Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Ćwiczenia KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE zestaw x 4

20-06-2015, 19:51
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 52.50 zł     
Użytkownik dyktanda-zbiory
numer aukcji: 5379059958
Miejscowość szybka wysyłka
Wyświetleń: 1   
Koniec: 20-06-2015 19:42:42

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

 

 

Małgorzata Barańska


ĆWICZENIA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE dla dzieci 6–9-letnich


Ćwiczenia te powstały z myślą o najstarszych przedszkolakach oraz uczniach początkowych klas szkoły podstawowej. Mogą być pomocne podczas zajęć indywidualnych oraz zajęć z grupą dzieci, których rozwój przebiega nieharmonijnie lub z opóźnieniem.

 

Opracowanie składa się z czterech części:

1. Wycinanki – ćwiczenia kształcące sprawność manualną: wycinanie prostokątów, czworokątów, trójkątów, kół i kształtów nieregularnych, układanie całości z elementów, naklejanie, kolorowanie, ćwiczenie określeń dotyczących stosunków przestrzennych: nad, pod, obok, z lewej strony, z prawej strony.

2. Uważne ucho – ćwiczenia kształcące słuch fonematyczny: utrwalanie samogłosek, analiza głoskowa wyrazów, porównywanie głosek w wygłosie, realizowanie rytmu różnymi sposobami (na przykład klaskaniem, tupaniem).

3. Bystre oko – ćwiczenia kształcące percepcję wzrokową: porównywanie obrazków, szukanie i zaznaczanie różnic, dorysowywanie brakujących elementów, rysowanie znaków literopodobnych według wzoru, rysowanie schematycznych rysunków według wzoru, łączenie w pary identycznych obrazków wybranych spośród podobnych.

4. Sprawna ręka – ćwiczenia kształcące sprawność grafomotoryczną – rysowanie po śladzie i samodzielnie linii pionowych, poziomych, ukośnych, falistych, kół, prostokątów, rysowanie szlaczków złożonych z pojedynczych elementów i rysowanych linią ciągłą (po śladzie i samodzielnie).

 

 

 

 

 

 

Renata Naprawa, Alicja Tanajewska, Dorota Kołodziejska

 

JA TEŻ TO POTRAFIĘ – Program zajęć kompensacyjno-korekcyjnych dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej

 

„Ja też to potrafię” to program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, czyli takich, podczas których usprawnia się zaburzone funkcje (korekcja) i wspomaga funkcje rozwijające się prawidłowo (kompensacja), aby stały się wsparciem dla tych zaburzonych. Takie działania wzmacniają dalszy rozwój ucznia, a także pomagają w prawidłowym kształtowaniu jego osobowości w sferze emocjonalnej.

 

Do napisania programu wykorzystano wiele materiałów, publikacji oraz doświadczenie zawodowe nauczycieli pracujących z uczniami o specyficznych potrzebach edukacyjnych. Program został dostosowany do potrzeb dzieci i może być wykorzystany przez nauczycieli, terapeutów i logopedów w pracy z uczniami w klasach I–III oraz IV–VI szkoły podstawowej w ramach zajęć kompensacyjno-korekcyjnych, dydaktyczno-wyrównawczych, rewalidacyjnych, terapeutycznych.

 

 

Małgorzata Barańska

 

KRAMIK – Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne

 

„Kramik” powstał z myślą o uczniach młodszych klas szkoły podstawowej, których rozwój przebiega nieharmonijnie lub z opóźnieniem. Ćwiczenia służą doskonaleniu umiejętności czytania i pisania, rozwijaniu percepcji wzrokowej i słuchowej, kształceniu orientacji przestrzennej, usprawnianiu motoryki małej i trenowaniu pamięci. Zadania mają urozmaicony charakter: polegają na rozwiązywaniu krzyżówek i łamigłówek, uzupełnianiu diagramów czy wyszukiwaniu różnic. Książeczka zawiera też zabawne wierszyki i sympatyczne ilustracje. Całość została opracowana tak, aby uczeń wykonując polecania, nie tylko doskonalił ważne umiejętności szkolne, ale także przyjemnie spędzał czas.

 

Z książki mogą korzystać nauczyciele na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych zarówno indywidualnych, jak i grupowych.

 

Renata Zofia Rutkowska

ZESTAW ĆWICZEŃ DO ZAJĘĆ KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNYCH DLA DZIECI W WIEKU 10-12 LAT

„Niniejsza publikacja to zbiór ćwiczeń służących rozwijaniu i stymulowaniu funkcji psychofizycznych u dzieci w wieku 10–12 lat. Są to zadania rozwijające:
– percepcję wzrokową (spostrzegawczość, analizę i syntezę, pamięć wzrokową),
– koordynację wzrokowo-ruchową,
– koncentrację uwagi,
– sprawność grafomotoryczną,
– orientację przestrzenną i wyobraźnię,
– percepcję słuchową.

 
Wiele zadań ma także wartość poznawczą. Treści są tak dobrane, aby stanowiły dla uczniów miłą rozrywkę, a ich układ jest zgodny z cyklem roku szkolnego”

 

 

 

Ćwiczenia KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE zestaw x 4