Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Światowy rynek usług w poczatkach XXI wieku - nowa

28-02-2012, 14:04
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 55 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029713277
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 6   
Koniec: 30-01-2012 09:49:19

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2011
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 240
Format: 16,5 x 23,5 cm
Rok wydania: 2011
Oprawa: miękka, klejona



Światowy rynek usług w poczatkach XXI wieku

Kazimierz Albin Kłosiński

W nowoczesnej gospodarce rynkowej wzrasta znaczenie sektora usług. Autor – od wielu lat zajmujący się problematyką usług – przedstawił w książce organizację i funkcjonowanie światowego rynku usług, jego uwarunkowania, wpływ procesów globalizacyjnych na ten rynek oraz jego ramy instytucjonalno-prawne. W bardzo interesujący sposób omówił także w ujęciu wielopłaszczyznowym (wielkość, struktura, roczne tempo wzrostu) światowy obrót usługami na początku XXI wieku. Wiele miejsca poświęcił podstawowym tendencjom na głównych rynkach usług, tj. na rynkach usług finansowych, logistycznych, turystycznych, biznesowych oraz łączności.
 
Książka jest adresowana do studentów kierunków ekonomicznych, ale zainteresuje także specjalistów w dziedzinie marketingu usług oraz przedsiębiorców i menedżerów.


SPIS TREŚCI

Wprowadzenie
 
1. Światowy rynek usług
1.1. Uwagi wstępne
1.2. Problematyka światowego rynku usług
1.2.1. Struktura światowego rynku usług
1.2.2. Podstawy teoretyczne światowego obrotu usługami
1.3. Uwarunkowania światowego rynku usług
1.3.1. Gospodarka światowa
1.3.2. Procesy globalizacji
1.3.3. Proces serwicyzacji
1.3.4. Globalizacja rynku usług
 
2. Instytucjonalno-prawne ramy światowego rynku usług
2.1. Światowa Organizacja Handlu (WTO)
2.2. Układ Ogólny w Sprawie Handlu Usługami (GATS)
2.3. Porozumienie w Sprawie Handlowych Aspektów Własności Intelektualnej (TRIPs)
2.4. Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) oraz wybrane branżowe organizacje usługowe
2.4.1. Kodeksy Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju
2.4.2. Wybrane branżowe organizacje usługowe o skali światowej
2.4.3. Bilateralna liberalizacja rynku światowego — przykłady
2.5. Stanowisko Unii Europejskiej na forum Światowej Organizacji Handlu dotyczące usług
 
3. Światowy obrót usługami w XXI wieku
3.1. Wielkość, struktura oraz dynamika światowego obrotu usługami w XXI wieku
3.1.1. Światowy obrót usługami według regionów
3.1.2. Wartość, struktura oraz roczne tempo wzrostu światowego eksportu i importu usług
3.1.3. Światowy obrót usługami a kryzys finansowy lat 2007–2009
3.2. Podstawowe tendencje na głównych światowych rynkach usług na początku XXI wieku
3.2.1. Rynek usług finansowych
3.2.2. Rynek usług logistycznych
3.2.3. Rynek usług turystycznych
3.2.4. Rynek usług biznesowych
3.2.5. Rynek usług łączności
 
Zamiast zakończenia
Bibliografia
Załączniki
Załącznik 1. Piętnaście największych korporacji transnarodowych w wybranych ośmiu dziedzinach usług w 2003 roku
Załącznik 2. Branże usługowe według GATS