Światy z pikseli. Antologia studiów nad grami komputerowymi to zbiór tekstów, które pomogą lepiej zrozumieć zjawisko gier komputerowych, a także ilustrują ewolucję myślenia o grach. To pozycja, która ma ambicje poszukiwania odpowiedzi na m.in. następujące pytania: - czy gry komputerowe bliższe są mediom, czy może tradycyjnym grom i zabawom?- o gry komputerowe wnoszą do estetyki mediów i komunikacji z odbiorcami kultury? - jak w świecie nowych technologii będzie wyglądać praca, jakie powstaną modele produkcji? Książka zawiera podstawowe propozycje metodologiczne i przegląd kluczowych perspektyw obecnych w badaniach nad grami komputerowymi, definicje gier komputerowych, prezentuje przykłady kulturoznawczej interpretacji konkretnych gier, jak i samej sytuacji grania. Pozycja skierowana przede wszystkim do: - zainteresowanych grami studentów kierunków takich, jak kulturoznawstwo, socjologia, antropologia, ale też ekonomia i informatyka; - pedagogów chcących bliżej poznać jedną z ulubionych form rozrywki młodych ludzi; - graczy, którzy chcą rozszerzać wiedzę na temat swojego hobby.Książka może też posłużyć jako podręcznik wykorzystywany na kursach poświęconych badaniom mediów cyfrowych, zwłaszcza gier, jak i kursach specjalistycznych, kształcących przyszłych twórców gier.