Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

ŁOBACZEWSKA - STYLE MUZYCZNE 1 TOM CZ.II

10-04-2015, 20:21
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 25 zł      Aktualna cena: 19.99 zł     
Użytkownik dicentium
numer aukcji: 5217529210
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 3   
Koniec: 10-04-2015 19:50:00

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Waga (z opakowaniem): 0.75 [kg]
Okładka: twarda
Rok wydania (xxxx): 1961
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

SPIS TREŚCI



STYL BAROKOWY
Kryteria stylu barokowego w muzyce. Funkcja społeczna muzyki — Ideologia. Teoria naśladownictwa i teoria afektów — Próba wyznaczenia granic czasowych — Gatunki i formy muzyczne baraku w procesie ich przemienności i krzyżowania się — Wymiana środków artystycznych między muzyką wokalną a instrumentalną. Oddziaływanie melodyki wokalnej na instrumentalną — Ilu-stracyjność jako teren wymienności środków między muzyką wokalną a instrumentalną — Oddziaływanie melodyki instrumentalnej na wokalną — Specyficzne cechy melodyki barokowej — Niemotywiczna ¦koncepcja melodyki barokowej — Technika sekwencyjnego snucia jako zasada rozbudowy linii melodycznej — Technika wariacyjna baroku w procesie krzyżowania się homofonii i polifonii — Technika wariacyjna wczesnego baroku — Technika wariacyjna późnego baroku. Haendel — Bach — Fuga jednotematyczna jako rezultat rozwoju instrumentalnej polifonii baroku — Tematy w fugach Bacha i ich kategorie — Typy fug Bacha i ich analiza — Ogólne cechy stylistyczne lormy w muzyce baroku — Oparcie się na różnych elementach formalnych. Rozwój nie pc linii jednokierunkowej, ale wielokierunkowej — Dążenie do przezwyciężenia ograniczeń wynikających z oparcia się o założenia obcych sztuk — Dążenie do organiczności i całościo-wości formy muzycznej — Dążenie do rozbudowania i monumentalizacji formy muzycznej — Tendencja do dekoratywności, maniera koncertowania, wirtuozo-stwo — Elementy stylu narodowego w baroku
STYL RENESANSOWY................121
Trudności w ustaleniu kryteriów stylu renesansowego. Dotychczasowy stan badań — Analiza przejawów laicyzacji i humanizacji muzyki — Analiza tendencji do unarodowienia muzyki: a) wokalno-instrumentalne formy muzyki świeckiej, oparte na tradycjach narodowych, b) stosunek muzyki do tekstu, c) udział elementu narodowego i ludowego w instrumentalnej tanecznej muzyce renesansu — Analiza techniki kompozytorskiej jako czynnika stylo-metrycznego w muzyce renesansu: a) madrygał, b) francuska chanson programowa, c) polska świeoka pieśń wielogłosowa — Kompozycje metryczne — Specyfika stylizacji tańca renesansowego — Formy instrumentalne nietaneczne — Proces wymienności w renesansie pomiędzy muzyką świecką a religijną — Religijna pieśń renesansowa jako wyraz nowej postawy ideologicznej — Polifonia niderlandzka w renesansie. Jej stosunek do tradycji średniowiecznych j do postępowych haseł renesansu — Twórczość Josquina des Pres i Gomberta w ogniu zmagań tradycji niderlandzkich i wpływów włoskiej muzyki świeckiej — Rola szkoły weneckiej w procesie rozikładu polifonii niderlandzkiej —
Końcowy etap rozwojowy renesansowej polifonii wokalnej w twórczości G. P. Palestriny i Orlanda di Lasso — Internacjonałizm jako cecha późnego renesansu — Teoria muzyczna XVI wieku na ushigach stylu renesansowego — Podsumowanie. Próba wyznaczenia czasowych granic stylu renesansowego
STYL ŚREDNIOWIECZNEGO GOTYKU MUZYCZNEGO.......206
Wyjaśnienie wstępne z pogranicznych terenów historii kultury —¦ Zagadnienie czasowych granic stylu gotyku muzycznego. Miejsce gotyku muzycznego w szeregu stylów historycznych — Początkowy etap rozwoju gotyku muzycznego w szkole paryskiej — Motet jako teren rozwoju gotyku muzycznego i wyraz jego ideologii —< Niewspóhnierność w zaakcentowaniu specyfiki iunkcji społecznej oraz specyfiki form i środków muzycznych jako cecha stylu wczesnogotyc-kiego — Tendencja do abstrakcyjnego traktowania dźwięku jako dominująca teoidenicja rozwojowa —¦ Wahania linii rozwojowej gotyku. Rola muzyki świeckiej w XIV wieku — Cechy stylu gotyckiego na etapie wzmożenia przeciwstaw-ności ideologicznych w szkole burgundzkiej i angielskiej — Szczytowy punkt rozwoju gotyku w muzyce Okeghema i Obrechta — Formy przetrwania gotyku muzycznego w polifonii niderlandzkiej i niemieckiej w dobie wczesnego renesansu — Aparat wykonawczy i praktyka wykonawcza jako współczynniki stylu gotyckiego — Muzyka instrumentalna w ramach stylu gotyckiego. Początki polifonii instrumentalnej
UWAGI O MECHANIZMIE PRZEMIAN STYLISTYCZNYCH OD GOTYKU DO
KLASYCYZMU..................278
LE STYLE MUSICAL (Resume du I" volume).......... 287
SPIS PRZYKŁADÓW NUTOWYCH (do cz. II).......... 296
BIBLIOGRAFIA (do cz. I i II).............. 298
INDEKS (do cz. I i II)................ 307



SPIS PRZYKŁADÓW NUTOWYCH



112. G. Caccini AmaiiUi mia bella, t. 28—43.......... 19
113. B. Marini Sonata, t. 7—21............... 20
114. G. F. Haendel Rinaldo, aria.............. 28
115. G. F. Haendel Izrael w Egipcie, chór, t. 1—22......... 28
116. G. F. Haendel Sonata skrzypcowa E-dur nr 6, cz. II, t. 1—8..... 29
117. G. F. Haendel VII Suita klawesynowa, Sarabanda, t. 1—3...... 29
118. J. S. Bach Pasja według św. Mateusza........... 31
119. J. S. Bach Pasja według św. Mateusza........... 32
120. J. S. Bach Pasja według św. Mateusza ....'....... 32
121. J. S. Bach Pasja według św. Mateusza........... 33
122. J. S. Bach Kantata nr 1, aria nr 3............ 34
123. J. S. Bach Kantata nr 51, aria nr 1, t. 1—14.......... 36
124. A. Vivaldi Koncert h-moll, cz. III, t. 1—10.......... 39
125. J. S. Bach Partita a-mołl nr 3, Builesca, t. 1—8......... 40
126. G. Ph. Telemann Polnische Sonata, cz. H, t. 1—8........ 41
127. G. Ph. Telemann Aria, t. 1—32............. 42
128. G. F. Haendel Giulio Cesare, nr 12, t. 1—13......... 43
129. J. S. Bach Mszo h-moll, aria, t. 1—16........... 44
130. H. Purcell Król Artur, aria, t. 25—34........... 52
131. D. Buxtehude Preludium organowe, t. 1—10......... 53
132. M. Mielczewski Canzona na 2 skrzypiec i b. c, Allegro moderato, t. 48—52 53
133. D. Gabrielli Ricercar per violoncello solo, t. 11—18........ 54
134. G. Boehm Allemande ze Suity lortepianowej, t. 1—4....... 54
135. J. Buli Pawana ze zmienionymi repryzami, t. 1—10....... 58
136. J. Buli Pawana ze zmienionymi repryzami, t. 11—20....... 59
137. J. Buli Pawana ze zmienionymi repryzami, t. 21—36....... 59
138. G. F. Haendel JJJ Suita klawesynowa d-moll. Aria, t. 1—8..... 62
139. G. F. Haendel J/J Suita klawesynowa d-moll, Presto, t. 1—55..... 63
140. J. S. Bach Wariacje chorałowe, Chorał: „Sei gegriisset, Jesu gutig" ... 65
141. J. S. Bach Wariacje chorałowe, Wariacja I.......... 65
142. J. S. Bach Wariacje Goldbergowskie, Aria, t. 1—8....... 71
143. J. S. Bach Wariacje Goldbergowskie, Wariacja XXV, t. 1—8..... 71
144. J. S. Bach Das wohltemperierte Klavier, t. II, Fuga h-moll, t. 1—49 .... 78
145. J. S. Bach Das wohltemperierte Klavier, t. I, Fuga e-moll, t. 1—20 ... 80
146. J. S. Bach Das wohltemperierte Klavier, t. II, Fuga Cis-dur, t. 1—14 ... 82
147. J. S. Bach Das wohltemperierte Klavier, t. I, Fuga h-moll, t. 1—3 .... 85
148. J. S. Bach Das wohltemperierte Klavier, t. I, Fuga h-moll, t. 1—20 ... 85
149. J. B. Lully, monolog Armidy z opery Armida, t. 17—27...... 109
150. M. Caro Non e tempo d'aspettare............ 140
151. J. Arcadelt Voi ve n'andat'al cielo............ 141
152. L. Marenzio Madonna mia gentil............ 144
153. J. Arcadelt Voi mi ponest' in ioco............ 146
154. C. Janneąuin Ualouette, t. 1—42............ 147
155. Przestrach na złe sprawy ludzkiego żywota, t. 1—12....... 150
156. P. Tritonius Vides ut alta stet nive............ 152
157. Pavane i Galliarde (P. Attaingnant)............ 153
158. Pavane i Galliarde (P. Attaingnant)............ 156
159. Ein gutter polnischer Dantz.............. 157
160. Jeszcze Marcinie................. 159
161. C. Merulo Toccata organowa, t. 1—28........... 163
162. C. Merulo Toccata organowa, t. 28—48........... 165
163. A. Gabrieli Ricercare del 12° tono............ 167
164. J. Buus Ricercar a 4, t, 1—64............. 168
165. L. Milan Fantasia................. 171
166. M. Gomółka Melodie na „Psałterz polski", psalm 45, Serce mi każe śpiewać 179
167. Josąuin des Pres, msza Uhomme arme, Sanctus, t. 16—22...... 183
168. Josąuin des Pres, msza l'homme arme, Pleni sunt coeli et terra, t. 1—23 . . 184
169. Josąuin des Pres, motet Tu pauperum reiugium......... 185
170. N. Gombert, msza Media viła, Agnus Dei, t. 1—38........ 188
171. A. ^illaert, motet O salutaris hostia, t. 1—24......... 190
172. G. Gabrieli, sonata Pian e lorte, t. 1—46.......... 192
173. G, P. Palestrina Adiuro vos, t. 1—18............ 196
174. O. di Lasso, motet In hora ultima, t. 1—36.......... 197
175. Organum 2-głosowe szkoły Notre-Dame, Hec dies........ 211
176. Organum 2-gtosDwe szkoły Notre-Dame, Hec dics........ 214
177. Motet Alle, psallite-Alleluja.............. 217
178. Petrus de Cruce, motet Aucun — Lonc tans — Annu alianta, t. 1—27 . . . 223
179. Roman de Fauvel, motet Dełractor est, t 1—27......... 226
180. Ph. de Vitry, motet Gratissima — Vos ąuid admiramini, t. 1—9..... 228
181. G. de Machault, motet S'il estoit nulz........... 229
182. G. de Machault, ballada Je puis trop bien.......... 234
183. G. de Machault Rondeau, t. 1—18............ 235
184. J. da Bologna, madrygał Non al so amante.......... 237
185. F. Landini, madrygał Sy dolce non sono, t. 1—23 . . . "J..... 239
[86. Gloria.................... 241
187. G. Binchois, rondeau De plus en plus se renouvelle....... 242
188. G. Binchois, rondeau Files a marier............ 244
189. Der Wald hat sich entlaubet.............. 245
190. A. Romanus, motet Stirps Mocenigo-Ducalis sedes, t. 1—39..... 246
191. J. Dunstable Agnus Dei............... 249
192. G. Legrant Credo................. 252
193. G. Dufay, antyfona Alma Redemptoris Mater, t. 1—44....... 253
194. J. Okeghem, msza Uhomme arme, Agnus Dei......... 258
195. Uhomme arme................. 259
196. J. Obrecht Missa sine nomine, Kyrie............ 262
197. J. Okeghem Ma bouche rit, t. 1—23............ 264
198. H. Finek, ąuodlibet Veni sancłe spiritus.......... 266
199. Lamento di Tństano................ 272
200. Der iieue Bauernschwanz.............. 272
201. Benedicte. Almechtiger got, herr Ihesu Crist......... 273
202. Benedicte. Almechtiger got, herr Ihesu Crist......... 274
203. H, Finek {?), organowe opracowanie chorału......... 275



WIELKOŚĆ 24X17CM,TWARDA OKŁADKA,LICZY 340 STRON.

STAN:OKŁADKA DB+/BDB-,ŚRODEK BDB/BDB- .

KOSZT WYSYŁKI WYNOSI 10 ZŁ - PŁATNE PRZELEWEM / KOSZT ZRYCZAŁTOWANY NA TERENIE POLSKI,BEZ WZGLĘDU NA WAGĘ,ROZMIAR I ILOŚĆ KSIĄŻEK - PRZESYŁKA POLECONA EKONOMICZNA + KOPERTA BĄBELKOWA.W PRZYPADKU PRZESYŁKI POLECONEJ PRIORYTETOWEJ PROSZĘ O DOPŁATĘ W WYSOKOŚCI 3ZŁ.KOSZT PRZESYŁKI ZAGRANICZNEJ ZGODNY Z CENNIKIEM POCZTY POLSKIEJ / .



WYDAWNICTWO PWM KRAKÓW 1961,NAKŁAD 1180 EGZ.

INFORMACJE DOTYCZĄCE REALIZACJI AUKCJI,NR KONTA BANKOWEGO ITP.ZNAJDUJĄ SIĘ NA STRONIE "O MNIE" ORAZ DOŁĄCZONE SĄ DO POWIADOMIENIA O WYGRANIU AUKCJI.

PRZED ZŁOŻENIEM OFERTY KUPNA PROSZĘ ZAPOZNAĆ SIĘ Z WARUNKAMI SPRZEDAŻY PRZEDSTAWIONYMI NA STRONIE "O MNIE"

NIE ODWOŁUJĘ OFERT KUPNA!!!

ZOBACZ INNE MOJE AUKCJE

ZOBACZ STRONĘ O MNIE