Informacje podstawowe:
Masa: 18 ton Silnik: Cummins (223 kM)
Łyżka: 3,50m3
Dodatkowa łyżka do towarów lekkich o poj. 4,5 m3
Układ centralnego smarowania BEKA-MAX
Monitoring cofania Cena ofertowa: 192 000,00 netto
Silnik: Marka i typ – Cummins QSB 6.7 spełniający wymagania TIER III co do emisji spalin.
Rodzaj – 4 suwowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, sterowany elektronicznie, 6-cio cylindrowy.
Moc na kole zamachowym 223 KM przy 2100 obr/min.
Układ przeniesienia napędu: Skrzynia biegów – model: ZF 4WG 200 typu power-shift, w pełni przełączalna pod obciążeniem. Cztery biegi do przodu, trzy do tyłu. Zmiennik momentu – ZF - jednostopniowy, jednopfazowy o przełożeniu dynamicznym.
Mosty: Model - Meritor 20/18 MRF-C216NZE/NZF, o dużym przełożeniu z przekładnią planetarną w piastach, napęd na oba mosty.
Most przedni sztywny, most tylny wahliwy o kącie wychylenia 280.
Wysokość pokonywanych nierówności 476 mm.
Układ hamulcowy:
Hamulec zasadniczy działający na 4 koła, pneumatycznohydrauliczny. Tarcze suche. Hamulec postojowy załączany nożnie.
Hydraulika układu roboczego Pompa główna zębata; max.przepływ 100 ml/r Max. ciśnienie robocze 17,5 MPa Rozdzielacz – REXROTH typ D32 Opony: 23,5-25-16 PR (L3)
Układ centralnego smarowania: BEKA (Niemcy), doprowadzenie smaru do wszystkich punktów smarnych maszyny. Wyposażony w sterownik elektroniczny z sygnalizacją błędów i możliwością nastawienia czasów smarowania. Układ roboczy: Typu „Z” – sterowanie za pomocą joisticków, układ skrętu hydrauliczny, przegubowy zapewniający płynne sterowanie maszyną, promień skrętu 6,4 m.
Cykl pracy łyżki:
czas podnoszenia łyżki - 6,5 s.
czas opuszczania łyżki- 3,5 s.
czas wysypu łyżki - 1,5 s.
Siła wyrywająca - 170 kN
Udźwig (dla łyżki std.) - 7 000 kg
Wysokość podnoszenia do sworznia łyżki 4110 mm
Wysokość do zęba w najniższym położeniu, przy wysypie 3090 mm
Kabina ROPS/FOPS, wyciszona zgodnie ze standardami UE, ogrzewana z klimatyzacją i radioodbiornikiem.
Fotel amortyzowany.
Łatwa w odczycie deska rozdzielcza z systemem monitoringu błędów.
Sterowanie za pomocą joisticków.
W opcji elektroniczna waga urobku w łyżce.
Monitoring cofania Układ ten składa się z dwóch elementów: małej kamery o szerokim kącie widzenia umieszczonej w centralnym punkcie tylnej osłony silnika i kolorowego ekranu LCD umieszczonego w kabinie w zasięgu wzroku operatora.