Przedmiotem aukcji jest nowa ładowarka
do baterii NiMh/NiCd 24V
ładowarka dedykowana do rowerów
Sparta, Batavus, Koga Miyata, Hercules
Nowej generacji ładowarka do akumulatorów NiMh/NiCd charakteryzująca się
nowoczesną technologią ładowania baterii zaprogramowaną na trzy etapy.
Zasilanie: 100~240 V, 50 Hz
Prąd ładowania: 2,8A
Napięcie ładowania: 32V+-1%
Wtyk: 3 din
Ładowarka posiada automatyczne odcięcie prądu
w momencie naładowania baterii.
Proces ładowania sygnalizuje dioda świecąca się na czerwono.
Urządzenie wyposażone we wskaźnik led,
wskazujący stan naładowania baterii.
[zasłonięte]@sklepebike.pl
Sprzedajemy ładowarki do baterii:
Li-Ion –litowo-jonowych
Li-Po – litowo-polimerowych
Li-FePO4 – litowo-żelazowo-fosforanowych
Ni-Mh - niklowo-metalowo-wodorowych
Ładowarki powinny być zawsze dedykowane do konkretnego pakietu akumulatorowego. Szczególną uwagę zwracamy na możliwość niewłaściwego napięcia i natężenia ładowania. Każdy rodzaj akumulatorów wymaga innych parametrów ładowania. Akumulatory litowo jonowe cechuje wysoka dokladność pracy, a tolerancja na niedopasowanie parametrów jest mniejsza. Powszechnie stosowane i zalecane są inteligentne ładowarki impulsowe, dostosowujące parametry ładowania w zależności od stanu pakietu akumulatorowego, różnego dla poszczególnych faz ładowania.
Moc ładowarki nie może być większa niż graniczna, ściśle określona dla konkretnego pakietu. Od mocy ładowarki zależy czas ładowania akumulatorów. Możliwe jest krótkotrwałe przekraczanie dopuszczalnej mocy ładowania pakietu w sytuacji, kiedy zależy nam na skróceniu czasu ładowania. Forsowne ładowanie powoduje jednak skrócenie żywotności pakietu, nadto trzeba ten proces kontrolować pomiarem temperatury ogniw. Nadmierny wzrost temperatury doprowadza do zniszczenia ogniw. Ładowanie mniejszą mocą jest przez producentów akumulatorów zalecane. Czas ładowania w takiej sytuacji ulega wydłużeniu.
Wbrew pozorom, ładowarki a właściwie ich awaryjność, dostarczają użytkownikom rowerów wielu zgryzot. Zdarza się, że powodują trwałe uszkodzenie akumulatorów, szczególnie wtedy, kiedy próbujemy zastąpić tę uszkodzoną inną, wydawałoby się nam – odpowiednią. Analizujemy ceny dostępnych ładowarek na rynku i wybieramy te, które wydają nam się właściwe (tym bardziej, że sprzedawcy zapewniają, że są jak najbardziej profesjonalne). Tanie ładowarki to konstrukcje proste, które mogą spowodować przeładowanie akumulatorów, jeżeli czas i prąd ładowania jest za duży. Można się nimi posługiwać mając odpowiednie urządzenie pomiarowe, wiedzę i doświadczenie na temat tego co tak naprawdę dzieje się w czasie ładowania. Inna ładowarka to często konieczność wymiany wtyku ładowania (powinniśmy posiadać umiejętność lutowania, izolowania, sprawdzenia polaryzacji przewodów i napięcia ładowania).