Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Świat gestów i symboli w komunikacji dziecięcej

09-06-2015, 9:55
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 35 zł     
Użytkownik mirom
numer aukcji: 5342475804
Miejscowość Wrocław
Wyświetleń: 2   
Koniec: 09-06-2015 09:55:34

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2010
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Witamy na aukcji księgarni
Sportowo-Medycznej

 

O Nas

Sprzedażą przez internet zajmujemy się nieprzerwanie od roku 2000. Stawiamy na rzetelną, błyskawiczną i perfekcyjną realizację zamówień, a o wysokiej jakości obsługi Klienta, świadczą nasze komentarze.


Jest to gwarancja bezpiecznych, łatwych i przyjemnych zakupów.


W naszej ofercie znajdą państwo głównie książki z dziedzin medycyna, sport, pedagogika, weterynaria oraz wiele, wiele innych.

Wysyłka
  1. Zamówiony towar wysyłamy Pocztą Polską, poprzez Paczkomaty Inpost lub kurierem - w zależności od wybranej opcji.

  2. Koszt wysyłki podany jest w zakładce Dostawa i płatność i dotyczy danego towaru (zależnie od wagi).

  3. Kupując na kilku naszych aukcjach za wysyłkę płacisz tylko raz - jej koszt jest zależny od wagi książek, o kalkulację ceny prosimy pytać w e-mailu. W przypadku wyboru wysyłki kurierem koszt jest stały – bez względu na ilość zamówionych pozycji.

  4. Wysyłamy towar poza granice kraju (Pocztą Polską lub kurierem), w tym przypadku prosimy o podanie mailem tytułów książek i kraju wysyłki – zwrotnie podamy koszt wysyłki.

  5. Na cenę wysyłki składa się koszt brutto przesyłki oraz opakowania.

  6. Kupujący otrzyma paragon lub na życzenie fakturę vat.



  7. Nie czekamy do zakończenia aukcji - wysyłamy natychmiast!

Tytuł
Świat gestów i symboli w komunikacji dziecięcej

Świat gestów i symboli w komunikacji dziecięcej

 

Autorzy
Agnieszka Lasota


Opis produktu


Wydawnictwo: Impuls
ISBN: [zasłonięte]978-8387-272-9

Kraków 2010, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 192 str., oprawa miękka

Niniejsza publikacja to pierwsza w literaturze naukowej szczegółowa analiza porównawcza sprawności niejęzykowych dzieci polskich w okresie wczesnego dzieciństwa. Zarówno rozważania teoretyczne, jak i przeprowadzone badania skupiają się wokół dwóch obszarów tematycznych: relacji pomiędzy rozwojem komunikacji niejęzykowej w postaci gestykulacji a osiągnięciami językowymi dziecka oraz roli interakcji rodzic – dziecko w rozwoju komunikacji i symbolizacji dziecięcej.

Niniejsze opracowanie empiryczne stanowi część szeroko zakrojonych badań nad rozwojem językowym u dzieci polskich. Uwzględniono w nim wyniki badań, którymi objęto 99 dzieci: z podejrzeniem zaburzenia typu "Specific Language Impairment", charakteryzujące się bardzo niskim poziomem rozwoju mowy oraz z dwóch grup porównawczych,  o przeciętnym poziomie rozwoju mowy oraz ponadprzeciętnym poziomie rozwoju mowy.

W pierwszej części publikacji przedstawiono zarówno klasyczne, jak i nowsze koncepcje dotyczące roli symboli i znaków, tj. gestów i działań symbolicznych oraz języka, w ujmowaniu rzeczywistości oraz porozumiewaniu się. W opisie procesu komunikowania się nawiązano do nurtu badań nad zmianami rozwojowymi zachodzącymi w relacji gestykulacja – mowa. Pokazano rozwojowe ujęcie komunikacji niejęzykowej dzieci we wczesnej ontogenezie, z uwzględnieniem zmian w funkcji, jaką pełni gestykulacja. Poszukiwano empirycznego potwierdzenia istnienia związku między rozwojem gestykulacji a rozwojem mowy nie tyle u dzieci prawidłowo rozwijających się, co z zaburzonym rozwojem kompetencji językowych.

 Książka jest próbą analizy słabo opisanego w Polsce problemu zaburzenia rozwoju językowego u małych dzieci, a także przeglądu aktualnego stanu badań nad symbolicznym przedstawianiem rzeczywistości oraz komunikacją niejęzykową dzieci z podejrzeniem specyficznych zaburzeń rozwoju językowego. Odrębną część stanowią rozważania na temat roli dorosłych w rozwoju reprezentacji symbolicznej dziecka we wczesnym dzieciństwie, przejawiającej się w mowie i zabawie. Potwierdzono tezę, że jakość interakcji dziecko – rodzic ma istotny wpływ na rozwój zdolności komunikacyjnych dziecka. Zaznaczono również, że interakcja ta ma charakter transakcyjny.

Przeprowadzone badania pozwoliły na ocenę poziomu i rodzaju komunikatów niejęzykowych używanych przez dzieci z różną sprawnością językową podczas interakcji z dorosłym. Analiza wyników wykazała różnice międzygrupowe w zakresie poziomu komunikacji niejęzykowej oraz stosowania odmiennych strategii komunikacyjnych. Analiza zachowań rodziców potwierdziła, że rodzice dzieci z różnym poziomem rozwoju mowy stosują odmienne strategie podczas komunikowania się z nimi. Rodzice dzieci z podejrzeniem SLI częściej stosują strategie ograniczające oraz kontrolę imperatywną, pozostali zaś częściej prezentują rozwijające strategie językowe i niejęzykowe.

Niniejsza publikacja pozwoli na lepsze zrozumienie mało opisanego i wciąż nieznanego w Polsce zaburzenia SLI oraz związanych z nim problemów, z którymi borykają się dzieci już w okresie wczesnego dzieciństwa.

Prezentowana książka ta jest przeznaczona zarówno dla specjalistów psychologów, pedagogów i logopedów, jak i rodziców zainteresowanych rozwojem swoich dzieci.

Spis Treści


Wprowadzenie

Rozdział 1
Gestykulacja i symbolizacja w procesie komunikacji
Co to jest komunikacja niejęzykowa?
Rozwój i funkcje gestykulacji w ontogenezie
Używanie gestow i komunikatow niejęzykowych przez małe dzieci
Relacja pomiędzy rozwojem gestykulacji a mową w komunikowaniu się
Komunikacja językowa we wczesnym dzieciństwie
Nabywanie języka przez dzieci
Zaburzenia rozwoju mowy i języka
Opoźnienie rozwoju mowy
Specyficzne zaburzenie rozwoju językowego – Specifi c Language Impairment
Zdolność komunikowania się u dzieci z SLI

Rozdział 2
Metodologiczne podstawy badań
Uzasadnienie wyboru przedmiotu badań
Problematyka badawcza
Warunki i przebieg badań oraz charakterystyka badanej grupy
Procedura badawcza

Rozdział 3
Gesty i symbole w komunikacji dzieci osiemnastomiesięcznych
Dyskusja wyników

Rozdział 4
Strategie komunikacyjne wykorzystywane w interakcji z rodzicem przez dzieci dwuipołletnie w sytuacji zabawowo-zadaniowej
Strategie nieinterakcyjne w komunikacji badanych dzieci
Strategie interakcyjne w komunikacji badanych dzieci

Rozdział 5
Komunikacja niejęzykowa u dzieci w sytuacji zadaniowej, zabawowej i interakcyjnej
Umiejętność komunikowania się dwuipołletnich dzieci w zabawie poznawczej
Umiejętność komunikowania się dwuipołletnich dzieci w zabawie konstrukcyjnej
Wrzucanie fi gur
Układanka „Domek”
Budowanie wieży z klocków
Umiejętność komunikowania się dwuipołletnich dzieci w zabawie swobodnej
Umiejętność komunikowania się dwuipołletnich dzieci w sytuacji interakcyjnej

Rozdział 6
Rola dorosłych w rozwoju gestykulacji i symbolizacji u małego dziecka
Strategie rodziców w komunikacji z dzieckiem
Strategie rodziców w sytuacji zabawowej
Werbalne strategie zachowania rodziców
Niewerbalne strategie zachowania rodziców w postaci gestykulacji
Strategie kierowania uwagą dziecka
Strategie rodziców w sytuacji komunikacyjnej
Strategie kierowania uwagą dziecka
Strategie zachowania rodziców

Rozdział 7
Gesty i symbole w komunikacji dzieci dwuipołletnich – refleksje naukowe
Rodzaje gestykulacji a poziom rozwoju mowy
Funkcje auto- i alteradaptatorów w procesie komunikacji dziecięcej
Relacja pomiędzy rozwojem komunikacji niejęzykowej w postaci gestykulacji a rozwojem mowy
Jakość interakcji rodzic – dziecko a zdolności komunikacyjne dziecka we wczesnym dzieciństwie
Zakończenie
Literatura




NAJBARDZIEJ POSZUKIWANE KSIĄŻKI
ZAWSZE W ATRAKCYJNEJ CENIE!

Na Skróty
nasz sklep allegro nasze pozostałe aukcje
Płatności

Płatności można dokonywać na nasze konto w ING Bank Śląski:

logo ING Bank Śląski

81 1050 [zasłonięte] 1[zasłonięte]5750092 [zasłonięte] 067334


W tytule przelewu prosimy podać nick z Allegro.

Odbiór Osobisty

Po zakupione towary zapraszamy (po uprzednim kontakcie telefonicznym lub po otrzymaniu e-maila z informacją o przygotowaniu zamówienia) do naszej siedziby:


Kompleks Stadionu Olimpijskiego
Księgarnia Sportowo-Medyczna
w Hali Wielofunkcyjnej AWF

Pokój nr 36 lub 39
Al. I.J. Paderewskiego 35
51-612 Wrocław


Księgarnia jest otwarta od poniedziałku do piątku, w godzinach 9:00 - 17:00.

Przy odbiorze osobistym można zapłacić na miejscu gotówką lub kartą płatniczą.

Kontakt z Nami

E-mail: [zasłonięte]@sportowo-medyczna.pl

Napisz do nas korzystając z formularza Allegro

Telefon: +48 71 [zasłonięte] 54

[DANE_EU]5mBtnRT6cfyWsmz926REAFAmj92mH6cQVZJFjAETmEINfTF581xRCHNzUVK/6scGWMFc/1FhcGp9il2w4rhBDpJZhWzTQA/0QlYADZnuTslSgmi+QU8xYEBn0bnaQjSkadSXZ800l91OSN0LtoZsnw==[/DANE_EU]