeciążenia termiczne. Itr umożliwił również rezygnację z różnych odstępów między elektrodami, co pozwoliło na ograniczenie programu świec Super plus do 24 typów, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego, ponad 95% pokrycia potrzeb rynkowych. Nowością w świecach Super plus jest szpiczasta, specjalnie profilowana elektroda masowa. Zastosowanie nacięć na elektrodzie masowej, która jest mniej podatna na zużycie niż elektroda środkowa, pozwala na bardziej efektywną pracę świec i dłuższą ich żywotność. Przejrzysta numeracja i nowe opakowania zawierające informację o markach pojazdów, do których przeznaczone są świece, zdecydowanie ułatwiają wybór właściwego produktu. Świece Super plus dostępne są w opakowaniach zbiorczych po 10 sztuk oraz w wygodnych zestawach zawierających po 4 świece. Świece można kupić w warsztatach samochodowych, hurtowniach i sklepach specjalistycznych.
Bosch jest największym dostawcą świec zapłonowych dla europejskich producentów samochodów. Swymi wyrobami firma pokrywa 98 proc. potrzeb rynku. Świece Boscha są montowane na pierwszym wyposażeniu we wszystkich najpopularniejszych markach samochodów, takich jak Audi, BMW, Cadillac, Citroen, Daewoo, Fiat, Ford, Lancia, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Seat, Skoda, Smart, Ssangyong, Toyota, Volvo, Volkswagen. Świece Boscha są również stosowane w motocyklach i samochodach rajdowych.