Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

ŁÓDZKIE SAMOLOTY INŻYNIERA SOŁTYKA SOŁTYK LWD nowa

27-11-2014, 16:27
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 39 zł     
Użytkownik Profi-Libris
numer aukcji: 4809497255
Miejscowość Katowice
Wyświetleń: 18   
Koniec: 27-11-2014 15:57:38

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

kontakt komentarze nasza oferta strona o mnie

 

przedmiot aukcji:

ŁÓDZKIE SAMOLOTY INŻYNIERA SOŁTYKA

Edward Kocent-Zieliński

Wydawnictwo: ZP Wydawnictwo, 2010
Oprawa: miękka
Stron: 286
Stan: NOWA

Próba przedstawienia dziejów powstania i działalności Lotniczych Warsztatów Doświadczalnych. Autor wiele miejsca poświęcił ludziom tworzącym tą instytucję, polityczno-ekonomicznym uwarunkowaniom budowy polskie lotnictwa powojennego oraz ówczesnemu obrazowi Łodzi. Przede wszystkim jednak skupił się na sprawach techniki lotniczej, opisach kolejnych modeli i prototypów samolotów. Pamiętając o modelarzach, w książce znalazły się wzory malowania samolotów LWD, zamieszczone na kolorowych wkładkach, a także plany konstrukcji. Największą wartością pracy wydają się być archiwalne zdjęcia, odnalezione w prywatnych zbiorach i nigdy dotąd nie publikowane.


Konstrukcje opracowane i wykonywane w LWD były od początku związane z możliwościami zakładu zmieniając się wraz z nimi. Tkwiła w tym logika rozwoju zarówno samej firmy, jak i rosnących wymagań odbiorców. Początkowo projektowano samolot „Szpak-1"z silnikiem M11-D i wyposażeniem radzieckim. Później koncepcję tą zmieniono, gdyż w warunkach kiedy powstawał projekt nie byto możliwości zbudowania samolotu wystarczająco lekkiego dla tak słabego i ciężkiego silnika. Sprawa ta zresztą powracała dwukrotnie: w przypadku samulotu Żak i samolotu Junak.
W pierwszych projektach Szpaków założono konstrukcję całkowicie drewnianą, z kadłubem kratownicowo-rozpórkowym, profilowanym listwami drewnianymi. Płaty i stateczniki miały żebra klejone w szablonach, podobnie jak kratownice kadłuba i pasy dźwigarów. Drewno było materiałem łatwym do pozyskania i prostym w zastosowaniu.
Już w Szpakach 3 i 4A wprawadzono konstrukcję mieszaną stosując w wersji 4A kadłub spawany z rur. Bytu to rozwiązanie wyjściowe prowadzące zarówno do Żaków, jak i Szpaków 4T czy Zuchów i Junaków.
Szkielety kadłubów spawanych gazowo w przyrządach metalowych. Fachowość spawaczy gwarantowała solidność i dokładność wykonania. Komplikację stanowiła konieczność umieszczenia kadłubowni na piętrze, co zmusiło dou zbudowania specjalnej pochylni istniejącej do dziś do wtaczania i staczania kadłubów.

Spis treści

CZĘŚĆ I HISTORIA ZAKŁADU
Od autora
Powołanie Biura Projektów i Studiów przy Wydziale Lotnictwa Cywilnego PKWN
Przeniesienie BPiS do Łodzi. Utworzenie i działalność Lotniczych Warsztatów Doświadczalnych
Polski przemysł lotniczy w latach 1[zasłonięte]944-19 na tle planów gospodarcz; ich realizacji i sytuacji politycznej
Rozwój konstrukcji i technologii stosowanych w LWD
LWD a Oddział Lotniczy Wydziału Mechanicznego Politechniki Łódzkii
Inna działalność techniczno-lotnicza zakładu

Uczestnictwo w ogólnokrajowych organizacjach lotniczych Znaczenie osiągnięć LWD dla polskiej techniki lotniczej

 

CZĘŚĆ II KONSTRUKCJE LWD

Konstrukcje zrealizowane
Konstrukcje niezrealizowane

CZĘŚĆ III MATERIAŁY UZUPEŁNIAJĄCE
Pracownicy zakładu - biografie
Pracownicy LWD w latach 1[zasłonięte]944-19 (czas pracy w LWD) wg informacji zebranych przez autora (stanowiska częściowo domniemane - patrz tekst)
Silniki samolotów LWD. Uwagi
Samoloty LWD i pochodne w muzeach i ekspozycjach

Bibliografia i wykaz źródeł
Summary
Tabele
Plany zakładu
Dokumenty - część I
Dokumenty - część II

 

 

ŁÓDZKIE SAMOLOTY INŻYNIERA SOŁTYKA SOŁTYK LWD nowa

strona o mnie | nasza oferta | komentarze | kontakt

Copyright © 2011 Profi-Libris Marcin Badocha
created by krzysztofschmidt