|
|
|
|
ŚRODKI MASOWEGO KOMUNIKOWANIA
A SPOŁECZEŃSTWO
pod redakcją
MARIANA GIERULI
przy współpracy
MIROSŁAWY WIELOPOLSKIEJ-SZYMURY
wyd. Katowice 2006, stron 340, tab., summ., Zsfg., oprawa miękka foliowana , format ok. 17 cm x 24 cm
Nakład tylko : 300 + 50 egz. !!!
Z notatki wydawniczej :
Przedmiotem rozważań Autorów 23 artykułów są dwa tematy wiodące. Pierwszy to analiza współczesnych środków masowego komunikowania w Polsce oraz ich przemian. Dotyczy ona zarówno zmian w wymiarze przestrzennym, jak i typologiczno-rodzajowym. Podejmowane są problemu własności mediów, ich koncentracji i wolności. Drugi obszar zainteresowań badawczych autorów koncentruje się wokół wpływu środków masowego komunikowania na różne aspekty życia społecznego. Odnosi się to zwłaszcza do udziału mediów elektronicznych w życiu jednostki i całego społeczeństwa.
W publikacji wiele ciekawych materiałów mogą znaleźć badacze mediów, specjaliści z zakresu "public relations" i reklamy, a także studenci dziennikarstwa i komunikacji społecznej, politologii, socjologii czy psychologii.
SPIS TREŚCI :
Od redaktora (Marian Gierula)
ŚRODKI MASOWEGO KOMUNIKOWANIA I ICH PRZEMIANY
Jerzy Mikułowski Pomorski — Od mówcy do rozmówcy. Perswazja czy spotkanie? Rewizja klasycznych modeli komunikacji
Tomasz Mielczarek — Środki masowego komunikowania Kościoła katolickiego w Polsce na przełomie XX i XXI wieku
Bronisław Pasierb — Współczesna polska publicystyka polityczna wobec przeszłości
Ignacy S. Fiut, Marcin Matuzik — Hipertekst, konwergencja i interaktywność. Refleksja filozoficzno-metodologiczna nad skutkami konwergencji mediów tradycyjnych do sieci i vice versa
Marian Gierula — Prasa lokalna na rynku ekonomicznym mediów
Maria Marczewska-Rytko — Problematyka populizmu na łamach „Gazety Wyborczej"
Franciszek Szpor — Tajemnica dziennikarska — problem etyczno-prawny
Roman Kochnowski — Fundamentalizm w polskich mediach katolickich po 1989 roku (ze szczególnym uwzględnieniem Radia Maryja)
Robert Cieślak — Przeobrażenia prasy regionalnej w Zachodniopomorskiem na przykładzie „Głosu Szczecińskiego"
Zbigniew Oniszczuk — Niemieckie koncerny medialne w Europie Środkowej. Zagrożenia i szanse
Bożena Pietrzko — Środki masowej informacji w Federacji Rosyjskiej (Wybrane problemy)
Krzysztof Krysieniel — Problem wolności chorwackich mediów
Wiesława Piątkowska-Stepaniak — Konflikt formuł — sprzeczności w postrzeganiu roli polonijnego pisma „Głos" między wydawcą a kierownictwem redakcji
ŚRODKI MASOWEGO KOMUNIKOWANIA A ZMIANY ŻYCIA SPOŁECZNEGO
Wiesław Dudek — Nowe media a kształtowanie się społeczeństwa informacyjnego
Ryszard Filas — Od czytelnictwa do oglądactwa, od oglądactwa do surfowania, czyli jak zmienia się korzystanie z prasy pod wpływem nowszych i nowych mediów
Maria A. Rzepka — Mass media a społeczeństwo obywatelskie
Krzysztof Nowakowski — Media jako narzędzie zwalczania korupcji
Felicjan Bylok — Wpływ „nowych" środków komunikacji na przemiany zachowań konsumpcyjnych
Łukasz Wawrowski — Cyberfeminizm, czyli kobiety w społeczeństwie informacyjnym
Grzegorz Kubiński — Problem obecności religii w cyfrowym świecie
Małgorzata Zawiła — Śmierć na szklanym ekranie. Obraz śmierci i umierania w polskiej telewizji na przełomie XX i XXI wieku
Alicja Kisielewska — Seriale telewizyjne a kreowanie świadomości zbiorowej
Waldemar Wojtasik — Strategia naprawy finansów Rzeczpospolitej. Realny program gospodarczy czy fakt medialny?
Summary Zusammenfassung
Minimalne ślady magazynowe z tyłu okładki
KAŻDY OFEROWANY EGZEMPLARZ JEST SPRAWDZANY W CELU WYKLUCZENIA EWENTUALNYCH DEFEKTÓW DRUKARSKICH !
ZAPRASZAM DO PRZEJRZENIA OFERTY KSIĘGARNI E-KODEKS NA AUKCJACH ALLEGRO !!!
W przypadku dodatkowych pytań proszę przesłać wiadomość.
|
|
|