Silniki benzynowe Hightech potrzebują świec zapłonowych Hightech:
Nowa BERU Ultra X Titan wyznacza nowe kierunki w zakresie mocy, trwałości i wykorzystania paliwa.
Z Ultra X powstaje Ultra X Titan – i tym samym najmocniejszy asortyment świec zapłonowych w branży
Liczy on łącznie 15 typów: 6 już sprawdzonych świec zapłonowych Ultra X – uzupełnionych przez 9 nowych świec zapłonowych, tworzących razem linię Ultra X Titan.
Wspólny mianownik: bardzo odporny na wypalanie stop tytanu
Przy 9 nowych typach Ultra X Titan boczna elektroda jest jednobiegunowa i posiada innowacyjną geometrię Poly-V. Przy 6 sprawdzonych świecach zapłonowych Ultra X zachowano formę X elektrody i wzmocniono ich wytrzymałość na nadpalenie przez zastosowanie stopu niklowo-tytanowego. Program Ultra X Titan jest dostępny pod oznaczeniem skrótowym UXT 1 do UXT 15 w nowym, zoptymalizowanym opakowaniu.
Dobrze wiedzieć: 6 dotychczasowych typów Ultra X bez elektrod tytanowych (oznaczenie skrótowe: UX), są kompatybilne z nowymi typami Ultra X Titan.
Wyzwania ciśnienia w komorze spalania – rzeczywistość pełna napięcia
Nowoczesny silnik benzynowy pracuje z wysokim ciśnieniem w komorze spalania. Powoduje to zwiększenie wymagań wobec świecy zapłonowej. Im większe bowiem ciśnienie w komorze spalania, tym większa musi być energia iskry – jako warunek pewnego zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej i sprawnie działającej świecy zapłonowej. Tu właśnie innowacyjne świece zapłonowe BERU Ultra X Titan wyznaczają nowe kierunki nowoczesności: przez bardzo efektywne spalanie dzięki kombinacji wielu nowych cech konstrukcyjnych.
Siła tytanu: duża wytrzymałość na nadpalenie, większy przebieg
Odporny na wypalanie stop niklowo-tytanowy elektrody bocznej umożliwia jej innowacyjna forma Poly-V – w połączeniu z przewężonym czubkiem elektrody środkowej jest gwarancją dużej pewność zapłonu, niezawodności i dużej trwałość nowej świecy Ultra X Titan.
Elektroda boczna Poly-V: zwiększona pewność zapłonu, oszczędzające paliwo spalanie
Innowacyjna konstrukcja Poly-V: 5 ostrych brzegów, po których naprzemiennie przeskakują iskry. A to oznacza: mniejsze napięcie zapłonu i 5-krotne elektryczne działanie ostrza – i dzięki temu poprawiony przeskok iskry. W połączeniu z bardzo odporną na wypalanie elektrodą tytanową zapewniona jest stała mimo upływu czasu wydajność spalania ze zoptymalizowanym wykorzystaniem paliwa i związanym z tym oszczędnym jego spalaniem oraz odpowiednio niższymi wartościami emisji spalin – przy równoczesnym zwiększeniu odporności na zużycie i przebiegach do 60.000 km. Pozwala to nie tylko na spełnienie w pełnym zakresie, ale nawet wyraźne przewyższenie oczekiwań producentów pojazdów w zakresie serwisowania.
Wyładowanie koronowe: innowacyjna technika pewnego zapłonu
To zamierzone wstępne wyładowanie zapobiega elektrycznym przebiciom wysokiego napięcia do masy, występującym szczególnie w fazie rozruchu silnika z powodu odkładającej się na izolatorze, przewodzącej prąd sadzy. W połączeniu z cienką, cylindrycznie ukształtowaną stopką izolatora umożliwia to pewne uruchomienie silnika nawet w trudnych warunkach – takich jak ekstremalnie niskie temperatury czy jazda w wielu krótkich odcinkach.
Cechy techniczne Ultra X Titan
- Pewny zapłon:
Dzięki bardzo odpornemu na wypalanie niklowo-tytanowemu stopowi: filigranowa elektroda boczna własnej konstrukcji, o geometrii Poly-V, dla pewnego zapłonu.
- Pewność rozruchu na zimno:
Elektroda centralna z platynowym czubkiem dla zapewnienia doskonałego rozruchu na zimno.
- Niezawodność:
Pierścień koronowy dla celowego, wstępnego rozładowania i stabilnego zapłonu.
Konstrukcja Poly-V BERU Ultra X Titan.
Innowacyjna konstrukcja Poly-V:
Po 5 czubkach zapłonowych przeskakują naprzemiennie iskry – gwarantują dużą pewność zapłonu, a tym samym oszczędne zużycie paliwa przy stałej, mimo upływu czasu, wydajności spalania.
Nasza wskazówka
Wymiana świec zapłonowych w terminie opłaca się! Świece zapłonowe są częściami zużywalnymi, które trzeba regularnie wymieniać. W przeciwnym wypadku grozi niepełne spalanie, wzrost zużycia paliwa oraz zwiększenie emisji szkodliwych substancji i brak iskry. Wskutek braku iskry niespalone paliwo może się przedostać do katalizatora – może to zniszczyć katalizator!