Wymiary:
średnica wewn. d - 45mm
średnica zewn. D - 75mm
szerokość B - 16mm
Łożysko podpory wału: Ford Transit, Mercedes, Volvo
Łożysko do kół samochodów ciężarowych, naczep i autobusów
Łożyska kulkowe zwykłe należą do najbardziej rozpowszechnionej
grupy łożysk. Charakteryzują się one prostą konstrukcją.
Najważniejszą zaletą tych łożysk jest możliwość przenoszenia przez
nie zarówno obciążeń poprzecznych, jak i wzdłużnych nawet przy
dużych prędkościach obrotowych.
W zależności od potrzeb, łożyska kulkowe zwykłe mogą być
dostarczone w różnych wykonaniach, jak np.: z luzami
pomniejszonymi lub powiększonymi, podwyższonych klas
dokładności, oraz ze specjalnymi koszykami
przystosowanymi do pracy przy stosunkowo dużych
prędkościach obrotowych. Ponadto łożyska te mogą występować w
różnych odmianach konstrukcyjnych, tj. z blaszkami ochronnymi
typu 2Z lub z uszczelkami gumowymi typu 2RS oraz z rowkiem na
pierścieniu zewnętrznym typu N służącym do ustalania łożyska w
kierunku wzdłużnym w oprawie za pomocą pierścienia typu R.
Dzięki tak szerokiemu wachlarzowi odmian konstrukcyjnych i jakościowych
łożyska kulkowe zwykłe znajdują zastosowanie we wszystkich gałęziach przemysłu.
Łożyska kulkowe zwykłe zakryte z blaszkami ochronnymi 2Z lub z uszczelkami
gumowymi 2RS są napełniane przez wytwórcę odpowiednim smarem ruchowym
wystarczającym dla przeciętnych warunków pracy na cały okres ich eksploatacji.
W normalnym wykonaniu łożyska kulkowe zakryte mogą pracować w zakresie
temperatur od -30°C do +100°C. Dla trudnych warunków pracy (wysoka prędkość
obrotowa lub temperatura) wytwórca może dostarczać łożyska ze specjalnym
smarem i w odpowiednim stopniu ich napełnienia. Dzięki zastosowaniu łożysk
kulkowych zakrytych uzyskuje się znaczne uproszczenie i zwartość konstrukcji
węzłów łożyskowych. Łożyska te nie wymagają dosmarowywania, co znacznie
upraszcza ich obsługę w czasie eksploatacji. Nie zaleca się stosować łożysk
zakrytych w rozwiązaniach konstrukcyjnych, w których obracają się
pierścienie zewnętrzne, ponieważ istnieje ryzyko wypływu smaru nawet
przy stosunkowo niewielkich prędkościach obrotowych. Łożysk zakrytych nie
należy myć ani podgrzewać przed ich montażem.
Dołącz do naszych zadowolonych klientów.