Centrum Akumulatorów
SZCZECIN - DĄBIE
ul. Gryfińska 106,
GaduGadu:[zasłonięte]31645
e-mail: sklep[at]e-moto.pl ,
tel. [91] 38 31 119
Poniedziałek - Piątek 8:oo - 18:oo
Sobota 8:oo - 14:oo
Bezpłatna dostawa na terenie:
Szczecin,
Gryfino,
Pyrzyce,
Stargard Szczeciński,
Nowogard,
Police,
Goleniów,
Cena detaliczna: 450zł
Cena w promocji: 360zł
Wprzeciwieństwie do prostowników tradycyjnych zbudowanych w oparciu otransformator, skonstruowane są w oparciu o wydajną przetwornicęwysokiej częstotliwości sterowaną mikrokontrolerem. Różnica ta pozwalana precyzyjną regulację wielkości prądu ładowania. Ta właściwość jestszczególnie ważna w fazie początkowej ładowania akumulatora głębokorozładowanego oraz w fazie ładowania końcowego.Zastosowanerozwiązanie pozwala także na długotrwałą obsługę akumulatorówprzechowywanych przez długi czas bez zagrożenia zasiarczeniem lubprzeładowaniem.
Prostownik Keepower Smallmoże być użyty do ładowania akumulatorów motocyklowych z wykorzystaniemtrybu Bike Charging (Ładowanie motocyklowe). Prąd ładowania w tymtrybie jest równy 1A. Może być używany nawet w warunkach opadów atmosferycznych. Ponaładowaniu akumulatora prostownik przechodzi do fazy testowania.Mikrokontroler analizuje zmiany napięcia spoczynkowego na zaciskachakumulatora sprawdzając, czy wszystkie ogniwa są sprawne. ProstownikiKeepower posiadają wbudowany tester stanu akumulatora. Pozwala on naocenę stanu akumulatora bez konieczności podłączania prostownika dozasilania. Wystarczy podłączyć prostownik do zacisków akumulatora, abyotrzymać informację o stopniu jego naładowania w skali 5-ciostopniowej: głęboko rozładowany, rozładowany, naładowanie niskie,naładowanie średnie, naładowanie całkowite.
Wyposażenie Każdyprostownik dostarczany jest wraz z kompletnym wyposażeniemumożliwiającym rozpoczęcie pracy. Zestaw zawiera prostownik, zaciskiklemowe, kabel motocyklowy, adaptor zapalniczkowy oraz instrukcjęobsługi w 17 językach, w tym w języku polskim.
Ładowarki Keepower skonstruowane są w oparciu o wydajną przetwornicęwysokiej częstotliwości sterowaną mikrokontrolerem, pozwalającą precyzyjnie zmieniać wielkość prądu ładowania. Prąd ładowania jest dostosowywany do stanu akumulatora. Wszystkie modele posiadają funkcję testera akumulatorów.
Ładowarki Keepower zabezpieczone są na poziomie układów elektronicznych przed:błędną polaryzacją, zwarciem zacisków w trybie ładowarki, przeciążeniem ładowarki, a także przed przeładowaniem akumulatora. Nie jest możliwe uszkodzenie ładowarki poprzez przeciążenie elektryczne.
W pierwszej fazie ładowania akumulatora głęboko rozładowanego- fazie ładowania miękkiego- podają mały prąd w celu odsiarczenia płyt akumulatora oraz przygotowania do przyjęcia prądu o dużym natężeniu. Następnie akumulator jest wzbudzany szybkimi impulsami prądu o dużym natężeniu. Następujące po sobie fazy ładowania to:
Ładowanie kończy się:
Ładowanie zachowawcze ładowarka realizuje pozostając podłączona do naładowanego akumulatora przez długi czas. Przed włączeniem fazy ładowania zachowawczego akumulator ładowany jest do stanu naładowania pełnego. Później ładowarka pozwala akumulatorowi rozładować się w sposóbnaturalny (samoczynny) do napięcia spoczynkowego 12.6V (jest to proces przebiegający w czasie, emulujący pracę akumulatora w pojeździe/maszynie), a następnie uruchamia proces ładowania.
Ładowarki Keepower (z wyłączeniem modelu Small) posiadają funkcję podtrzymania napięcia 13.5V w instalacji elektrycznej pojazdu, szczególnie przydatną przy wymianie akumulatora. Model Small może być użyty do ładowania akumulatorów motocyklowych z wykorzystaniem trybu Ładowanie motocyklowe. Prąd ładowania w tym trybie jest równy 1A.
Modele XL-con i XL-pro obsługują także akumulatory 24V.Zostały wyposażone w czujnik temperatury umieszczany w trakcie ładowania na akumulatorze i pozwalający mikrokontrolerowi zmieniać sposób ładowania wzależności od zmian temperatury ładowanego akumulatora.
Model Keepower XL-pro wyposażony jest w menu -Navigator- pozwalające na: wybór trybu pracy (Laduj-tryb ładowarki, Boost-tryb wzbudzenia akumulatora silnie zasiarczonego, Zasilacz-tryb podtrzymania napięcia), wskazanie pojemności akumulatora [Ah] oraz jego typu (Wet-kwasowo-ołowiowy, Gel-żelowy, AGM). Wskazanie pojemności akumulatora wiąże się ze wskazaniem wielkości prądu użytego w fazie ładowania pełnego, co uwidocznione jest w treści menu.
Korzyści płynące z używania ładowarki Keepower:
Proces ładowania w sposób schematyczny obrazuje poniższy wykres.Linia koloru czerwonego przedstawia zmiany wielkości prądu, czarna zaś zmiany napięcia mierzonego na zaciskach akumulatora.
Opis pracy ładowarki w poszczególnych fazach ładowania na przykładzie modelu Keepower XL-pro:
Ładowanie miękkie:Faza ładowania miękkiego stosowana jest w przypadku głębokiego rozładowania akumulatora. Akumulator ładowany jest prądem o niskim natężeniu (15% wielkości prądu wskazanego przy wyborze pojemności ładowanego akumulatora zaokrąglone w górę do pełnych jednostek) do chwili, gdy będzie w stanie przyjmować prąd o dużym natężeniu.
Odsiarczanie:Faza odsiarczania stosowana jest w przypadku, gdy akumulator wykazuje cechy zasiarczenia.
Ładowanie pełne:Podczas tej fazy akumulator ładowany jest prądem o stałym natężeniu (o wielkości wskazanej podczas wyboru pojemności akumulatora) do chwili osiągnięcia naładowania na poziomie 85% całkowitej pojemności. Możliwe jest uzyskanie prądów o wielkości od 1A do 30A dla akumulatorów 12V orazod 1A do 15A dla akumulatorów 24V.
Nasycanie (sygnalizacja: miga dioda Naładowanie średnie):Jest to faza, podczas której akumulator ładowany jest przy utrzymywaniu stałej wartości napięcia do chwili osiągnięcia 98% całkowitej pojemności.
Ładowanie końcowe (sygnalizacja: miga dioda Naładowanie całkowite): Jest to faza, podczas której akumulator ładowany jest w warunkach stałejwartości natężenia (15% wielkości prądu wskazanego przy wyborze pojemności ładowanego akumulatora zaokrąglone w górę do pełnych jednostek), do chwili osiągnięcia 100% całkowitej pojemności. Napięcie końcowe jest podwyższone w stosunku do fazy ładowania pełnego o 0,4 V.
Testowanie (sygnalizacja: miga dioda Naładowanie całkowite):Jest to faza, podczas której prostownik sprawdza, czy wszystkie ogniwa w akumulatorze są sprawne.
Ładowanie zachowawcze (sygnalizacja: świecenie ciągłe diody Naładowanie całkowite):Celemładowania zachowawczego jest utrzymanie akumulatora przez długi czas w stanie gotowości do użycia. Ładowarka cały czas kontroluje napięcie w sposób ciągły, a z chwilą, gdy spadnie ono poniżej 12,6V dla akumulatora12V lub 25,2V dla akumulatora 24V, rozpoczyna ponowne ładowanie.
Ładowanie przyspieszone (sygnalizacja: miga dioda Akumulator rozładowany):Faza ta stosowana jest w celu pobudzenia akumulatora znajdującego się w stanie głębokiego rozładowania. Pobudzanie to dokonywane jest w sposób “inteligentny”. Przez pół godziny prostownik ładuje akumulator maksymalnym prądem (wskazanym poprzez wskazanie pojemności akumulatora),a następnie sprawdza, czy akumulator jest gotowy do ładowania normalnego. Jeśli tak- następuje procedura ładowania normalnego. Jeżeli wartość napięcia akumulatora wskazuje, że akumulator nie jest gotowy, ponownie przeprowadzane jest ładowanie pobudzające. Operację tę prostownik powtarza cztery razy, a jeżeli to nie przyniesie pożądanego rezultatu, wówczas sygnalizowany jest błąd.
Tryb „zasilacz” (sygnalizacja: świecenie ciągłe diody Naładowanie całkowite):Tryb„zasilacz” używany jest w celu uchronienia urządzeń elektronicznych przed skasowaniem danych (np. kodu dostępu do radia, ustawień komputera sterującego pracą silnika) wówczas, gdy zamierzamy odłączyć akumulator od instalacji elektrycznej pojazdu, a także, gdy samochód jest ustawionyna stałe (np. w salonie wystawowym) i nie ma włączonego silnika, a istnieje potrzeba korzystania z jego urządzeń zasilanych energią elektryczną. W przypadku przeciążenia wyświetlony zostanie komunikat „. Jeżeli przeciążenie przekroczy dopuszczalną wartość, prostownik wyłączy się dla ochrony swoich obwodów wewnętrznych. Dla umożliwienia aktywacji trybu „zasilacz” prostownik musi być połączony z akumulatorem.Zwracamy uwagę, że przy pracy prostownika jako zasilacz nie jest aktywna funkcja ochrony przeciwiskrowej.
Szybkie zamówienie:
Telefon: (91) 38 31 119
GaduGadu: [zasłonięte]31645
e-mail: [zasłonięte]@e-moto.pl