Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

ŁOPATKI TURBINY GAZOWEJ - KANAŁY CHLODZENIA - opis

03-08-2012, 17:43
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 23 zł     
Użytkownik azymut-book
numer aukcji: 2450541543
Miejscowość Czeladź
Wyświetleń: 41   
Koniec: 27-07-2012 09:51:13

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

OPTYMALIZACJA KANAŁÓW WEWNĘTRZNEGO
CHŁODZENIA ŁOPATEK TURBINY GAZOWEJ


G.NOWAK

INFORMACJE:




Wydawnictwo - WPŚ
Rok - 2011
Stron - 154
Oprawa - LAKIEROWANA
Format - B5

STAN - NOWA


Współcześnie, turbina gazowa stała się podstawowym źródłem napędu lotniczego, jak również ważnym elementem nowoczesnych układów konwersji energii. Pomimo że idea tej maszyny została opracowana równolegle z turbiną parową w końcu XVIII wieku przez Barbera (Giampaolo 2003), to długo, bo aż do okresu II Wojny Światowej nie znalazła szerszego zastosowania. Powodem była bardzo niska sprawność turbiny gazowej, przy ograniczeniach płynących z braku odpowiednich materiałów do produkcji sprężarek, komór spalania oraz turbin. Zbyt duże rozmiary, masa, jak również niekorzystny stosunek mocy do ciężaru przez długi okres eliminowały także turbinę gazową, jako źródło napędu samolotów. Pierwsza udana próba lotu z napędem turbinowym została wykonana w 1939 roku. Od tego czasu rozpoczął się intensywny rozwój silników turbinowych na potrzeby lotnictwa, a osiągany postęp znajdował również swoje odzwierciedlenie w branży turbin stacjonarnych. Rozwój ten kontynuowany jest nieprzerwanie, głównie dzięki intensywnemu rozwojowi transportu lotniczego, zarówno pasażerskiego, jak i towarowego. Duże znaczenie w tym zakresie mają technologie rozwijane na potrzeby wojska, które, pierwotnie były bardzo drogie, z czasem trafiły do zastosowań cywilnych.


ZASADY:

Dane do przelewu:



* wszelkie pytania proszę kierować PRZED podjęciem decyzji o kupnie

* NIE WYSYŁAMY ZA POBRANIEM KUPUJĄCYM O WĄTPLIWEJ REPUTACJI ALLEGRO

* wysyłka odbywa się w ciągu MAX. 2 dni roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie

* wszystkie książki wysyłamy w kopertach ochronnych (istnieje możliwość odbioru osobistego po wcześniejszym umówieniu się


Więcej informacji na stronieO MNIE

REAL FOTO- wszystkie fotografie przedstawiają rzeczywisty stan książek

WYSTAWIAMY
FAKTURY VAT


Opis:
OZNACZENIA 9

Rozdział 1
WPROWADZENIE 11

Rozdział 2
OCHRONA TERMICZNA ŁOPATEK 15

2.1. Materiały na łopatki 15
2.2. Powłoki ochronne 17

2.3. Chłodzenie łopatek 18
2.3.1. Chłodzenie konwekcyjne 20
2.3.2. Chłodzenie filmowe (błonowe) 22
2.3.3. Chłodzenie efuzyjne 23
2.3.4. Chłodzenie transpiracyjne 24
2.3.5. Chłodzenie strumieniowe (uderzeniowe) 24
2.3.6. Złożone układy chłodzenia 25
2.3.7. Efektywność chłodzenia 26

Rozdział 3
OPTYMALIZACJA UKŁADU CHŁODZENIA 28

3.1. Cele optymalizacji 31
3.1.1. Minimalizacja korozji i utleniania 32
3.1.2. Wydłużenie trwałości turbiny 33
3.1.3. Maksymalizacja efektywności chłodzenia 33
3.1.4. Optymalizacja obiegu 34

3.2. Ograniczenia 35
3.2.1. Optymalizacja wielokryterialna 37

Rozdział 4
ALGORYTMY EWOLUCYJNE 40

4.1. Istota funkcjonowania algorytmu genetycznego 42

4.2. Kodowanie zmiennych 43
4.2.1. Kodowanie binarne wielkości całkowitych 44
4.2.2. Kodowanie binarne wielkości rzeczywistych 44
4.2.3. Kodowanie rzeczywistoliczbowe 46

4.3. Ocena przystosowania 47

4.4. Operatory genetyczne 48
4.4.1. Selekcja 48
4.4.2. Krzyżowanie 50
4.4.3. Mutacja 53
4.5. Testowanie algorytmu genetycznego 55

Rozdział 5
MODELE OBLICZENIOWE 58

5.1. Modele geometryczne 58
5.2. Stan termiczny 60
5.3. Stan wytrzymałościowy 61

5.4. Model MES 64
5.4.1. Dobór poziomu dyskretyzacji 67

5.5. Modelownie przepływu 70

5.6. Sprzężone zadanie cieplno-przepływowe 72
5.6.1. Weryfikacja modelu sprzężonego 73

5.7. Warunki brzegowe dla analizy termicznej 76
5.8. Częściowe zadanie sprzężone 81

Rozdział 6
MODELOWANIE OTWORÓW CHŁODZĄCYCH 83

6.1. Kanały chłodzące o przekroju kołowym 84
6.2. Kanały chłodzące o przekroju niekołowym 87

Rozdział 7
OPTYMALIZACJA STRUKTURY KANAŁÓW CHŁODZĄCYCH - ZADANIE TERMICZNE 93

7.1. Optymalizacja termiczna 93
7.1.1. Chłodzenie powietrzne 97
7.1.2. Chłodzenie parowe 107
7.1.3. Wykorzystanie analizy sprzężonej (CHT) do zadania optymalizacji 111

7.2. Podsumowanie 114

Rozdział 8
OPTYMALIZACJA UKŁADU CHŁODZENIA - ZADANIE CIEPLNO-
WYTRZYMAŁOŚCIOWE 116

8.1. Kanały o przekroju kołowym 117
8.1.1. Chłodzenie powietrzne 118
8.1.2. Chłodzenie parowe 123

8.2. Kanały o przekroju niekołowym 127
8.2.1. Chłodzenie powietrzne 128
8.2.2. Chłodzenie parowe 133
8.3. Podsumowanie 138

Rozdział 9
PODSUMOWANIE 140

BIBLIOGRAFIA 144
Streszczenie 151




PRZED PODJĘCIEM DECYZJI PROSZĘ O ZAPOZNANIE SIĘ ZE STRONĄ ,,O MNIE"


ZAPRASZAM NA INNE NASZE AUKCJE

POZDRAWIAM