Przygotuj dziecko do szkoły - ćwiczenia rozwijające myślenie dziecka w wieku przedszkolnym
szeregowanie * sekwencje * kategoryzacja * klasyfikacja * relacje czasowe * analiza i synteza wzrokowa * przygotowanie do czytania i pisania
autor: Dominika Kamińska, Alicja Ślęzak-Stachulak
format: A4 (karty) A5 (instrukcja)
ilość stron: 49 dwustronnie foliowanych kart z obrazkami + 16 stron (instrukcja)
oprawa: teczka
rok wydania: 2010
producent: Seventh Sea
stan: NOWY
opis przedmiotu:
Przygotuj dziecko do szkoły to propozycja ćwiczeń dla dzieci w wieku przedszkolnym, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci pięcioletnich.
Materiał do wielokrotnego użytku dzięki zastosowaniu ofoliowanych kart oraz suchościeralnego pisaka dołączonego do zestawu.
Ćwiczenia zawarte w publikacji, oparte na materiale tematycznym i atematycznym, dotyczą:
− budowania, uzupełniania i dopełniania zbiorów − wykluczania elementu ze zbioru − łączenia pasujących do siebie par − dorysowywania brakujących elementów w zbiorze − szeregowania − uzupełniania sekwencji − myślenia przyczynowo-skutkowego.
Ćwiczenia rozwijają umiejętności logicznego myślenia, dostrzegania zasad oraz relacji między poszczególnymi elementami w zbiorach. Dzięki nim dziecko uczy się tworzyć reguły, porównywać, manipulować, uogólniać i klasyfikować. Posiadanie tych umiejętności jest z kolei warunkiem sprawnej nauki czytania i pisania.
Publikacja zawiera:
− 49 dwustronnie foliowanych kart z obrazkami (ponad 300 obrazków) − pisak suchościeralny − instrukcję − torebki strunowe do przechowywania wyciętych obrazków.
Autorzy:
Dr Dominika Kamińska – filolog polski, logopeda, wykładowca na podyplomowych studiach logopedycznych. Przygotowuje studentów do pracy z dziećmi, prowadząc zajęcia z diagnostyki i terapii zaburzeń mowy oraz dysleksji. Terapeuta dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej. Szczególnie zajmują ją zagadnienia związane z lateralizacją i jej wpływem na nabywanie umiejętności czytania.
Mgr Alicja Ślęzak-Stachulak – filolog polski, logopeda. Pracuje w założonym przez siebie Gabinecie Terapii Mowy oraz w przedszkolu Fundacji Elementarz. Zajmuje się terapią dzieci z wadą słuchu, autyzmem oraz trudnościami w czytaniu i pisaniu. Od wielu lat przygotowuje dzieci do nauki szkolnej, stosując z powodzeniem wczesną naukę czytania.
Przykładowe karty:
|