ISBN: |
978[zasłonięte][zasłonięte]56106 |
Wymiar: |
14.0x21.8cm |
Nr wydania: |
- |
Seria: |
PRAWO DLA PRZEDSIĘBIORCÓW |
Ilość stron: |
152 |
Ocena: |
- |
Waga: |
0,20 kg |
Indeks: |
510[zasłonięte]01597KS |
Rok wydania: |
2010 |
Rodzaj okładki: |
Miękka |
Stan: |
Nowa |
Wydawca: |
Poltext |
Autor: |
Świeca Jacek |
Opis książki
Podtytuł: biznes, prawo, polityka
Lobbing kojarzy się z licznymi aferami i ludźmi, którzy realizując własne interesy w sposób niezgodny z prawem, nazywali siebie lobbystami. Medialne nagłośnienie takich działań i ich „bohaterów” spowodowało utrwalenie negatywnego stereotypu lobbysty i lobbingu w Polsce. Tymczasem lobbing ma często wręcz kapitalne znaczenie dla rozwoju gospodarczego, jest także jednym z narzędzi demokracji znanym od ponad 200 lat. Celem książki jest zmiana wizerunku osób, instytucji, środowisk zaangażowanych w procesy lobbingowe. Autorzy udowadniają, że działalność lobbingowa powinna i może być prowadzona w świetle prawa i w zgodzie z zasadami etyki. Podają wiele praktycznych wskazówek dla osób, które chcą profesjonalnie zajmować się lobbingiem, np. współpracując przy realizacji kampanii – bez znajomości podstawowych zagadnień teorii i praktyki lobbingu współpraca taka jest bardzo trudna czy wręcz niemożliwa. Wiele uwagi poświęcają również kwestii lobbingu w Unii Europejskiej, wskazując na niedostateczną aktywność polskich przedstawicieli w tym obszarze. Książka przybliży Czytelnikom zagadnienia związane z rzecznictwem gospodarczym, a przede wszystkim przekona, że współczesna gospodarka nie może skutecznie funkcjonować bez działań lobbingowych.
c