|
P O C Z T A I PRZEDPŁATA NA KONTO:
*1 książka - priorytet 8,50 zł *2 książki - priorytet 9zł *3 i więcej - priorytet GRATIS !
II PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):
* 1 książka - ekonomiczna - 12,50 zł - priorytet - 15,50 zł * 2 książki - ekonomiczna - 14,00 zł - priorytet - 17,00 zł *3 książki i więcej - ekonomiczna - 16,00 zł - priorytet - 19,00 zł
K U R I E R (DPD)
I. PRZEDPŁATA NA KONTO: *1 - 3 książek - 14 zł *3 - 10 książek - 18 zł *
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze): * 1- 3 książek 18,00 zł * 3- 10 książek 22,00 zł *
|
|
|
|
47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 6[zasłonięte]092 93
tytułem: nick i nr aukcji
|
|
|
|
Wskazówki do działań logopedycznych w pracy logopedy szkolnego. Wybrane zagadnienia
Marzenna Zaorska Format: duży A4 Ilość stron: 103 Oprawa: Miękka Wydanie: 2009
Opis:
Jak pisze we Wprowadzeniu do książki jej autorka - Marzenna Zaorska "Osobiste obserwacje dowodzą, że na poziomie szkoły podstawowej około 16-18% ogółu uczniów wymaga pomocy logopedycznej. W oddziałach przedszkolnych odsetek ten wynosi nawet do 80%, w klasach pierwszych - 50-60%, na pierwszym etapie edukacyjnym - klasy I-III prawie 50%. Nadto wśród uczniów kwalifikowanych na zajęcia logopedyczne, od co najmniej kilku lat, dominują chłopcy - stanowiąc od 67% do aż 72% uczestników danych zajęć. Stąd zajęcia logopedyczne na etapie edukacji w szkole podstawowej pełnią niezwykle istotną rolę w zakresie korektury wad wymowy, pomocy w nabywaniu podstawowych umiejętności szkolnych (czytanie, pisanie, liczenie), stymulacji rozwoju mowy uczniów doświadczających problemów w danym zakresie.
Praca logopedy szkolnego nie jest łatwa ani w kontekście diagnostycznym, ani terapeutycznym - między innymi ze względu na ilość uczniów potrzebujących wsparcia oraz zróżnicowanie wad wymowy obecnych u uczniów. Mając na uwadze powyżej wskazane tendencje zrodziła się niniejsza propozycja scenariuszy zajęć logopedycznych ukierunkowanych na korekcję rotacyzmu wraz z zestawem pomocy do każdego z nich. Dodatkowo do opracowania włączono przykładowy program zajęć logopedycznych w roku szkolnym, jak również przykładowe scenariusze zajęć dotyczących innych wad wymowy. W sugerowanych scenariuszach wykorzystano wybrane publikacje z zakresu logopedii istniejące na rynku wydawniczym oraz osobiste przemyślenia nad ideą wsparcia logopedycznego dzieci w wieku wczesnoszkolnym oraz młodzieży ze starszych klas szkoły podstawowej. Prezentowane przed Państwem zagadnienia opracowano na podstawie wieloletnich doświadczeń Autorki w pracy logopedycznej z uczniami w szkole podstawowej ogólnodostępnej. Pozostaje więc żywić nadzieję, że będą one pomocne przede wszystkim logopedom, ale też nauczycielom nauczania grup przedszkolnych, nauczania zintegrowanego, rodzicom i zainteresowanym studentom kierunku pedagogika oraz słuchaczom podyplomowych studiów logopedycznych". Należy także dodać, że scenariusze zajęć są ilustrowane rysunkami, które po skopiowaniu mogą stanowić ciekawą pomoc dydaktyczną w zajęciach logopedycznych.
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie......................................................................................................... 5
Część I Program pracy logopedycznej w szkole podstawowej....................................................7
Rozdział 1 Zagadnienia wprowadzające do programu pracy logopedycznej z uczniami szkoły podstawowej ogólnodostępnej........................................................................... 7 Rozdział 2 Program pracy logopedycznej w szkole podstawowej ogólnodostępnej...................................... 10 Część II Scenariusze zajęć logopedycznych ukierunkowanych na korekcję rotacyzmu u uczniów klas drugich i trzecich..................................................................................... 13 Część III Scenariusze zajęć logopedycznych ukierunkowanych na korekcję rotacyzmu gardłowego u uczniów klas I - III (z uwzględnieniem działań na rzecz profilaktyki zachowań agresywnych i zagadnień profilaktyki przemocy)........................................ 74 Część IV Ogólne zasady pomocy logopedycznej w szkole podstawowej ................................... 86 Aneks 1. Przykładowe sprawozdanie z pracy logopedycznej w szkole podstawowej za I semestr roku szkolnego...................................................................................... 88 Aneks 2. Przykładowe sprawozdanie z pracy logopedycznej w szkole podstawowej za II semestr roku szkolnego..................................................................................... 91 Aneks 3. Scenariusz zajęć logopedycznych dla grupy 3 osób z klasy „0" - reedukacja rotacyzmu.............................................................................................. 93 Aneks 4. Scenariusz zajęć logopedycznych w klasie I (zajęcia grupowe).................................... 95 Aneks 5. Scenariusz zajęć logopedycznych z uczniami klasy „0"............................................... 97 Aneks 6. Założenia programu terapii logopedycznej dziecka 4-letniego z zespołem Downa........ 100
przykładowe scenariusze:
o
|