Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

ŁADOWARKA DO BATERII TRAKCYJNYCH, ŻELOWYCH OKAZJA!

10-03-2015, 23:40
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 600 zł      Najwyzsza cena licytacji: zł      Aktualna cena: 205 zł     
Użytkownik WojMatt
numer aukcji: 5125491593
Miejscowość Końskie
Licytowało: 2    Wyświetleń: 30   
Koniec: 10-03-2015 23:21:36

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Uszkodzony: Nie
Waga (z opakowaniem): 15.00 [kg]
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 Witam, mam do zaoferowania PROSTOWNIK TRAKCYJNY TLP 24/10 220VAC  24V/10ADC. Idealny do elektrycznych wózków samojezdnych, urządzeń sprzątających, zmywarek, szorowarek i innych maszyn napędzanych akumlatorami żelowymi czy standardowymi. Prostownik przeznaczony jest do ładowania akumulatorów żelowych lub klasycznych z kwasem płynnym. Wykonany jest na bazie przetwornicy impulsowej, opartej na wyspecjalizowanych układach scalonych gwarantujących utrzymanie wymaganych parametrów. Ładowanie akumulatorów odbywa się wg odpowiedniej charakterystyki IUIoIa. Ponieważ charakterystyka ładowania akumulatorów żelowych różni się od charakterystyki ładowania akumulatorów klasycznych, prostownik posiada możliwość wyboru programu ładowania. Urządzenie zapewnia galwaniczną separację obwodów wyjściowych od wejściowych. Prostownik wyposażony jest w filtr przeciwzakłóceniowy zarówno w obwodzie zasilania jak i wyjściowym, które eliminują zakłócenia powstałe w wyniku pracy przetwornicy. Prostownik wyposażony jest we wskaźnik LED, który informuje nas o fazie w jakiej znajduje się w danej chwili proces ładowania. Wskaźnik ten informuje nas również o wystąpieniu błędu krytycznego. Urządzenie dodatkowo może być wyposażone w układ kompensacji temperaturowej umożliwiający ładowanie akumulatorów w szerszym zakresie temperatur. 2. ŁADOWANIE AKUMULATORÓW KLASYCZNYCH Rys. 4. Charakterystyka ładowania akumulatorów klasycznych - W fazie ładowania prąd wyjściowy utrzymywany jest na maksymalnym poziomie, a napięcie wzrasta do wartości U1. Następnie napięcie jest utrzymywane na stałym poziomie co powoduje obniżanie się prądu. - Kiedy prąd prostownika spadnie do wartości I2, prostownik automatycznie przełączy się w fazę doładowania. W tym momencie bateria jest naładowana w 97% i może zostać odłączona. Jeżeli jednak pozostanie podłączona prostownik naładuje ją do 100% pojemności. - W końcowej fazie ładowania i w czasie doładowania prostownik dokonuje jonowego przemieszania elektrolitu. Przetwornica generuje impulsy prądowe o wartości Imax. - 4 PROSTOWNIK TRAKCYJNY TLP C&T ELMECH sp. z o.o. ul. Podmiejska 5c; 83-000 Pruszcz Gdański; tel.: +48 58 [zasłonięte] 32; fax: +48 58 [zasłonięte] 70; e-mail: [zasłonięte]@elmech.pl - Kiedy prostownik naładuje baterię do napięcia końcowego U2, proces ładowania zostaje zakończony. - Jeżeli bateria nadal zostanie podłączona, po jednej godzinie prostownik przełączy się w fazę ŁADOWANIA WYRÓWNAWCZEGO, które polega na co godzinnym próbkowaniu baterii i włączaniu prądu o wartości I3 na ok. 10min. 3. ŁADOWANIE AKUMULATORÓW BEZOBSŁUGOWYCH (VRLA) Rys. 5. Charakterystyka ładowania akumulatorów żelowych - W fazie ładowania prąd wyjściowy utrzymywany jest na maksymalnym poziomie, a napięcie wzrasta do wartości U1. Następnie napięcie jest utrzymywane na stałym poziomie co powoduje obniżanie się prądu. - Kiedy prąd prostownika spadnie do wartości I2, prostownik automatycznie przełączy się w fazę doładowania. W tym momencie bateria jest naładowana w 97% i może zostać odłączona. Jeżeli jednak pozostanie podłączona prostownik naładuje ją do 100% pojemności. - Kiedy prostownik naładuje baterię do napięcia końcowego U2, proces ładowania zostaje zakończony. - Jeżeli bateria nadal zostanie podłączona, po jednej godzinie prostownik przełączy się w fazę ŁADOWANIA WYRÓWNAWCZEGO, które polega na co godzinnym próbkowaniu baterii i włączaniu prądu o wartości I3 na ok. 10min. Prawidłowo podłączony prostownik pracuje w pełni automatycznie i poza konserwacją nie wymaga specjalnej obsługi. Do obowiązków konserwacyjnych należy kontrolowanie stanu klem (czystość, dokręcenie) Program ładowania może być zmieniany w zależności od rodzaju akumulatorów. W momencie zakupu charakterystyka ustawiona jest zgodnie z zamówieniem. Aby zmienić jej kształt należy skontaktować się ze sprzedawcą lub producentem. - 5 PROSTOWNIK TRAKCYJNY TLP C&T ELMECH sp. z o.o. ul. Podmiejska 5c; 83-000 Pruszcz Gdański; tel.: +48 58 [zasłonięte] 32; fax: +48 58 [zasłonięte] 70; e-mail: [zasłonięte]@elmech.pl 4. ELEMENTY KONTROLI Na płycie czołowej znajdują się następujące elementy: - włącznik sieciowy - diody LED bateria naładowana – zielona doładowanie – żółty ładowanie – żółta brak baterii – czerwona brak pracy – czerwona 5. UKŁAD KOMPENSACJI TEMPERATUROWEJ (UKT) System, bazując na pomiarze temperatury otoczenia odpowiednio zmienia napięcie wyjściowe. Zastosowanie układu kompensacji termicznej umożliwia ładowanie akumulatorów w szerszym zakresie temperatur oraz zwiększa jej żywotność. Do układu przetwornicy doprowadzona jest informacja o temperaturze otoczenia z czujnika temperatury. Napięcie wyjściowe przetwornicy jest regulowane w zależności od zmierzonej temperatury. Podstawowe napięcie na ogniwo jest ustawiane przy temperaturze 25°C. Przykładowa korekcja termiczna napięcia wyjściowego dla napięcia bazowego 2,25V/ogn. -15 °C 2,45 V -5 °C 2,40 V 5 °C 2,35 V 15 °C 2,30 V 25 °C 2,25 V 35 °C 2,20 V 45 °C 2,15 V 55 °C 2,10 V 2,25 2,05 2,10 2,15 2,20 2,25 2,30 2,35 2,40 2,45 2,50 -20 -10 0 10 20 30 40 50 60 Temperatura [°C] Napięcie na ogniwo [V/ogn] Ul. Podmiejska 5c tel.: +48 58 [zasłonięte] 32 83-000 Pruszcz Gdański fax: +48 58 [zasłonięte] 70 POLSKA email: [zasłonięte]@elmech.pl 6. DEKLARACJA ZGODNOŚCI Deklaracja spełnia wymogi Europejskiej Normy EN 45014 „Ogólne kryteria deklaracji zgodności wydawanej przez dostawców” My C&T Elmech sp. z o.o. ul. Podmiejska 5c 83-000 Pruszcz Gdański deklarujemy z pełną odpowiedzialnością, że prostownik do ładowania baterii trakcyjnych jest zgodny z następującymi normami: PN-EN 61204:2001 Zasilacze niskiego napięcia prądu stałego Właściwości i wymagania bezpieczeństwa PN-EN 60146-1-1:2002 (U) Przekształtniki półprzewodnikowe. Wymagania ogólne i przekształtniki o komutacji sieciowej. Część 1-1: Wymagania podstawowe PN-IEC146-1-2 Przekształtniki półprzewodnikowe Wymagania ogólne i przekształtniki o komutacji sieciowej Wytyczne dotyczące zastosowań PN-90/E-05023 Oznaczenia identyfikacyjne przewodów elektrycznych barwami lub cyframi PN-74/E-06074 Zespoły prostownikowe bezpieczne Ogólne wymagania i badania - 7 PROSTOWNIK DO BATERII TRAKCYJNYCH - TLP C&T ELMECH sp. z o.o. ul. Podmiejska 5c; 83-000 Pruszcz Gdański; tel.: +48 58 [zasłonięte] 32; fax: +48 58 [zasłonięte] 70; e-mail: [zasłonięte]@elmech.pl ZAŁĄCZNIK 1. SYGNALIZACJA PROSTOWNIKA ŁADOWANIE – (świeci żółta dioda) zgodnie z charakterystyką IUIoIa, płynie max prąd do momentu gdy napięcie na akumulatorze osiągnie wartość U1, następnie przy stałym napięciu U1 zmniejszaniu ulega prąd ładowania aż do wartości I2 DOŁADOWANIE – (świeci żółta dioda) zgodnie z charakterystyką IUIoIa następuje podbicie napięcia do wartości U2. W trakcie doładowania prąd utrzymywany jest na stałym poziomie I2 KONIEC ŁADOWANIA – (zielona dioda świeci światłem ciągłym) zakończenie procesu ładowania, wyłączenie prostownika na ok. 1h. ŁADOWANIE WYRÓWNAWCZE – (zielona dioda miga wolno [1s / 1s]) Zasilacz jest załączany gdy napięcie baterii spadnie poniżej wartości U3, odłączany gdy napięcie osiągnie wartość U4. BRAK BATERII – (czerwona dioda świeci światłem ciągłym) przerwa w obwodzie akumulatora, brak podłączonej baterii. Po podłączeniu akumulatora prostownik automatycznie rozpocznie cykl ładowania od początku. PRZEPALENIE BEZPIECZNIKA – (obie czerwone diody migają szybko [0,25s / 0,25s]) przerwa w obwodzie akumulatora spowodowana przepaleniem bezpiecznika wyjściowego. Spowodowane np. odwrotnym podłączeniem akumulatora. Po wymianie bezpiecznika prostownik automatycznie rozpocznie cykl ładowania. WYŁĄCZENIE TEMPERATUROWE – (czerwona dioda świeci światłem ciągłym) wyłączenie prostownika z powodu przegrzania elementów przetwornicy, ponowne włączenie następuje automatycznie po ochłodzeniu. Po ponownym włączeniu cykl ładowania uruchomiony jest od początku. ZWARCIE – (czerwona dioda miga szybko [0,25s / 0,25s]) silne przeciążenie lub zwarcie w obwodzie wyjściowym (Ubat ≤ 0,10Umax). Sygnalizacja trwa przez 15min. w tym czasie co 15s następuje test czy nadal jest zwarcie na zaciskach wyjściowych, jeśli zwarcie ustąpi, urządzenie automatycznie włączy się do pracy zaczynając cykl ładowania od początku. Po upływie 15 min. przełącza się w stan trwałego wyłączenia. TRWAŁE WYŁĄCZENIE PO ZWARCIU – (czerwona dioda miga wolno [1s / 1s] oraz świeci dioda BRAK BATERII). Jeżeli zwarcie nie ustąpi po 15min. urządzenie wyłącza się trwale, ponowne włączenie nastąpi dopiero po „zresetowaniu” tzn. wyłączeniu i ponownym włączeniu urządzenia. Prostownik zacznie cykl ładowania od początku. - 8 PROSTOWNIK DO BATERII TRAKCYJNYCH - TLP C&T ELMECH sp. z o.o. ul. Podmiejska 5c; 83-000 Pruszcz Gdański; tel.: +48 58 [zasłonięte] 32; fax: +48 58 [zasłonięte] 70; e-mail: [zasłonięte]@elmech.pl PRZEKROCZONY CZAS ŁADOWANIA – (czerwona dioda miga szybko [0,25s / 0,25s] oraz świeci dioda ŁADOWANIE). W pierwszej fazie ładowania prostownik ładuje baterię maksymalnym prądem, jeśli w ciągu 7h prąd nie spadnie poniżej 0,95Imax przetwornica zostaje wyłączona. Ponowne włączenie nastąpi dopiero po „zresetowaniu” tzn. wyłączeniu i ponownym włączeniu urządzenia. Powodem może być uszkodzona bateria. BRAK ZMIANY PRĄDU – (czerwona dioda miga szybko [0,25s / 0,25s] oraz świecą diody ŁADOWANIE i DOŁADOWANIE). W drugiej fazie ładowania prostownik utrzymuje stałe napięcie, prąd w tym czasie powinien maleć z określoną prędkością. Co pewien czas przeprowadzany jest pomiar prądu. Jeśli prąd nie maleje zgodnie z charakterystyką następuje wyłączenie przetwornicy. Ponowne włączenie nastąpi dopiero po „zresetowaniu” tzn. wyłączeniu i ponownym włączeniu urządzenia. Powodem może być uszkodzona bateria. AWARIA ZEGARA CZASU RZECZYWISTEGO – (wszystkie diody migają szybko [0,25s / 0,25s] Po każdym włączeniu prostownika następuje test zegara czasu rzeczywistego. W przypadku awarii urządzenie nie włączy się do pracy. Test zegara następuje po każdym starcie programu (włączenie prostownika, automatyczne włączenie po wyłączeniu awaryjnym itp.) - 9 PROSTOWNIK DO BATERII TRAKCYJNYCH - TLP C&T ELMECH sp. z o.o. ul. Podmiejska 5c; 83-000 Pruszcz Gdański; tel.: +48 58 [zasłonięte] 32; fax: +48 58 [zasłonięte] 70; e-mail: [zasłonięte]@elmech.pl ZAŁĄCZNIK 2. TABELA DOBORU PROSTOWNIKÓW Zakres pojemności baterii w zależności od czasu ładowania:Typ Zasilanie Napięcie wyjściowe Prąd wyjściowy 8h 13h Obudowa TLP 12/10 10A 50Ah 100Ah TLP 12/15 15A 75Ah 150Ah TLP 12/20 20A 100Ah 200Ah TLP 12/25 25A 125Ah 250Ah TLP 12/30 30A 150Ah 300Ah TLP 12/35 35A 175Ah 350Ah TLP 12/40 40A 200Ah 400Ah TLP 12/45 45A 225Ah 450Ah TLP 12/50 12V 50A 250Ah 500Ah TLP 24/10 10A 50Ah 100Ah TLP 24/15 15A 75Ah 150Ah TLP 24/20 20A 100Ah 200Ah TLP 24/25 25A 125Ah 250Ah TLP 24/30 30A 150Ah 300Ah TLP 24/35 35A 175Ah 350Ah TLP 24/40 40A 200Ah 400Ah TLP 24/45 45A 225Ah 450Ah TLP 24/50 24V 50A 250Ah 500Ah TLP 36/10 10A 50Ah 100Ah TLP 36/15 15A 75Ah 150Ah TLP 36/20 20A 100Ah 200Ah TLP 36/25 25A 125Ah 250Ah TLP 36/30 30A 150Ah 300Ah TLP 36/35 35A 175Ah 350Ah TLP 36/40 36V 40A 200Ah 400Ah TLP 48/10 10A 50Ah 100Ah TLP 48/15 15A 75Ah 150Ah TLP 48/20 20A 100Ah 200Ah TLP 48/25 230V 50/60Hz 48V 25A 125Ah 250Ah LP1 - 10 PROSTOWNIK DO BATERII TRAKCYJNYCH - TLP C&T ELMECH sp. z o.o. ul. Podmiejska 5c; 83-000 Pruszcz Gdański; tel.: +48 58 [zasłonięte] 32; fax: +48 58 [zasłonięte] 70; e-mail: [zasłonięte]@elmech.pl ZAŁĄCZNIK 3. WYMIARY OBUDOWY Obudowa Wysokość [mm] Szerokość [mm] Głębokość [mm] LP1
Link do karty charakterystyki:http://www.elmech.pl/zdjecia_orig/TLP%20instrukcja.pdf
kontakt telefoniczny: +48 [zasłonięte] 762 665 lub e-mail, poprzez kontakt ze sprzedającym w Allegro.