|
"ĆWICZENIA SŁOWNIKOWO-FRAZEOLOGICZNE i SYNTAKTYCZNE w KLASACH POCZĄTKOWYCH. Z BADAŃ nad EFEKTYWNOŚCIĄ NAUCZANIA", R.WIĘCKOWSKI; WSiP ; stan : plus db : pieczątki ; przesyłka polecona : 8,50 zł.
SPIS TREŚCI:
Wstęp ............................................................ 5
I. Treść i organizacja ćwiczeń słownikowo-frazeologicznych i syntaktycznych ................ 7 1. Tematyka ćwiczeń.............................................. 7 2. Struktura lekcji................................................. 13 3. Ogólne założenia ćwiczeń slownikowo-frazeołogicznych i syntaktycznych . 15
II. Zasób słownikowy dzieci w młodszym wieku szkolnym a metody pracy dydaktyczno-wychowawczej naaczyciela .................... 24 1. Problematyka, metody i zakres badań............................. 24 2. Treść i zakres słownika biernego uczniów ......................... 28 3. Czynny słownik uczniów........................................ 39 4. Metody pracy nauczyciela a zasób słownikowy uczniów............. 43 a. Rodzaje ćwiczeń słownikowych................................. 43 b. Praca jednolita i zróżnicowana ................................. 52 c. Zintegrowany system pracy zuchowo-lekcyjnej.............. 65 5. Uogólnienia i wnioski ........................................... 80
III. Kształtowanie umiejętności stosowania oraz konstruowania związków frazeofogicznych .....83 1. Problematyka, zakres i organizacja badań.......................... 83 2. Umiejętność stosowania i konstruowania przez uczniów związków frazeologicznych ...... 87 3: Metody i organizacja ćwiczeń frazeologicznych..................... 104 4, Zależność umiejętności konstruowania przez uczniów związków frazeologicznych od sposobu pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela ..... 122 5. Uogólnienia i wnioski........................................... 123
IV. Konstruowanie zdań współrzędnie złożonych...................... 125 1. Zdania współrzędnie złożone, ich istota, sposób realizacji............ 125 2. Problematyka, metody i zakres badań ............................ 127 3. Umiejętność budowania zdań współrzędnie złożonych............... 130 4. Metody kształtowania umiejętności budowania zdań współrzędnie złożonych........134 5. Zależność umiejętności konstruowania przez uczniów zdań współrzędnie złożonych od sposobów pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela ... 146 6. Uogólnienia i wnioski........................................... 148
V. Konstruowanie zdań podrzędnie złożonych ....................... 150 1. Zdania podrzędnie złożone, ich istota, sposób realizacji......,.......... 150 2. Problematyka, metody i zakres badań............................. 152 3. Umiejętność konstruowania przez uczniów zdań podrzędnie złożonych ... 155 4. Metody kształtowania umiejętności konstruowania zdań podrzędnie złażonych.......... 164 5. Zależność umiejętności konstruowania przez uczniów zdań podrzędnie złożonych od sposobów pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela ... 185 6. Uogólnienia i wnioski........................................... 189
VI. Zakończenie...................................................... 191 |
|
|