BAJKOWY ŚWIAT GŁOSKI RNiniejsza publikacja jest zbiorem szesnastu bajeczek. Przeznaczona jest dla logopedów, terapeutów, nauczycieli przedszkoli i szkół, rodziców i wszystkich zainteresowanych rozwojem mowy dziecka.Głównym założeniem książki jest utrwalanie wymowy głoski r. Bajeczki ze względu na to, że głoska r występuje w nich wiele razy, zmuszają do ciągłego jej używania, a tym samym automatyzowania w mowie. Mają też inne walory. Ich treść pobudza dziecięcą wyobraźnię, poszerza słownictwo, służy wyciąganiu wniosków, przypomina o wartościach ludzkich.Kolejnym atutem publikacji jest wzbogacenie treści bajek historyjkami obrazkowymi mającymi ogromne wartości edukacyjne. Historyjki te w naturalny sposób skłaniają do budowania wypowiedzi wielozdaniowych. Dziecko nie tylko opisuje to, co widzi, ale dostrzega również zawarte w historyjce związki przyczynowo-skutkowe. W przypadku, gdy ułożenie historyjki poprzedzone jest przeczytaniem bajeczki, maluchowi stawia się dodatkowe zadania – musi skoncentrować się podczas czytania, jak najdokładniej zapamiętać treść bajki, zrozumieć jej sens, przypomnieć sobie przebieg akcji, by odtworzyć wszystko za pomocą obrazków. Ilustracje dziecko wkłada do plastykowych kieszonek. Po odwróceniu prawidłowo ułożonej historyjki otrzymuje nagrodę w postaci gotowego rysunku odnoszącego się do treści bajeczki. Dodatkowym wzmocnieniem wypowiedzi są etykiety ze zdaniami utrwalającymi wymowę głoski r. Dziecko powtarza zdania za dorosłym lub samo czyta, a potem układa je obok ułożonych ilustracji.
Znajdź wyraz w wyrazie z głoską R-Ćwiczenia logopedyczne
Grażyna Wasilewicz
ZANIM POWIEM RRRR...-Materiał językowy z głoską R po spółgłoskach
Książka zawiera bogaty materiał językowy z głoską r wyłącznie po spółgłoskach. Składa się z sześciu części (ćwiczenia wstępne, wyrazy, zestawienia wyrazowe, zdania, opowiadania, wiersze), z których każda obok zgrupowanego słownictwa zawiera również ćwiczenia praktyczne.
Celem ćwiczeń jest sukcesywne dochodzenie do prawidłowej artykulacji głoski r. W jej wywoływaniu zastosowano metodę substytucyjną. W miejscu r uczymy dziecko wypowiadać d realizowane dziąsłowo, wymawiane krótko i delikatnie po odpowiednio wprowadzanych spółgłoskach. Praca nad wywołaniem głoski r trwa niekiedy miesiącami i wymaga wielu ćwiczeń. By uniknąć zniechęcenia dziecka i monotonii, warto dysponować urozmaiconym słownictwem i potraktować zajęcia w sposób zabawowy. Taki też cel przyświeca niniejszej książce.
Materiał językowy zawarty w tej publikacji może być z powodzeniem stosowany również przez dorosłego, który pragnie skorygować wadliwą wymowę r.
Jakub Skrzek
RADOSNE R – Ćwiczenia wspomagające wywołanie głoski r i ją utrwalające
Książka ta jest kierowana do dzieci, które mają problemy z wymawianiem głoski „r”. Zawiera ona wiele ciekawych ćwiczeń, które pomogą wywołać, a następnie utrwalić tę głoskę. Zadania są ułożone tak, by głoska najpierw była wymawiana w izolacji, a potem w sylabach, zbitkach spółgłoskowych, wyrazach i zdaniach. Ćwiczenia opierają się na prostych tekstach, a ich bohaterami są sympatyczne dzieci, zwierzątka i znane dzieciom przedmioty. Dodatkowo praca z książką wspiera rozwój grafomotoryczny i językowy dzieci.
Do książki dołączone są dwie gry. Jedna z nich to popularne i lubiane przez dzieci memory, druga to gra planszowa (bez ograniczeń wiekowych – wystarczy wziąć kilka guzików i kostkę, by bawić się i ćwiczyć wymowę „r”). Instrukcje do gier znajdują się w książce.
Jest to kolejna pozycja przeznaczona do ćwiczeń jednej z najtrudniejszych do wypowiedzenia głosek – głoski „r”. Problemy z jej wymową są dla wielu uczniów poważną barierą w funkcjonowaniu w roli ucznia, co sprawia, że jej nauka staje się bardzo ważnym elementem wczesnej edukacji dziecka.
Książka przeznaczona jest dla logopedów, nauczycieli, a także rodziców. W opracowanym w niezwykle przystępnej formie materiale znajdą oni ćwiczenia służące do automatyzowania poznanej i wywołanej głoski „r”, dobrane według ściśle określonego schematu postępowania logopedycznego: od artykulacji głoski „r” w izolacji przez łączenie jej z innymi głoskami po tworzenie sylab i wyrazów, a ponadto zdania i teksty do powtarzania, w których nagromadzona jest ćwiczona głoska we wszystkich sąsiedztwach fonetycznych.
MAGICZNE KWADRATY – głoska r
Magiczne kwadraty to seria książek dla dzieci, przede wszystkim tych, które mają problemy z prawidłową wymową głosek. W tym zeszycie znajdują się kwadraty, dzięki którym możemy ćwiczyć artykulację głoski r.
Na każdej stronie książki znajduje się jeden diagram składający się z dziewięciu pól. W środkowym polu zapisana jest głoska r lub sylaba z głoską r (ra, re, ro, ru, ar, er, ir, or, ur). Pod kwadratem zapisane są definicje słów, które można ułożyć z podanych liter. Są to definicje proste, bliskie dziecięcej wyobraźni i dziecięcemu słownikowi, ponieważ celem książki jest przede wszystkim wymowa trudnych głosek, a nie odgadywanie zaszyfrowanych wyrazów. Dla ułatwienia po definicjach w nawiasach kwadratowych podane zostały cyfry oznaczające liczbę kratek użytych do utworzenia słowa. Dodatkowym ułatwieniem jest również alfabetyczne ułożenie wyrazów. Na końcu książki znajdują się odpowiedzi, dzięki którym można sprawdzić poprawność rozwiązań.
Książka jest przygotowana dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym i szkolnym, które znają już litery, potrafią pisać oraz dokonać analizy i syntezy głoskowej wyrazu. W przypadku dzieci przedszkolnych, nieznających liter, można trochę zmodyfikować sposób pracy – definicje, czasem trochę zmodyfikowane, ułatwione, czyta dorosły, a dziecko jedynie odgaduje słowo, poprawnie je wymawiając. Zadania mogą być wykonywane podczas zajęć logopedycznych oraz ćwiczeń dodatkowych w domu (z naciskiem na wymowę głoski r), ale także na zajęciach polonistycznych, wyrównawczych i korekcyjno-kompensacyjnych (wtedy nacisk położony jest na budowę wyrazu, jego podział na głoski). Mogą być również pomocą dla rodziców, którzy chcą w sposób ciekawy i wartościowy spędzać czas ze swoimi dziećmi, ponieważ tworzenie wyrazów z magicznych kwadratów może być także zabawą.
Romana Sprawka
ŁAMIGŁÓWKI LOGOPEDYCZNE Z GŁOSKĄ R – Zadania ułatwiające terapię logopedyczną
Jest to zbiór blisko dziewięćdziesięciu różnorodnych pod względem treści i formy zadań (np. krzyżówek, wykreślanek, labiryntów, szyfrówek) do wykorzystania w pracy z dziećmi w wieku od 4 do 10 lat, które mają trudności z realizacją głoski r. Rozrywki umysłowe są jedną z najatrakcyjniejszych form pracy z dzieckiem. Korzystają z nich chętnie nie tylko nauczyciele i terapeuci, ale również rodzice. Utrwalanie ćwiczonego materiału językowego w formie zabawy jest ponadto najskuteczniejszym sposobem na uzyskanie trwałych efektów i utrzymanie motywacji dziecka do dalszego wysiłku. Celem łamigłówek jest:
Opracowany materiał przeznaczony jest dla logopedów, nauczycieli oraz rodziców pracujących z dziećmi, które mają wadę wymowy w zakresie głoski r.
Beata Dawczak, Izabela Spychał, ilustr. Krzysztof Spychał
RERKI R, L – Zabawy z głoskami
„Rerki” to kolejna książka z serii „Szkoła poprawnej wymowy”. Przeznaczona jest dla dzieci w wieku od 3 lat, które mają trudności z wymową głosek r, l. Zawiera wiele ćwiczeń wymagających od dziecka samodzielnego działania: rysunki, wycinanki, zaznaczanie ilości powtórzeń. Zadania te są dla malucha zabawą, a jednocześnie pomagają w nauce poprawnej artykulacji i zwiększają motywację do dalszej pracy.
Zadania ułożone są według zasad terapii logopedycznej: ćwiczenie wywołanej głoski następuje w sylabach, grupach spółgłoskowych, wyrazach i zdaniach, na końcu zaś w mowie spontanicznej dziecka. Ilustracje są kolorowe, zabawne i czasem zaskakujące, dzięki czemu umilają dziecku terapię.
Z książki mogą korzystać rodzice, logopedzi i nauczyciele przedszkolni oraz nauczania początkowego.
KUPUJESZ-WYPEŁNIJ "FORMULARZ PŁACĘ"
regulamin sklepu na stronie "o mnie"
MASZ PYTANIA? DZWOŃ: 32 [zasłonięte] 93 lub 32 [zasłonięte] 72
DANE DO PRZELEWU: P.P.H.U Najbar Mirosław ul.Batorego 24 43-100 Tychy ING BANK ŚLĄSKI 92 1050 [zasłonięte] 1[zasłonięte]3990023 [zasłonięte] 247368