Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

ŁAWROWSKA - MUZYKA i RUCH

13-07-2015, 20:36
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 20 zł     
Użytkownik net-mart
numer aukcji: 5511973720
Miejscowość Opole
Wyświetleń: 1   
Koniec: 13-07-2015 20:05:20

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 1988
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

"MUZYKA i RUCH" , R.ŁAWROWSKA; WSiP 1988; wydanie I ; stan : db : pieczątki; przesyłka polecona : 9,80 zł.



SPIS TREŚCI:


Muzyka i ruch w kształceniu przyszłych nauczycieli dzieci w wieku przedszkolnym i w niższych klasach szkoły podstawowej..........         7
Wskazówki do korzystania z podręcznika.......         10
Objaśnienie oznaczeń zastosowanych w podręczniku.........         12


I. Ćwiczenia relaksacyjne..............         13


II. Ćwiczenia oddechowe..............         16


III.  Ćwiczenia z zakresu techniki ruchu....      18

A.  Ćwiczenia kształcące świadomy ruch..........         18
B.  Ćwiczenia uwrażliwiające na kierunek ruchu.......         18
C.  Ćwiczenia korekcyjne i zapobiegające wadom postawy     ....         19
a.  Ćwiczenia zapobiegające płaskostopiu........         19
b.  Ćwiczenia szyi i głowy............         20
c.   Ćwiczenia tułowia.............         21
Ćwiczenia mięśni brzucha..........      .         21
Ćwiczenia grzbietu             22
D.  Ćwiczenia kształcące orientację w przestrzeni .......         22
a.  Tworzenie rysunku w przestrzeni.........       23
b.  Łączenie czasu i przestrzeni...........         26


IV.  Wprowadzenie ćwierćnut i ósemek...........         32

A. Utrwalanie stosunku wartości rytmicznych nut i pauz z wykorzystaniem sylab rytmicznych.............         35
a.  Ćwiczenia  oparte  na  zasadzie  powtarzania,  tzw.  „echo  rytmiczne".............        35
b.  Ćwiczenia oparte na improwizowaniu rytmu na zasadzie pytania i odpowiedzi.............    37
c.   Wykorzystanie tańców regionalnych i interpretacji utworów jako ćwiczeń ruchowych utrwalających stosunek wartości rytmicznych ćwierćnut i ósemek.............         37
d.  Ćwiczenia utrwalające stosunek ćwierćnut i ósemek w łańcuchu realizacji i w kanonie............         40


V. Wprowadzenie wartości rytmicznych nut i pauz z wykorzystaniem sylab rytmicznych...............     41.

A.  Ćwierćnuty i ósemki..............         41
B.  Półnuta   .. 43
C.  Cała nuta      ...........      .      .         44
D.  Półnuta z kropką...........      45                                                                                                                  
E.     Szesnastka                46
F.     Pauza ćwierćnutowa.      .            47
G.      Pauza ósemkowa            50
H. Inne pauzy    .                     52


VI. Realizowanie ruchem wartości rytmicznych nut, .                        55

A.    Półnuta...............         55
B.    Cała nuta       .                 58
C.   Półnuta z kropką      .           61


VII. Utrwalanie poznanych wartości rytmicznych  ........          67

A.  Łańcuch realizacji...         67
B.  Rytmy uzupełniające........           68


VIII. Metrum.....      72

A.  Ćwicznia kształcące poczucie metrum  ........          72
a.   Wyróżnianie akcentu ruchem     .      .          75
b.  Rozpoznawanie metrum......     75
B.  Taktowanie.................          76
C.  Takty ósemkowe..............          88
D.  Przedtakt.................          90


IX. Ćwiczenia pobudzające i hamujące ruch     .........          94


X. Reagowanie ruchem na zmiany tempa, artykulacji, dynamiki      ...          98

A.   Zmiany tempa...............          98
B.   Artykulacja w ćwiczeniach ruchowych.      .          101
C.   Zmiany dynamiki..............        105


XI. Rytmizowanie mowy.............      .        114

A.  Rytmizowanie mowy z zastosowaniem dynamiki......        117
B.   Artykulacja w rytmizacji mowy...........        118
C.   Rytmizowanie mowy z zastosowaniem echa rytmicznego ...      .      .        119
D.  Wydłużanie i przekształcanie wzorów rytmicznych.....        121
E.   Kanon rytmiczny..............        122


XII. Grupy rytmiczne...............        124

A.  Grupy szesnastkowe..............        125
B.   Inne ugrupowania rytmiczne     .           .        147
C.   Grupowanie wartości rytmicznych w taktach ósemkowych     .      .      .        155
D.  Nieregularny podział wartości rytmicznych........        158


XIII.   Kanon i dwugłos rytmiczny.....  162

A.  Kanon.................        162
B.   Dwugłos rytmiczny..............        167


XIV.   Zastosowanie niekonwencjonalnych źródeł dźwięku w ćwiczeniach rytmicznych      ......... 168

A.    Wyliczanki........             .......        174
B.  Akompaniament ostinatowy...........        175
C.   Naśladowanie odgłosów.............        178
D.  Opowieści dźwiękowe.............        179


XV. Dyktando rytmiczne..............        182


XVI. Realizacja ruchowa przebiegu rytmicznego piosenki. Podkreślenie ruchem motywów, fraz, zdań, repetycji, wariantów  .      .       188


XVII. Ćwiczenia kształcące wyczucie formy, muzycznej.......       193


XVIII. Zabawy ruchowe ze śpiewem........     208

A.  Zabawy ilustracyjne..............       208
B.  Zabawy taneczne     ......      214
C.  Zabawy inscenizowane.............       222


XIX. Opowieści ruchowe.........  228


XX. Rytmiczna interpretacja utworów instrumentalnych......       231

A. Ruchowo-przestrzenne opracowanie utworów.......       233
B. Dziecięca ruchowa interpretacja utworów instrumentalnych .     .     .       242


XXI. Tańce polskie................       247

A.  Tańce regionalne w układzie dla dzieci.........       247
B.  Tańce narodowe...............       256


Sprawdzian wiadomości i umiejętności ruchowych........       271

Przykładowe plany lekcji...............       273

Rozkład materiału dla sześcioletniego cyklu kształcenia. Kierunek: Wychowanie Przedszkolne..................       277

Rozkład materiału dla dwuletniego cyklu kształcenia. Kierunki: Wychowanie Przedszkolne i Nauczanie Początkowe.    ......       282

Spis piosenek..................       283

Spis utworów fortepianowych..............       285

Bibliografia....................       286