|
|
-
"Świadome zakupy" Arkadiusz Podlaski
Wydawca: "Złote Myśli" ISBN:[zasłonięte]978-8382-463-6 ilość stron: 81 Książka drukowana - nowa okładka: miękka cena rynkowa: 29,90 zł
cena promocyjna: 22,43 zł przesyłka: 0 zł
Spis treści:
- 1. Wstęp
- 1.1. Nie tak dawno temu...
- 1.2. Magia hipermarketów
- 1.3. Co zyskasz, czytając tę publikację?
- 1.4. O autorze słów kilka
- 2. Hipermarkety – wprowadzenie
- 2.1. Historia i rozwój hipermarketów
- 2.2. Dlaczego hipermarkety odniosły taki sukces?
- 2.3. Efekty społeczne istnienia hipermarketów
- 2.4. Shopoholizm – choroba XXI wieku
- 3. Źródła oddziaływań
- 3.1. Gazetki reklamowe
- 3.2. Zapraszamy do środka
- 3.3. Uśmiechnięte roboty
- 3.4. Zabawy z cenami
- 3.5. Programy lojalnościowe
- 3.6. Kasy, kasjerki i kasjerzy
- 4. Psychologia klienta
- 4.1. Czeski sen
- 4.2. Reguła wzajemności
- 4.3. Społeczny dowód słuszności
- 4.4. Niedostępność
- 4.5. Efekt aureoli
- 4.6. Cena a faktyczna wartość produktu
- 4.7. Magiczne słowa i slogany
- 4.8. Dysonans podecyzyjny
- 5. Podsumowanie
- 6. Słowniczek – przydatne pojęcia
- 7. Bibliografia
Jak bronić się przed technikami manipulacyjnymi stosowanymi w hipermarketach i oszczędzać pieniądze?
Ujawniamy sekrety hipermarketów!
Pozwól, że zadam Ci kilka pytań:
- Czy chcesz kupować tylko i wyłącznie to, na co masz w danej chwili ochotę i co faktycznie jest Ci potrzebne, a nie to, co chcą Ci wcisnąć?
- Czy nie chcesz płacić już tak dużych sum i zabierać ze sobą długich paragonów?
- Czy chcesz wiedzieć, na co zwrócić uwagę podczas robienia zakupów?
- Czy chcesz wiedzieć, jak zaoszczędzić swój cenny czas?
- Czy chcesz nabyć umiejętność rozpoznawania fałszywych promocji?
- Czy chcesz zacząć dostrzegać wszelkie manipulacje i stać się bardziej świadomym konsumentem?
Jeśli tak – przeczytaj specjalną wiadomość od Arkadiusza Podlaskiego, autora książki:
„Tę publikację kieruję przede wszystkim do osób, które chcą kontrolować swoje wydatki, udając się do hipermarketów. Moim celem jest, abyś, jako klient, świadomie podejmował decyzje o włożeniu kolejnego produktu do koszyka.
Warto też przeczytać tę książkę choćby ze zwykłej konsumenckiej ciekawości. Każdy z nas codziennie dokonuje różnych zakupów. Część z nich zapewne dokonywana jest w hipermarketach. Warto zatem wiedzieć, jak jesteśmy manipulowani każdego dnia, w każdej minucie, w każdej sekundzie naszego życia.”
Nareszcie jest publikacja, która odkrywa triki stosowane przez hipermarkety.
Mówi się, że człowiek jest istotą racjonalną. Jednak gdyby popatrzeć na to, jakich zakupów dokonują nieraz ludzie – można by odważyć to zdanie, a nawet je obalić. Nasze zakupy bowiem najczęściej opierają się na naszych emocjach. Badania wykazują, że większość decyzji o zakupach zapada dopiero w sklepie, a nie domu – tak jak moglibyśmy przypuszczać. To właśnie za sprawą emocji wkładamy kolejne produkty do koszyka. Natomiast później, żywając racjonalnych argumentów, próbujemy uzasadnić swoje decyzje.
Czasem nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak bardzo nieracjonalnego zakupu właśnie dokonujemy. Górę biorą emocje, chęć posiadania jest nieodparta. Dopiero będąc już w domu, emocje opadają, zaczynamy szukać logicznego uzasadnienia naszego zakupu. Często dochodzimy do wniosku, że dany produkt jest nam zupełnie niepotrzebny. Często też wymyślamy sobie różne argumenty, które usprawiedliwią naszą decyzję. Staramy się sami przed sobą udowodnić, że dokonaliśmy słusznego wyboru.
Jakby nie patrzeć - kupujemy coraz więcej, mamy coraz więcej, przejadamy coraz więcej. Stajemy się bogatszym narodem, który z każdym dniem może pozwolić sobie na jeszcze większą konsumpcję. Uważajmy jednak na to, co wkładamy do koszyka. Nasze zakupy są bowiem w głównej mierze sterowane przez marketingowych manipulatorów. Zanim wybierzemy się do sklepu, oni już wiedzą, co my kupimy. W hipermarketach wszystko jest starannie zaplanowane. Klienci mają być jak osły, którym podtyka się „marchewkę na kiju”. W tej nierównej walce nie mamy szans, dopóki nie poznamy technik i tricków, którymi posługują się hipermarkety.
Opinia czytelnika:
"W dzisiejszym świecie gdy dużo promocji, naciągania, i wiele chwytów reklamowych - dobrze znać techniki sprzedaży by wiedzieć jak kupować. " - Jacek
Już dziś dowiedz się:
- Czy cierpisz na shopoholizm lub czy jesteś nim zagrożony?
- Dlaczego w hipermarketach nie ma zegarów?
- Dlaczego chleb jest zawsze na końcu sklepu?
- Jak (i dlaczego akurat tak) hostessy prowadzą dialog z klientem?
- Kiedy jesteś wprowadzany w błąd?
- Jak w łatwy sposób zmanipulować konsumentem, modyfikując cenę produktu?
- Jak wyglądają fikcyjne promocje?
- Czy programy lojalnościowe są cokolwiek warte?
- Kiedy najbardziej jesteś narażony na zakupy impulsowe?
Pomimo szybkiego rozwoju Internetu wydaje się, że tradycyjne hipermarkety będą dalej znakomicie funkcjonować i nie tak prędko znikną z naszego życia. Poza tym dla niektórych osób hipermarkety to wręcz świątynie, do których regularnie uczęszczają. Dla takich osób wycieczka do hipermarketu to niemalże religijny obowiązek.
Czego jeszcze dowiesz się z książki?
- Jak w hipermarketach działa reguła wzajemności?
- Jak wykorzystywany jest tzw. „społeczny dowód słuszności”?
- Jak działa reguła niedostępności?
- Co to jest efekt aureoli?
- Czy istnieją „magiczne” słowa i slogany?
W naszym kraju wciąż powstają nowe hipermarkety. Sytuacja ta ma istotny wpływ na gospodarkę, a także na naszą kulturę i dotychczasowe przyzwyczajenia. Hipermarkety wykorzystują swoją silną pozycję na rynku. Stosują nieuczciwe praktyki nie tylko w stronę onkurentów i klientów, ale również wobec swoich pracowników. Nie zamawiaj tej książki, jeśli jesteś zadowolony z wydatków ponoszonych w hipermarketach i wydajesz dokładnie tyle, ile planujesz. Do niczego Ci się nie przyda. Jeżeli jest odwrotnie - to książka napisany dla Ciebie.
BONUS !!! Po dokonaniu wpłaty otrzymasz gratisowo pełną wersję elektroniczną.
|
|
|
|
|