Ściana przednia do markiz Fiamma F 45 i Caravanstore o długości 3,5 m. Dostępne również inne rozmiary.
kontakt [zasłonięte]@duni.pl lub tel. 693[zasłonięte]655
Zapraszamy na nasze inne aukcje!!!!!!!!!!!!!
SZANOWNI KLIENCIKOSZT PRZESYŁKI O ŁĄCZNEJ WADZE NIE PRZEKRACZAJĄCEJ 3 KG WYNOSI W PRZYPADKU PRZESYŁKI KURIERSKIEJ 15 ZŁ NATOMIAST PRZESYŁKA POBRANIOWA 20 ZŁ.KOSZT PRZESYŁKI O ŁĄCZNEJ WADZE NIE PRZEKRACZAJĄCEJ 30 KG WYNOSI W PRZYPADKU PRZESYŁKI KURIERSKIEJ 20 ZŁ NATOMIAST PRZESYŁKA POBRANIOWA 25 ZŁ.WYSYŁKĘ PRZEDMIOTÓW O WADZE POWYŻEJ 30 KG NALEŻY UZGODNIĆ INDYWIDUALNIE.POZDRAWIAMY DUNI.PL
Trudno wyobrazić sobie pobyt na kempingu (nawet zacienionym) bez rolet, które pozwalają unikać nasłonecznienia i chronią przed deszczem. Spełniają one podobną rolę, jak przedsionki, choć są tańsze i – z reguły – prostsze w montażu i obsłudze.
Rynek rolet jest w zasadzie zdominowany jest przez dwóch producentów: belgijski Omnistor i włoską Fiammę. Obie firmy mają ugruntowaną pozycję i wieloletnie doświadczenie w ich produkcji. Większość caravaningowców korzysta z ich produktów od dawna.
Istnieje podział rolet ze względu na ich zastosowanie, cenę i sposob montażu. Oto ich podstawowe rodzaje:
- w pokrowcu, wsuwane w lik przedsionka, rozwijane ręcznie, najtańsze. Cena detaliczna brutto przy długości 2,8 m: ok. 950 zł. Najczęstsze zastosowanie: przyczepy kempingowe. Nazwy: Omnistor Caravan, Fiamma Caravanstore.
Firma Fiamma wprowadza również nowość: Caravansore Zip, czyli model z dopinanymi na suwaki ścianami przód + boki, zasłonki etc. Cena detaliczna brutto przy długości 2,8 m: ok 3 200 zł.
- w kasecie, ręcznie rozwijane. Cena detaliczna brutto przy długości 2,5 m: ok. 1250 zł. Najczęstsze zastosowanie: samochody typu bus, van, jeep. Rolety mogą być mocowane bez wiercenia w ścianie pojazdu za pomocą uchwytów mocowanych np. do relingów lub do belek zwykłego bagażnika dachowego. Nazwy: Fiamma F35, Omnistor 2000 (dodatkowo posiada system samorolujący do składania rolety).
Piknik w lesie staje się dostępny dla posiadaczy takich aut, jak: Voyager, Transporter, Jeep Cheerokee, Kia Carnival czy Patrol. Do VW Transportera i Multivana, Omnistor stworzył specjalny model 5102 mocowany do fabrycznych uchwytów w dachu.
- w kasecie, zwijanie na korbę lub elektrycznie, mocowane przede wszystkim na stałych uchwytach na ścianie pojazdu. Najczęstsze zastosowanie: samochody kempingowe, nowsze samochody dostawcze np.: Ducato, Jumper, Boxer, Sprinter, LT, Movano, Master. Cena detaliczna przy długości 3,0 m: 1999 zł. Nazwy: Omnistor 5002 (5500 i 5800 są dłuższe: maks. 6 m i o zwiększonym wysięgu do 2,75 m), Fiamma F45i (dodatkowo dostępne: wersja F45 iL maks. 5,5 m długości i wersja Titanium w kolorze srebrnym).
W obu firmach występuje możliwość dokupienia zestawu ścian, które tworzą zwarty i szybko rozkładany przedsionek do pojazdu kempingowego z tym, że Fiamma oferuje dodatkowo model F45 Zip ze ścianami dopinanymi na suwaki.
- w kasecie, zwijanie na korbę lub elektrycznie, mocowane przede wszystkim na stałych uchwytach na dachu pojazdu. Najczęstsze zastosowanie: samochody kempingowe i ewentualnie przyczepy kempingowe. Roleta mocowana na dachu nie obciąża swoim ciężarem ściany pojazdu. Cena detaliczna brutto przy długości 3,4 m: ok. 2700 zł. Nazwy: Fiamma F65 Top, Omnistor 6002 (6502 i 6802 są dłuższe: maks. 5,5 m i o zwiększonym wysięgu do 2,75m).
Do wszystkich modeli rolet producenci oferują szeroką gamę akcesoriów, pasy zabezpieczające przed silnym wiatrem, napinacze, napędy elektryczne etc. Za nie zapłacimy oczywiście oddzielnie.
Wybór właściwej rolety wcale nie jest prosty. Musimy wziąć pod uwagę kilka kwestii. Zacznijmy od... wartości naszego pojazdu kempingowego. Do starszych i tańszych montaż drogich elementów jest po prostu nieekonomiczny i najlepiej wtedy zakupić rolety w pokrowcach lub tańsze w kasecie. Niemniej ważne jest przeznaczenie: czy do pojazdu, czy do przyczepy, czy do kampera typu van itd. Do nowszych samochodów typu bus, van i inne dostawcze, warto pokusić się o montaż bez wiercenia, czyli zakupić rolety w kasecie rozwijane ręcznie. Do większych samochodów zaleca się montaż relingów dachowych na bazie fabrycznych otworów w dachu – pojazd nie straci wtedy gwarancji na perforację blachy
Długość rolety powinna być naturalnie dostosowana do długości pojazdu. W szczególności dotyczy to rolet mocowanych w liku przedsionka, kiedy listwa opada ku dołowi (w niektórych modelach przyczep) – wtedy długość rolety powinna odpowiadać długości płaszczyzny poziomej wzdłuż dachu. W samochodach kempingowych należy pamiętać
o uwzględnieniu usytuowania przednich drzwi. Istotną kwestią jest także umieszczenie lampy przedsionkowej, ponieważ nie zawsze pomiędzy krawędzią dachu a lampą jest dość miejsca na roletę w kasecie oraz umieszczenie kominka (w przypadku rolet mocowanych na dachu).
Do tańszych przyczep kempingowych i starszych samochodów lepiej wybrać najtańsze rolety w pokrowcu. Ich zdecydowanymi zaletami są cena i łatwy montaż oraz możliwość szybkiego przełożenia do innego pojazdu (np. w przypadku sprzedaży). Raczej nie zdarza się sprzedaż używanego samochodu kempingowego bez rolety zamocowanej na stałe, ponieważ po jej demontażu na ścianie i tak pozostaną zaczepy.
Lepiej wybrać roletę, gdy podróżujemy dużo i krótko pozostajemy w jednym miejscu. Podczas krótkich pobytów w jednym miejscu (np. na weekendowych zlotach caravaningowych) lub wycieczkach po kraju czy świecie, rozwijanie rolety następuje co kilka dni. W sytuacji dłuższych pobytów w jednym miejscu, caravaningowcy podróżujący z przyczepą bardziej skłonni są wybierać przedsionek. Kamperowcy natomiast z reguły wybierają rolety.
O ile montaż rolety w pokrowcu nie nastręcza specjalnych trudności (wystarczy ją tylko rozwinąć, wsunąć w lik przedsionka lub listwę – w starszych i tańszych kamperach – a następnie zabezpieczyć tulejkami końcówki i ponownie zwinąć), o tyle montaż rolety w kasecie jest już bardziej skomplikowany. Wymaga bowiem ingerencji mechanicznej w konstrukcję ściany lub dachu pojazdu (z wyjątkiem rolet rozwijanych ręcznie). Montaż rolety w zasadzie powinien być przeprowadzony przez fachowców. Pamiętajmy bowiem, że budowa ściany pojazdu kempingowego to najczęściej tzw. sandwicz (ang. kanapka). Są to kolejne warstwy blachy, styroporu i drewna. Dokręcenie śrub mocujących do ściany (adapter), do których później mocuje się roletę, może po prostu zgnieść ścianę już w trakcie montażu lub później w trakcie użytkowania na drodze! Dlatego najlepiej pomiędzy płytkę (montowaną wewnątrz, a adapter montowany na zewnątrz) w otworze w ścianie, przez który przechodzą śruby, osadzić aluminiowe tuleje. Ich długość powinna odpowiadać długości otworu w ścianie. Dzięki temu oba elementy mocujące (wewnętrzny i zewnętrzny) będą opierały się o tuleje – nie powodując uszkodzenia ściany. Dodatkowo, miejsca te należy dokładnie zabezpieczyć silikonem. Rolety mocowane na dachu można umieścić na relingach mocowanych na dachu po obu stronach pojazdu za pomocą blachowkrętów (nierdzewnych), a następnie połączyć belkami w poprzek pojazdu, do których ostatecznie montuje się roletę. Metoda ta ma dwie podstawowe zalety: po pierwsze, pozwala na montaż rolety bez przewiercana ściany na wylot. Po drugie, spojenie ściany z dachem jest najmocniejszym połączeniem konstrukcyjnym. Jednak najpopularniejszym i najtańszym rozwiązaniem jest roleta na ścianie pojazdu kempingowego.