Nowe wydanie - w dużym formacie z kolorową wkładką do wycięcia!
Piąty zeszyt ćwiczeń logopedycznych z serii „Sylaby, słowa, wyrazy” przeznaczony jest dla dzieci od piątego roku życia, u których występuje mowa bezdźwięczna. Proponowany tutaj materiał obejmuje ćwiczenia wszystkich dźwięcznych głosek w kolejności zgodnej z metodyką korekcji mowy bezdźwięcznej. Utrwalają one prawidłową wymowę głosek dźwięcznych oraz rozwijają słuch fonemowy w opozycji dźwięczności.
Szósty zeszyt ćwiczeń logopedycznych z serii „Sylaby, słowa, wyrazy” przeznaczony jest dla dzieci w wieku od 5 do 9 lat z nieprawidłową wymową głosek „k”, „g”. Nieprawidłowości polegają najczęściej na zamianie głoski „k” na „t” (np. zamiast „koło” dziecko mówi „toło”) oraz „g” na „d” (np. zamiast „guma” dziecko mówi „duma”). Głoski „k” oraz „g” mogą być również opuszczane w wyrazach lub (rzadziej) zniekształcane. Materiał zawarty w zeszycie obejmuje ćwiczenia głoski „k” oraz „g” osobno oraz ćwiczenia każdej z tych głosek w opozycji: „k” do „t”; „g” do „d”.
Siódmy zeszyt ćwiczeń logopedycznych z serii „Sylaby, słowa, wyrazy” przeznaczony jest dla dzieci, u których stwierdzono nieprawidłową wymowę głoski „l” (lambdacyzm) lub zastępowanie jej głoską „ł” lub „j” (paralambdacyzm). Proponowany w zeszycie materiał obejmuje ćwiczenia utrwalające prawidłową wymowę głoski „l” w różnych pozycjach w wyrazie jak i opozycji do „j”. Ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Drugi zeszyt ćwiczeń logopedycznych z serii "Sylaby, słowa, wyrazy" przeznaczony jest dla dzieci z wadliwą artykulacją głosek syczących, jak również dla tych, które dokonują zamiany syczących głosek zwartoszczelinowych na szczelinowe lub głosek syczących szczelinowych na zwartoszczelinowe. Ćwiczenia zawarte w niniejszym zestawie wykorzystają do pracy z dziećmi logopedzi, nauczyciele przedszkoli i początkowych klas szkoły podstawowej. Będzie on również przydatny rodzicom, którzy po konsultacji z logopedą lub nauczycielem utrwalają prawidłową artykulację z dzieckiem w domu.
NASZE JĘZYCZKI OPOWIADAJĄ DZIECIOM O DZIECIACH – Historyjki logopedyczne dla najmłodszych
Beata Wiśniewska Michalik
Książka zawiera dwanaście pogodnych opowiastek o tematyce dziecięcej, których bohaterowie (sześciu chłopców i sześć dziewczynek) są ukazani w swoim najbliższym środowisku: w rodzinie, na podwórku, w przedszkolu. Historyjki są nie tylko przyjazną lekturą dla dzieci, ale przede wszystkim stanowią pomoc dla logopedy. Opisy ćwiczeń usprawniających język, wargi i żuchwę zostały wplecione w teksty opowieści. Dzięki temu gimnastyka narządów artykulacyjnych staje się naprawdę przyjemna i ciekawa.
Publikacja skierowana jest do przedszkolaków, „zerówkowiczów”, uczniów klas I–III. Mogą z niej korzystać zarówno logopedzi czy nauczyciele, jak i rodzice czy dziadkowie, chcący usprawnić narządy artykulacyjne dziecka, by ułatwić mu poprawną wymowę wszystkich głosek. Nadaje się do terapii indywidualnej i grupowej.
MAMBA W PLENERZE – Rymowane historyjki do ćwiczeń artykulacyjnych
Elżbieta Szwajkowska, Witold Szwajkowski
ilustracje Piotr Zawadzki
Książeczka zawiera szesnaście krótkich, rymowanych historyjek o Mambie, wesołym stworku. Zabawa z tymi wierszykami przygotowuje dziecko do rozumienia istoty rymu, doskonali także prawidłową wymowę. Do ćwiczeń artykulacji można wykorzystać zawarte w rymowankach łamańce językowe – trudne do wymówienia zestawy słów.
Historyjki o Mambie ozdobione są wesołymi rysunkami Piotra Zawadzkiego. Dodatkowo dziecko może samodzielnie zilustrować dwie przygody Mamby w specjalnie przygotowanym do tego miejscu.
CMOKAJ, DMUCHAJ, PARSKAJ, CHUCHAJ – Ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne dla najmłodszych
Katarzyna Szłapa
Książka zawiera 35 ćwiczeń oddechowych i artykulacyjnych zróżnicowanych pod względem formy (m.in. labirynty, historyjki obrazkowe, rysowanie po śladzie), przeznaczonych dla dzieci w wieku od 4 do 7 lat. Ćwiczenia te można wykorzystać nie tylko w pracy indywidualnej z dzieckiem, ale także w pracy z grupą podczas zajęć w przedszkolu czy zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.Przy każdym zadaniu sformułowano jego cel. Do zadań, które mogłyby sprawić dziecku trudność, dodano krótki komentarz dotyczący sposobu ich wykonania. W niektórych przypadkach komentarz został wzbogacony o fotografię dziewczynki demonstrującej sposób wykonania ćwiczenia.Książka została podzielona na dwie części. Pierwsza zawiera 14 propozycji ćwiczeń-zabaw umożliwiających pogłębienie oddechu, wydłużenie fazy wdechowej i wydechowej, a w wyniku tego zwiększenie wydolności płuc, poprawę siły głosu i napięcia mięśni. Są to podstawowe ćwiczenia wykorzystywane podczas zajęć z dziećmi jąkającymi się i tymi, u których występuje opóźnienie rozwoju mowy lub mowa bezdźwięczna. W drugiej części przedstawiono 21 ćwiczeń-zabaw artykulacyjnych, które odgrywają zasadniczą rolę zarówno w profilaktyce, jak i terapii logopedycznej. Stanowią ważny etap pracy w terapii dzieci z dyslalią, dysartrią oraz dzieci, u których stwierdzono opóźnienie rozwoju mowy. W obu rozdziałach znajdują się ponadto zabawy ćwiczące dykcję. Do książki dołączono dwie gry: planszową i pamięciową.
Śmieszne minki dla chłopczyka i dziewczynki
Ćwiczenia usprawniające wymowę
Celem książeczki jest usprawnienie języka i warg dla przyszłego pięknego mówienia. Prezentowane ćwiczenia należy zawsze wykonywać przed lustrem, co ułatwia kontrolę ruchów narządów mowy. By zachęcić dziecko do sięgania po książkę, proponujemy dziecku jej współtworzenie. Redagowanie odbywa się na specjalnie przeznaczonych do tego stronach. Należy wkleić zdjęcia właściciela książeczki, tj. ćwiczącego dziecka i pomóc mu w złożeniu podpis. Jest także miejsce na narysowanie wymyślonej własnej „minki”, która nie znalazła się wśród wcześniej zaproponowanych. Najistotniejsze jest bowiem, aby praca sprawiła dziecku radość i była dla niego dobrą zabawą.
„Śmieszne minki” zostały podzielone na dwie części. Pierwszą, stanowią różnorodne propozycje „rozruszania” zarówno języka, jak i warg. Część druga to tzw. „ćwiczenia dla znudzonych”.
Dzięki wykonywaniu kilku ruchów warg czy języka kolejno po sobie, zwiększa się ich stopień trudności. Na końcu książeczki znalazło się krótkie opowiadanie z wcześniej zilustrowanymi ćwiczeniami. Pozwala ono raz jeszcze utrwalić poznane dziecku ćwiczenia usprawniania warg i języka.
Autor: Iwona Michalak-Widera ISBN: 83-[zasłonięte]936-3-0 Format: A5 Stron: 44
kupujesz wypełnij - formularz płacę
niezależnie od formy płatności
DANE DO PRZELEWU: P.P.H.U Najbar Mirosław ul.Batorego 24 43-100 Tychy ING BANK ŚLĄSKI 92 1050 [zasłonięte] 1[zasłonięte]3990023 [zasłonięte] 247368
TEL 32 [zasłonięte] 93 32 [zasłonięte] 72